אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
 הפרסומת של אדידס לחזיות ספורט מעוררת סערה חנות אדידס | צילום: גטי

הפרסומת של אדידס לחזיות ספורט מעוררת סערה

המודעה לחזיות הספורט החדשות של אדידס חושפת 25 זוגות שדיים, והיא הציתה דיון על ייצוגי גוף ומגוון

16.02.2022, 07:30 | עילית מינמר

מודעת הפרסומת של חברת אדידס לקו חזיות הספורט הרחב שלה שהושק השבוע עוררה רעש: 25 תמונות של זוגות שדיים חשופים - סימטריים וא־סימטריים, גדולים וקטנים, נפולים או זקורים - שהוצגו יחד בתמונה אחת גדולה עלו בחשבונות הטוויטר והאינסטגרם של המותג, וגם בשלטי חוצות. 


קראו עוד בכלכליסט:


בקולאז' לא הוצג אף אחד מ־43 הדגמים החדשים בקולציית Bra Revolution במגוון המידות שהושקו בצד התיוג הרב־משמעי SupportIsEverything# (תמיכה היא הכל). "אנחנו מאמינים שבספורט כל אחת צריכה להרגיש חופשייה ולשאוב השראה ממה שהגוף שלה יכול להשיג", נכתב במודעה. "חזה של אשה, בכל צורה וגודל, זקוק וראוי לתמיכה ונוחות. לכן יצרנו 43 סגנונות של חזיות ספורט, כך שכל אחת תמצא את המידה והסגנון הטובים ביותר עבורה. אנחנו רוצים לחגוג את גוף האשה ולהציג כמה שונים אנו זה מזה". 


חזה נשי חשוף בפרסומת לחזיות של אדידס. בסקר שהחברה ערכה 46% מהנשים שנסקרו דיווחו שהחזייה שלהן השפיעה על השתתפותן או הימנעותן מספורט, צילום: ADIDS חזה נשי חשוף בפרסומת לחזיות של אדידס. בסקר שהחברה ערכה 46% מהנשים שנסקרו דיווחו שהחזייה שלהן השפיעה על השתתפותן או הימנעותן מספורט | צילום: ADIDS חזה נשי חשוף בפרסומת לחזיות של אדידס. בסקר שהחברה ערכה 46% מהנשים שנסקרו דיווחו שהחזייה שלהן השפיעה על השתתפותן או הימנעותן מספורט, צילום: ADIDS


למודעה אין הקשר מיני. יש שם שדיים אמיתיים. ובכל זאת הבחירה דווקא בתמונה זו היא שמעוררת את השיח ומלהיטה את הרוחות, ולא רק בדיון על דימוי גוף חיובי אלא גם בדיון העכשווי על  גיוון על כל צורותיו וייצוגיו באופנה,  בטלוויזיה ובקולנוע.  

גם הקורונה חידדה את המודעות לכך ואת השחרור ממוסכמות. אם בעבר פרסומות הלבשה תחתונה בעלות קונוטציה מינית ודימוי סקסיסטי, כמו אלה של ויקטוריה’ס סיקרט, היו הנורמה, הרי שכיום חברות רבות יוצרות קמפיינים שמציגים דימויי גוף ריאליסטיים יותר. את מקומן של התמונות המלוטשות של מה שנחשב גוף נשי מושלם וצולמו לרוב על ידי גברים, תופסות יותר ויותר תמונות לא מרוטשות שצילמו דווקא נשים ובהן מוצגות נשים ממוצא אתני שונה, בנות כל הגילאים ובמבנה גוף שונה. 

באדידס הבינו את זה. בתוך זמן קצר נהפכה המודעה לוויראלית והציתה דיון סוער. שמרנים כינו את הדימויים בוטים מינית ומעליבים והיו פמיניסטיות שדיברו על שימוש מסחרי ציני בגוף האשה להפקת רווחים. היו מי שאף איימו שלא ירכשו את מוצרי החברה. "אנחנו בעד דימוי גוף חיובי אבל מה בעצם אתם מוכרים?", נכתב באחת התגובות, "האם לא צריך לפחות להראות את החזיות? או שאולי המודעה נועדה לעורר הלם ולייצר הכנסה משימוש בגוף האשה?".  

מצד אחר רבות הגיבו בחיוב על המודעה ובירכו את החברה על קידום דימוי גוף חיובי בפרסום. "תמשיכו להראות לאנשים שחזה הוא חזה. הוא לא רק אובייקט מיני בגלל שגברים אומרים כך". עלו גם טענות שאף שהמודעה אכן פונה לנשים בעלות מבני גוף שונים, לא כל הדגמים מוצעים בכל המידות. לטענתם, בעוד אדידס אכן מציעה חזיות במידות גדולות עד קאפ G, בדגמים מסוימים, המידות הגדולות הללו לא זמינות בכל הדגמים והסגנונות. ובכל זאת זו קולקציה רחבה מאוד - לישראל יגיע מבחר של דגמים בטווח מידות רחב לסוגי אימון שונים.

באינסטגרם של החברה, לצד תמונות של סימני לחיצה, שהותירו חזיות ספורט בגופן של נשים, נכתב כי על פי מחקר מ־2018 יותר מ־90% מהנשים לובשות מידה לא נכונה של חזיית ספורט. על פי מחקר של החברה בשיתוף אוניברסיטת פורטסמות', 46% מהנשים שנסקרו דיווחו שהחזייה שלהן השפיעה על השתתפותן או הימנעותן מספורט. כך או כך, אם לשפוט על פי כמות התגובות החיוביות של נשים שהריעו למגוון הרחב של החזיות, יש להן ביקוש לא מבוטל.



תגיות