אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאבק אבוד מראש בכיבוי השריפה באוניית הרכב שעלתה באש בלב ים פליסיטי ספינת משא שריפה | צילום: Marinha Portuguesa

מאבק אבוד מראש בכיבוי השריפה באוניית הרכב שעלתה באש בלב ים

הדליקה באוניה פליסיטי אייס, שנשאה אלפי מכוניות מגרמניה לארה"ב, נמשכת ועתה עולה כי כיבויה יהיה בעייתי במיוחד בגלל סוללות הרכבים החשמליים שעליה; אלו יוצרות שריפה שנדרש ציוד כיבוי מיוחד וצורך לגרור את האוניה באופן מיוחד לנמל, ועד אז תכולתה כנראה תושמד לחלוטין

19.02.2022, 08:27 | תומר הדר

השריפה באוניה פליסיטי אייס, שנשאה אלפי מכוניות פולקסווגן ופורשה מגרמניה לארה"ב, הפכה לבעיה מורכבת בגלל סוללות הרכבים החשמליים שעליה.


קראו עוד בכלכליסט:


אוניית הרורו (כלומר נשיאת רכב) עולה באש בלב ים ונסחפת ללא שליטה. אלא שכעת מתברר כי היא נושאת רכבים שקשה לכבותם: בראיונות לתקשורת באירופה ציינו גורמים אשר מעורבים בתהליכי הכיבוי והחילוץ כי מדובר במכוניות חשמליות, בין היתר פורשה טייקאן, שסוללות הליתיום איון שלהן עולות באש - מה שדורש ציוד כיבוי מיוחד. 



פורשה טייקאן, צילום: יצרן פורשה טייקאן | צילום: יצרן פורשה טייקאן, צילום: יצרן


מכיוון שכך, ספינות החילוץ יצטרכו לגרור את האוניה הבוערת לנמל אירופי בו קייים ציוד כיבוי, מה שמן הסתם יבטיח שעד שהדבר יובטח לא ישאר דבר בבטן האוניה. לדברי אותו גורם, "הספינה בוערת מקצה לקצה".  

שריפת סוללות ליתיום איון נחשבת לבעייתית במיוחד מבחינת שירותי הכיבוי, ונדרש לשם כך שימוש בחומרי כיבוי ייעודיים ו"חניקה" של בעירת הסוללה. במקרים אשר התרחשו בארה"ב בהם היו מעורבות מכוניות חשמליות בתאונות נדרשו כבאים להמתין במשך שעות ארוכות לאחר שלא הצליחו לכבות שריפות בסוללות ליתיום איון באמצעים רגילים.


השריפה בפליסיטי, צילום:  Marinha Portuguesa השריפה בפליסיטי | צילום: Marinha Portuguesa השריפה בפליסיטי, צילום:  Marinha Portuguesa




תגיות