אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מניות המיעוט של תשובה בדלק ישראל שוות לו יותר מהשליטה תחנת דלק של דלק ישראל | נמרוד גליקמן

מניות המיעוט של תשובה בדלק ישראל שוות לו יותר מהשליטה

היום יתחיל הרוד־שואו להנפקתה של החברה לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. הגיוס, שאמור לעמוד על 300 מיליון שקל ישמש להרחבת פעילות רשת חנויות הנוחות מנטה למרכזי הערים ולהקמת 15 סניפים של רשת ברגר קינג בתחנות התדלוק ובשדרוגן

20.02.2022, 07:12 | גולן חזני

דלק ישראל פרסמה ביום חמישי את תשקיף ההנפקה של החברה לקראת הרוד־שואו שיחל היום (א'). דלק מכוונת להנפיק לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל לפני הכסף, ואת ההנפקה, בדרך של הצעה לא אחידה, יוביל לידר חיתום. 

קראו עוד בכלכליסט:


השליטה בדלק ישראל מוחזקת בידי להב אל אר הבורסאית (40%) שבשליטת אבי לוי ואלי להב ובידי ב.ג.ם של אורי מנצור (34.2%) והמנכ"ל שלה אייל מאור (0.8%). אלה רכשו באוקטובר 2020 את השליטה (75%) מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה לפי שווי של 750 מיליון שקל. מאז הספיקה החברה לפצל את עסקי הנדל"ן שלה, 55 תחנות תדלוק שמושכרות לדלק ישראל בחוזים ל־15 שנים, לחברה נפרדת בשם דלק נכסים, עם הון עצמי של חצי מיליארד שקל, ולחלק דיבידנד של 150 מיליון שקל. 

אם דלק ישראל תשיג את השווי המבוקש בהנפקה הרי ששווייה יהיה גבוה כמעט פי 3 מהשווי שבו נרכשה. 70-50 מיליון שקל מתמורת ההנפקה מיועדים לשדרוג והרחבת מתחמי התדלוק, סכום דומה מיועד לרכישות של פעילויות נוספות סינרגיות, 40-20 מיליון שקל להרחבת הפעילות בתחום הגז, והיתר להקטנת חובות לבנקים. להב שואפת להנפיק גם את דלק נכסים במהלך השנה, ולפי שווי קרוב לזה של דלק ישראל. לחברה יתרת עודפים ראויה לחלוקה של 60 מיליון שקל. עבור תשובה וקבוצת דלק, שמכרה את חלקה ב־562 מיליון שקל וקיבלה בהמשך דיבידנד של 37.5 מיליון שקל, הרי שחלקה בחברות דלק ישראל עולה על שווי המניות שמכרה. 

אבי לוי מבעלי השליטה בדלק ישראל, צילום: צביקה טישלר אבי לוי מבעלי השליטה בדלק ישראל | צילום: צביקה טישלר אבי לוי מבעלי השליטה בדלק ישראל, צילום: צביקה טישלר


ברוד־שואו תציג דלק ישראל תחזית EBITDA של 220 מיליון שקל ב־2022, שמוביל לשווי שאליו שואפת החברה המנוהלת בידי יורם אייל, מכפיל 8 על ה־EBITDA בניכוי חוב החברה. התשקיף גם מציג פרטים על שתי רכישות שעשתה דלק ישראל. לפני כחודשיים היא רכשה 20% מרשת זאפה תמורת 22 מיליון שקל, עם אופציה לרכישת 29% נוספים ב־37.5 מיליון שקל. בנוסף היא רכשה 70% מרשת ברגר קינג, שמונה 9 סניפים, כאשר בכוונתה להקים 15 סניפים נוספים של רשת ההמבורגרים בתחנות הדלק שלה במהלך 2022. לפי התשקיף, בעסקת הרכישה של זאפה נחתם מזכר הבנות שלפיו גולן עינת, הבעלים של זאפה, התחייב להזרים לחברה 17.5 מיליון שקל בלוח זמנים שייקבע בין הצדדים אם מזכר ההבנות יבשיל לחתימה על העסקה. עוד עולה מהתשקיף כי את הנתח מברגר קינג, 70% כאמור, רכשה דלק ללא תמורה, ובמקביל היא התחייבה להעמיד הלוואות של 10 מיליון שקל אם לא ניתן יהיה לקבל מימון מהבנקים.

דלק ישראל עוסקת במכירת דלקים, ניהול תחנות תדלוק וחנויות נוחות. החברה משווקת דלקים ל־243 תחנות תדלוק שמתוכן היא מפעילה ישירות 179 תחנות, ומציינת כי השקיעה 30 מיליון שקל ב־2021 בשדרוג של 60 תחנות. רשת מנטה כוללת 203 חנויות, מתוכן 168 מופעלות על ידי דלק ישראל והיתר על ידי זכיינים, ודלק מכוונת להרחבת רשת מנטה גם למרכזי הערים הן באמצעות פתיחת חנויות חדשות והן באמצעות רכישת קיימות. דלק פעילות משמעותית של החברה היא בתחום הקמעונאות שבה היא מתכוונת להקים חנויות נוחות בערים. זאת, בנוסף לרשת קפה ג'ו, שמפעילה גם סניפים בתחנות תדלוק ו־35 נקודות מכירה נוספות ברחבי הארץ.

דלק ישראל מחזיקה ב־19% מנתח השוק של שיווק דלקים בארץ אחרי פז (21%). לחברה יש גם פעילות שיווק סיטונאית דרך חברות־בנות: דלק גז שעוסקת בשיווק גפ"מ; דלק שינוע ודלק קילוואט שעוסקות בשיווק ושינוע דלקים; ודלק יוניקס שעוסקת בתדלוק ימי. לפי התשקיף הכנסות דלק ישראל בינואר־ספטמבר 2021 עמדו על 2.71 מיליארד שקל, לעומת  2.14 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עמד על 71 מיליון שקל באותה תקופה לעומת הפסד של 327 מיליון שקל וה־EBITDA עמד על 305 מיליון שקל לעומת 171 מיליון שקל בתקופה המקבילה. יתרת המזומנים שלה בסוף ספטמבר 2021, עמדה על 240 מיליון שקל.

עלות שכרו של המנכ"ל יורם אייל בינואר־ספטמבר 2021 עמדה על תגמול קבוע של 2 מיליון שקל בשנה. ובונוס תלוי רווחים של עד 1.56 מיליון שקל בשנה. אייל גם קיבל אופציות בשווי של 2 מיליון שקל ל־454 אלף מניות של החברה. משה קראדי ששימש עד סוף 2021 כסגן יו"ר ומאז הוא דירקטור, השתכר בתקופה זו 970 אלף שקל ואילו בועז צ'צ'יק, מנכ"ל החברה שעזב עם הרכישה, קיבל תגמול של 1.37 מיליון שקל בגין הודעה מוקדמת והסתגלות. קראדי זכה ב־2020 לשכר בעלות של 2.4 מיליון שקל כיו"ר, מחציתו במענק, וצ'צי'ק זכה לשכר בעלות 2.3 מיליון שקל כמנכ"ל. 

עוד עולה מהתשקיף כי צ'צ'יק הגיש ביולי האחרון תביעה לבית הדין האזורי לעבודה נגד דלק ישראל ודלק נכסים, שבה לטענתו הוא זכאי למענק של 2.45 מיליון שקל שהבטיח לו בעל השליטה הקודם, תשובה, וכן מענק נוסף של 2 מיליון שקל על מכירת פי גלילות. הדיונים בתביעה יחלו באפריל. 

תחנת דלק של דלק ישראל, נמרוד גליקמן תחנת דלק של דלק ישראל | נמרוד גליקמן תחנת דלק של דלק ישראל, נמרוד גליקמן



תגיות