אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההתרחבות והרכישות הקפיצו את הכנסות אלקטרה צריכה - גם את הרווח התפעולי צביקה שווימר מנכל אלקטרה צריכה | צילום: אוראל כהן

ההתרחבות והרכישות הקפיצו את הכנסות אלקטרה צריכה - גם את הרווח התפעולי

איחוד תוצאות הקמעונאיות שרכשה הקבוצה דחף ב-81% את ההכנסות ב-2021 ל-4.65 מיליארד שקל - ייינות ביתן תרמה 1.7 מיליארד שקל למחזור; הרווח התפעולי זינק ביותר מ100% ל-266 מיליון שקל

06.03.2022, 09:59 | אורנה יפת

אלקטרה צריכה מסכמת שנה, לראשונה עם איחוד תוצאות הקמעונאיות שרכשה הקבוצה (מגה, יינות ביתן, אופיס דיוטי ורשת הספורט והפנאי סער יזמות), שגרר כמובן עלייה חזקה בהכנסות.

רווח חד פעמי שנרשם בדוחות 2020, בסכום של 200 מיליון שקל, מונע מהקבוצה להציג עלייה בשורה התחתונה של 2021. במקביל לדוחות הודיעה החברה על פתיחת סניפי רשת הקמעונאות הבינ"ל קרפור בישראל - שיחליפו את מותגי מגה ויינות ביתן.

הכנסות הקבוצה ב-2021 עלו ב-80.6%% ל-4.65 מיליארד שקל - כאמור בזכות איחוד התוצאות - יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות תרמו למחזור ההכנסות השנתי של אלקטרה צריכה 1.9 מיליארד שקל, כאת שרוב הסכום, 1.7 מיליארד שקל, תרמה יינות ביתן.

הרווח הגולמי של אלקטרה צריכה עלה ב-109% ל-1.3 מיליארד שקל ושיעורו מהמכירות עמד על 28% - מול 24.2% מהמכירות ב-2020. איחוד החברות הנרכשות תרם 622 מיליון שקל לרווח הגולמי, זאת בנוסף לעלייה של כ-15 מיליון שקל במגזר מוצרי צריכה חשמליים וכן מעלייה של כ-45 מיליון שקל במגזר קמעונאות חשמל.

איחוד החברות הגדיל את הסכום בהוצאות המכירה והשיווק של אלקטרה, שהסתכמו ב-989 מיליון שקל - קפיצה של 119% מול שנה קודמת, כאשר 514 מיליון שקל נבעו מהוצאות החברות הנרכשות. העלייה הנוספת בהוצאות המכירה והשיווק נבעה ממגזר קמעונאות החשמל, בעיקר בשל גידול בהוצאות שכר ופתיחת סניפים חדשים. הוצאות הנהלה וכלליות זינקו מסיבה דומה, ל-81 מיליון שקל לעומת 35 מיליון שקל ב-2020. איחוד יינות ביתן תרם 44 מיליון שקל להוצאות.

אלקטרה צריכה מציגה בסיכום שנתי עלייה חדה של 104% ברווח התפעולי ל-266 מיליון שקל, כאשר תרומתן של החברות הנרכשות לשורת הרווח עמדה על 66 מיליון שקל. הקבוצה סיימה את השנה עם רווח נקי של 172 מיליון שקל לעומת 292 מיליון שקל בשנת 2020, שכללה רווח חד פעמי מפעילות שהופסקה (בשל מכירת גולן טלקום).

בעלי השכר הגבוה ביותר באלקטרה צריכה הם יורם בדש ושמוליק מנדזיצקי, מנכ"לים משותפים במחסני חשמל (מגזר קמעונאות החשמל). עלות שכרם של כל אחד מהם עמדה על 7.7 מיליון שקל, מתוכם 1.2 מיליון שקל דמי ניהול ו-6.4 מיליון שקל מענק.

עלות שכרו של צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, עמדה על 4.5 מיליון שקל, מתוכם 1.8 מיליון שקל שכר ו-2 מיליון שקל במענק. 709 אלף שקל נוספים הוענקו לשווימר כתשלום מבוסס מניות. עלות שכרו של יהונתן צברי , סמנכ"ל בכיר ואחראי על הכספים בחברה, עמדה על 2.8 מיליון שקל וזו של משה ארדר, מנכ"ל חטיבת המיזוג, עמדה על 1.8 מיליון שקל.

צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה, צילום: אוראל כהן צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה | צילום: אוראל כהן צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה, צילום: אוראל כהן


תגיות