אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל אלקטרה צריכה על העסקה עם קרפור: "מפץ גדול בתחום המזון" צביקה שווימר על רקע סניף של קרפור | צילום: תמר מוצפי, רויטרס

מנכ"ל אלקטרה צריכה על העסקה עם קרפור: "מפץ גדול בתחום המזון"

צביקה שווימר אמר כי המוצרים של קרפור יגיעו לסניפי יינות ביתן ומגה כבר השנה: "יש פה יכולת להביא מוצרים אטרקטיביים במחירים אטרקטיביים שלא נראו בישראל". עוד אמר שווימר כי סניפי הרשת יישארו סגורים בשבת, הציב כיעד מחזור של 6 מיליארד שקל תוך חמש שנים וקרא תיגר על שופרסל: "שואפים להיות השחקן המוביל באונליין בישראל"

06.03.2022, 14:11 | אורנה יפת

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, הכריז הבוקר (א') על כניסתה לישראל של רשת הסופרמרקטים הבינלאומית קרפור והגדיר את המהלך כ"מפץ". בשיחה שקיים עם משקיעים לפרסום התוצאות הכספיות של החברה לשנת 2021, הבטיח שווימר כי המחירים בהם תמכור קרפור בישראל יהיו אטרקטיביים לצרכן וכי אלקטרה תגיע למחזור של 6 מיליארד שקל בתחום המזון תוך חמש שנים.


קראו עוד בכלכליסט:


"למה קרפור זה מפץ גדול? זו חברה עם מחזור מכירות שנתי של 82 מיליארד יורו, בזמן שכל שוק המזון בארץ נאמד ב-12 מיליארד יורו", הסביר שווימר. "זה המותג הפרטי הגדול ביותר באירופה. הרשת מבצעת 2 מיליארד עסקאות מדי שנה. היא רשת קמעונאות המזון הגדולה באירופה, עם 13 אלף חנויות, כאשר לנו בישראל יהיו 152 חנויות. היא מעסיקה 320 אלף עובדים, ואלקטרה תהיה הזכיין ה-11 של הרשת הזו".

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צילום: אוראל כהן צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה | צילום: אוראל כהן צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צילום: אוראל כהן

"יש פה יכולת להביא מוצרים אטרקטיביים במחירים אטרקטיביים שלא נראו בישראל", הוסיף שווימר. "נגדיל את שורת המכירות שלנו ונשמור על הרווחיות הגולמית שלנו. את השינוי נוכל לראות כבר ב-2022 עם המוצרים של קרפור שיימכרו ביינות ביתן ומגה".

אלקטרה צריכה תסב את חנויות יינות ביתן ומגה למותג הבינלאומי קרפור. בשיחת המשקיעים אמר שווימר כי ההשקעה בהסבת הסניפים תעמוד על כ-400 מיליון שקל בחמש השנים הבאות.

לדברי שווימר, "במהלך השנה רכשנו שליטה בקבוצת יינות ביתן במחיר אטרקטיבי וידענו שהפוטניאל שם הוא בהגדלת סך ההכנסות, שהיה נמוך ביחס לענף. הפדיון למ"ר ביינות ביתן עומד על 25 אלף שקל, שזה נמוך ביחס לפדיון הממוצע בענף המזון שעומד על 40 אלף שקל למ"ר. לכן יש פוטנציאל גידול במחזור המכירות. אנחנו מאמינים שנגיע תוך חמש שנים למחזור של 6 מיליארד שקל בתחום המזון".

כבר בשבועות הקרובים תכניס אלקטרה צריכה מגוון מוצרים של קרפור, בין היתר במותג הפרטי קרפור, שיימכרו בסניפי יינות ביתן מבלי שתידרש לשלם על המכירות תמלוגים. בהמשך, כאשר יוסבו סניפי יינות ביתן לקרפור, תשלם אלקטרה תמלוגים על פי היקף המכירות לרשת הבינלאומית. החברה סירבה למסור מה עלות השימוש במותג קרפור, אך מסרה כי תשלם תמלוגים רק בחנויות ששופצו והוסבו למותג קרפור. "אנחנו משפצים 20 חנויות תחת המותג בשנה הקרובה ואם המכירות יהיו טובות והחנות תכפיל או תשלש את עצמה, אז נרוץ ונשפץ חנויות במהירות הרבה יותר גדולה. כרגע המהלך מתוכנן להיות בארבע שנים אבל הוא יהיה בהתאם להתפתחות הפדיון. על מוצרי קרפור שיימכרו במגה ויינות ביתן לא נשלם תמלוגים", מסר שווימר.

סניף של קרפור בצרפת, François GOGLINS, ויקיפדיה סניף של קרפור בצרפת | François GOGLINS, ויקיפדיה סניף של קרפור בצרפת, François GOGLINS, ויקיפדיה

על אף שקרפור היא רשת בינלאומית, בישראל הסניפים יהיו סגורים בשבת. "יינות ביתן לא פתוחה בשבת, גם קרפור לא תהיה פתוחה", הודיע שווימר.

שווימר ניסה להרגיע את הספקים המקומיים, שהמהלך הנוכחי צפוי לפגוע בהם: "אני מעריך שבשלב ראשון עד 20% מסל המוצרים יהיה תחת המותגים של קרפור. זו הזדמנות גם לספקים מקומיים לייצר מוצרים תחת המותג קרפור ולמכור אותם לכל יתר הסניפים של קרפור בעולם".

קריאת תיגר על שופרסל

עוד התייחס שווימר להסכם עם רשת הקמעונאות היפנית-אמריקאית 7-Eleven ואמר כי קיים פוטנציאל לפתיחה של למעלה מ-400 חנויות נוחות, מה שיגדיל את יכולת החברה לצמוח. "הם מתחרים במקדונלדס ובסטארבקס וגם בחנויות נוחות", אמר שווימר. "תהיה לנו אפשרות להיות שחקן ייחודי בתחום חנויות הנוחות וגם לפתוח חנויות של 10,000 מ"ר בתחום המזון".

שווימר קרא תיגר על שופרסל, קמעונאית המזון הגדולה ביותר בישראל והשחקנית המובילה במכירות האונליין: "קרפור מאפשרת לנו להביא סל עצום של מוצרי מזון ונון פוד ומגוון שלא היה עד היום בישראל. זה יאפשר לנו להרחיב את המכירות באונליין. אנחנו מסמנים לעצמנו להיות בשלב הראשון שחקן שני בתחום המכירות אונליין, אבל בהמשך שואפים להיות השחקן המוביל באונליין בישראל".

אלקטרה מתכננת להשיק מועדון לקוחות בשיתוף עם חברת כרטיסי אשראי, אך טרם הכריזה מי תהיה השותפה הפיננסית שלה. "במסגרת המועדון החדש נעניק אשראי חוץ בנקאי ונשיק תווי קניה", הכריז שווימר. "זה יגדיל את תדירות הקנייה ואת סל הקנייה בחנויות הקבוצה במכפלה ענקית. השלב הבא אחרי השקת המועדון יהיה כניסה לתחום האשראי הפיננסי - בחציון השני של השנה נחבור לשותף פיננסי ובקרוב נכריז מי הוא. המהלכים האלו ישפיעו באופן חיובי על המאזן".


תגיות