אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בתוך 4 שנים - 92% ממשקי הבית יהיו מחוברים לסיבים אופטיים פריסת סיבים אופטיים | צילום: דוברות בזק

בתוך 4 שנים - 92% ממשקי הבית יהיו מחוברים לסיבים אופטיים

משרד התקשורת הודיע היום על האזורים הזוכים במכרז הראשון לפריסת סיבים באזורי תמרוץ. במסגרת המכרז, יפרסו סיבים אופטיים ב-287 אלף משקי בית נוספים, המהווים כ-60% מכלל אזורי התמרוץ

07.03.2022, 14:07 | מאיה כהן

משרד התקשורת הודיע היום על האזורים הזוכים במכרז הראשון לפריסת סיבים באזורי תמרוץ. במסגרת המכרז, יפרסו סיבים אופטיים ב-287 אלף משקי בית נוספים, המהווים כ-60% מכלל אזורי התמרוץ. כ-29% ממשקי הבית שצפויים להיפרס שייכים למגזר הערבי ו-37% שייכים למגזר החרדי. במסגרת המכרז, עשר חברות מפעילות העבירו למשרד כ-1,800 הצעות, אשר כללו 415 אלף משקי בית מתוך 480 המשקים באזורי התמרוץ. מתוך כל ההצעות נבחרו בשלב הראשון ההצעות המשתלמות ביותר, כאשר המרכז השני שיכלול את שאר משקי הבית מתוכנן לצאת לדרך בחודש הקרוב. בעקבות המכרז, ל-92% ממשקי הבית בישראל צפויה להיות גישה לסיבים אופטיים בתוך 4 שנים.

קראו עוד בכלכליסט:



בזק פריסת סיבים אופטיים במטולה , צילום: דוברות בזק בזק פריסת סיבים אופטיים במטולה | צילום: דוברות בזק בזק פריסת סיבים אופטיים במטולה , צילום: דוברות בזק


כל זוכה מעשר החברות שהצעותיהן נבחרו, אשר שמן יתפרסם במהלך השבוע, תתחייב לפרוס סיבים אופטיים לכל משק בית באזורים אותם בחרה תוך 15 חודשים, ולהזרים אינטרנט ללפחות 80% ממשקי הבית שלושה חודשים ממועד זה. במקביל, כל זוכה תהיה מחויבת לספק שירות סיטונאי על גבי הסיבים שתפרוס. בתמורה, החברה תזכה לסכום כספי מתוך הקרן התמרוץ לפריסת סיבים, אשר עומדת כעת על 87 מיליון שקל, מהם יחולקו 82 מיליון שקל במסגרת המכרז הנוכחי. הקרן ממומנת על ידי כל מפעילי התקשורת שמשלמים 0.5% מהכנסותיהם מדי שנה, עד שתושלם הפריסה במלואה.

בשקלול תוצאות המכרז, ל-96% ממשקי הבית בתל אביב יהיה חיבור לתשתית סיבים, 90% מאיזור יהודה ושומרון, 66% מהגולן, 41% מירושלים ו-37% בלבד מאזור באר שבע. הסיבה לאחוזים הנמוכים בירושלים ובאר שבע היא הקושי בפריסה במזרח ירושלים ובפזורה הבדואית בעקבות מחסור בתשתיות. באופן כללי, המכרז הצליח למעל לציפיות המשרד, שטרם עריכתו הגדירו כהצלחה פריסה של כמה עשרות אלפי משקי בית, והשתתפות מצד מפעילי תקשורת קטנים.

מטרת המכרז היא לעודד את מפעילי התקשורת לפרוס תשתית סיבים אופטיים גם באיזורים אשר פחות משתלמים כלכלית, כדי להגיע לפריסת סיבים מלאה בכל חלקי הארץ. המכרז כולל בתוכו 18% ממשקי הבית, שבהם חברת בזק בחרה שלא לפרוס את התשתית שלה. איזורים אלו, אשר כוללים כ-480 אלפי משקי בית, נקראים אזורי התמרוץ. מטרת המכרז היא לעודד את מפעילי התקשורת לפרוס תשתית סיבים אופטיים באזורי התמרוץ על אף שהם פחות משתלמים כלכלית. המציעים יכלו להגיש מספר הצעות למספר אזורים. כל הצעה כללה שהמציע מבקש מהמדינה כתמריץ לפריסה. זאת אומרת שהמציע שיציע את הסכום הנמוך ביותר כתמריץ, הוא הזוכה במכרז.



תגיות