אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סל תחזוקת הרכב: כמה עולים החלפים, מי התייקר ומי הוזל? טיפול במוסך | צילום: טל שחר

סל תחזוקת הרכב: כמה עולים החלפים, מי התייקר ומי הוזל?

משרד התחבורה המפרסם מדי חודש את מדד מחירי טיפולי הרכב, כלל החודש לראשונה גם את עלות הטיפולים ולא רק את שיעור ההתייקרות. הזינוק הגבוה ביותר בעלות סל החלפים בחצי השנה החולפת - 64% - היה בסוזוקי קרוס אובר, בעוד שהגולף של פולקסווגן הוזל ב-32%

07.03.2022, 14:16 | תומר הדר

חצי שנה חלפה מאז משרד התחבורה השיק את מדד מחירי טיפולי הרכב וכעת מגיע שלב המסקנות – האם המדד עובד, מי מהיבואנים ייקרו את מחירי הטיפול ומי הוזילו.

קראו עוד בכלכליסט:

המסמך אשר חובר על ידי אגף הרכב במשרד התחבורה מפרט כמה עולה "סל החלפים" של כל מכונית בישראל. המדד אשר מתפרסם מדי חודש כולל 60 חלקי חילוף שונים שכהגדרת משרד התחבורה הם גם חלקי מעטפת – למשל פח וצבע וגם חלקים מכאניים.

עד כה פעל המדד של משרד התחבורה באופן שאומנם נתן לציבור מושג מי ייקר את מחירי התחזוקה ומי הוזיל – אבל לא חשף באמת את המחירים של הטיפולים. כלומר- כמה כסף זה עולה לנו.

מוסך קרסו  , צילום: תומר הדר מוסך קרסו | צילום: תומר הדר מוסך קרסו  , צילום: תומר הדר

למשל בקטגוריית המכוניות המשפחתיות ניתן היה לדעת שדאצ'יה היא הזולה ביותר- אבל לא לדעת כמה עולה סל החלפים שלה. ניתן היה גם לדעת כמה מכונית מאזדה או סוזוקי יקרות ממנה לתחזוקה – אבל לא כמה עולה סל החלפים שלהן.

המסמכים – מתייחסים לנתונים אשר נאספו עד שלהי דצמבר. רשימת הדגמים מקיפה וכוללת חלק גדול מן המכוניות המשפחתיות, המכוניות הקטנות, רכבי השטח ורכבי הכביש שטח.

אז מי התייקר בקרב רכבי הכביש שטח?

לפי הממצאים ערך סל התחזוקה של טויוטה CHR היה ביוני 922 שקל, בעוד שבדצמבר היה 928 שקל – עליה של אחוז. סל התחזוקה של סובארו פורסטר היה 1,134 שקל ועלה בשיעור ניכר של 27% ל-1,442 שקל, ואילו ערך הסל של סוזוקי קרוס אובר עלה מ-1,391 שקל ל-2,280 שקל – זינוק של 64%.

אחזקתם שם חלק מהרכבים הוזלה - למשל, סל התחזוקה של סיאט אטקה היה ביוני 1,334 שקל ובדצמבר ירד ל-1,060 שקל – הוזלה של 21%. הסל של קיה XCEED ביוני היה 1,485 שקל – וירד ב-32% ל-1016 שקל. רשימת הדגמים שהסל שלהם הוזל כוללת גם את מאזדה 5 CX, מאזדה 30, סובארו XV ועוד.

סל התחזוקה של סובארו פורסטר היה 1,134 שקל ועלה בשיעור ניכר של 27% ל-1,442 שקל, צילום: עמית שעל סל התחזוקה של סובארו פורסטר היה 1,134 שקל ועלה בשיעור ניכר של 27% ל-1,442 שקל | צילום: עמית שעל סל התחזוקה של סובארו פורסטר היה 1,134 שקל ועלה בשיעור ניכר של 27% ל-1,442 שקל, צילום: עמית שעל

המכוניות המשפחתיות

עלות סל הטיפול של רנו מגאן גראנד קופה ביוני היתה 1,021 שקל, בדצמבר עלה המחיר ל-1,085 שקל - עלייה של 6%. סל הטיפול של יונדאי איוניק עלה ביוני 1,069 שקל – בדצמבר עלה הסל ל-1,126 שקל.

לעומת זאת ירידות נרשמו למשל בסקודה סקאלה – מ-1,406 שקל ל-1,099 שקל- הוזלה של 22%. עלות סל הטיפול של פולקסווגן גולף הוזלה מ-2,039 שקל ל-1,387 שקל, הוזלה של 32%, ואילו טויוטה פריוס ששיווקה בישראל הופסק לאחרונה נהנתה מהוזלת סל חלפים בשיעור של 13%.

כאשר מדובר בתאונות דרכים – התמונה משתנה

הניתוח מתייחס בנפרד לחלקי מרכב- דלת קדמית, מכסה מנוע, מגן פנימי ועוד – וגם בקטגוריה זו קיימות מכוניות שהסל שלהן התייקר וכאלה שהוזלו. למשל בקטגוריית המשפחתיות – סל המעטפת (שמתוקן בתאונה) התייקר ב-3% בין יוני לדצמבר. בפריוס של טויוטה ויונדאי אקסנט מדובר ב-6%. לעומת זאת בסקודה סקאלה חלה הוזלה של 29%,
בטויוטה קורולה 8% וברנו מגאן 5%.

ברכבי הכביש שטח שמשרד התחבורה בדק את עלות סל חלקי הפח שלהם עולה בין היתר כי בניסאן XTRAIL תועדה עליה של 12% בין יוני לדצמבר. בסובארו XV עליה של 11% ובניסאן קשקאי 27%. לעומת זאת בסיאט אטקה הסל הוזל ב-46%, ביונדאי טוסון ב-17% ובקיה נירו ב-14%.

תגיות