אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עם הפנים למכירה: סלקום עברה לרווח, למנכ”ל צפויים אתגרים דניאל ספיר | צילום: עמרי מירון

עם הפנים למכירה: סלקום עברה לרווח, למנכ”ל צפויים אתגרים

דו”חות 2021 מציגים חברה בעלייה, אך 2022 צופנת המשך ירידה בהכנסות מאקספון ותחרות עזה מצד דיסני פלוס. למרות הקשיים, מצופה מהמנכ”ל להעלות את שווי החברה לצורך מכירתה

13.03.2022, 08:11 | מאיה כהן

הדו”חות השנתיים של סלקום מצביעים על כך שאבי גבאי, המנכ”ל הקודם, משאיר לדניאל ספיר, המנכ”ל החדש, חברה בעלייה, אך נראה כי בשנה הקרובה הוא יצטרך להתמודד עם לא מעט אתגרים ועם המשימה להעלות את שווי החברה לקראת מכירתה.


קראו עוד בכלכליסט:


השנה הקרובה צפויה להביא עמה שתי בשורות רעות לחברה: המשך ירידה בהכנסות מהסכם שיתוף הרשתות עם אקספון מרתון בעקבות רכישת החברה; ותחרות עזה בשוק הטלוויזיה עם כניסתה של דיסני פלוס לארץ בקיץ הקרוב. המנכ”ל יצטרך לקבל גם החלטה לגבי עתיד הטלוויזיה בסלקום לקראת פקיעת הסכמי התוכן בסוף 2022, וייתכן שההחלטה תהיה להתמקד בפריסת הסיבים עם כניסתה של דיסני לארץ יחד עם אמזון ולצד נטפליקס, באופן שיעביר את המיקוד הצרכני למפעילות הסטרימינג. הדבר יאפשר לסלקום להשקיע פחות בתוכן. למרות המכשולים הללו, מצופה מהמנכ”ל החדש להעלות את שווי החברה על רקע שאיפתם של האחים זלקינד להוביל את החברה לטרנד־אראונד ולהכין אותה למכירה.

מהדו”חות הכספיים לשנת 2021 עולה כי לראשונה מאז 2017, סלקום סיימה שנה ברווח. חברת התקשורת סיימה את 2021 עם רווח שנתי של 27 מיליון שקל לעומת הפסד של 170 מיליון שקל בשנת 2020, כשעיקר הרווח נבע מהאיחוד עם גולן טלקום. הכנסות החברה צמחו ב־4.1 מיליארד שקל לעומת 3.67 מיליארד שקל ב־2020.

מדד ה־EBITDA עלה מ־876 מיליון שקל ל־1.13 מיליארד שקל, שהם 27% מהכנסות החברה. הרווח התפעולי הסתכם ב־209 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 23 מיליון שקל ב־2020. במקביל הוצאות המימון של החברה ירדו מ־172 מיליון שקל ל־165 מיליון שקל. תזרים המזומנים גדל ב־7% לסכום של 267 מיליון שקל, והחוב הפיננסי צומצם מ־2.27 ל־2.14 מיליארד שקל. האיחוד עם גולן טלקום הראה את אותותיו וסייע לה אף להגדיל את ההון העצמי מ־1.88 ל־1.92 מיליארד שקל.

המנכ”ל דניאל ספיר. ציפיות לקראת מכירה, צילום: אוראל כהן המנכ”ל דניאל ספיר. ציפיות לקראת מכירה | צילום: אוראל כהן המנכ”ל דניאל ספיר. ציפיות לקראת מכירה, צילום: אוראל כהן

מספר מנויי הסלולר של החברה עלה ב־71 אלף ל־3.2 מיליון מנויים, והחברה הצליחה להקטין את שיעור הנטישה מ־40.3% ל־31%. מספר מנויי תשתית האינטרנט הגיע ל־305 אלף, עלייה של 12 אלף מנויים. מספר מנויי הטלוויזיה נשאר 252 אלף.

עלות שכרו של המנכ"ל הקודם גבאי עמדה על 6.96 מיליון שקל, מתוכם 1.812 מיליון שקל בשכר, 963 אלף שקל במענק, כש־5.36 מיליון שקל מעלות השכר היו באופציות ומניות שפקעו במועד סיום כהונתו. עלות שכרו של ספיר תהיה 4.4 מיליון שקל בשנה, והיא צפויה להביא לצמצום משמעותי בסעיף זה מכיוון ששכר המנכ"ל החדש יהיה נמוך בכ־2.5 מיליון שקל בהשוואה לקודמו. עלות שכרו של אילן סיגל, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנכ"ל גולן, היא 2.9 מיליון שקל, ועלות שכרו של אלי אדדי, סמנכ"ל קמעונאות ומנכ"ל דינמיקה, עמדה על 2.6 מיליון שקל.

תגיות