אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת הגיימינג הישראלית אוברוולף רוכשת את טבקס הבריטית בסכום המוערך בעד 29 מיליון דולר אורי מרשנד מנכ"ל אוברוולף | צילום: overwolf

חברת הגיימינג הישראלית אוברוולף רוכשת את טבקס הבריטית בסכום המוערך בעד 29 מיליון דולר

החברה הנרכשת פיתחה פלטפורמה המאפשרת ליוצרי תוכן לעשות מונטיזציה בשרתי משחקים פרטיים, באמצעותה הרוויחו היוצרים עד כה יותר מ-500 מיליון דולר. הרכישה מבשרת על כניסתה של אוברוולף לקטגוריה חדשה של יוצרי תוכן - יוצרים שמחזיקים בשרתים פרטיים

15.03.2022, 15:38 | מאיר אורבך

חברת הגיימינג אוברוולף (Overwolf) רוכשת את חברת טבקס (Tebex) - פלטפורמה המאפשרת ליוצרי תוכן לעשות מוניטיזציה בשרתי משחק פרטיים, בסכום של עד 29 מיליון דולר. עסקת הרכישה בנויה כך שבשלב ראשון תקבל הנרכשת מחצית מהסכום במניות ובמזומן ומחציתו השנייה תוך מספר שנים אם תעמוד באבני דרך שנקבעו על ידי שתי החברות.

טבקס מספקת פתרון כולל לחברות משחקים וליוצרים המעוניינים לעשות מונטיזציה בשרתי משחקים פרטיים - מפתיחת החנויות וניהולן בתוך השרתים ועד לקבלת התשלום. הפתרון שמציעה החברה משרת כיום 12 משחקים, ביניהם כותרים כמו Minecraft, ARK: Survival Evolved ו-Rust. מרגע היווסדהועד היום, תמכה פלטפורמת המונטיזציה של החברה ביוצרים וסייעה להם להרוויח יותר מ-500 מיליון דולר. מהחברה נמסר שמתוך סכום זה, רק בדצמבר 2021 הרוויחו היוצרים כ-10.5 מיליון דולר. מייסד החברה הנרכשת הוא לי מקניל, בן 26 שהקים את החברה בביתו שבנוטינגהם והפעיל אותה משם במשך שנתיים. כיום מעסיקה החברה עשרה עובדים, שיישארו בה.

אוברוולף עובדת עם יותר מ-95,000 יוצרי תוכן ו-31 מיליון משתמשים פעילים בחודש. החברה גייסה עד כה יותר מ-150 מיליון דולר ממספר משקיעים, ביניהם קרן אנדריסן הורוביץ (a16z), Griffin Gaming Partners, Insight Partners, Intel Capital, Liberty Technology Venture Capital, Marker ו-Ubisoft. רכישה זו מבשרת על כניסתה של אוברוולף לקטגוריה חדשה של יוצרי תוכן: יוצרים הבונים ומחזיקים בשרתים פרטיים. טבקס תמשיך לפעול בתור יחידה עסקית בתוך אוברוולף ופעילותה מול לקוחותיה הקיימים תימשך כרגיל.

אורי מרשנד מנכ"ל אוברוולף , צילום: overwolf אורי מרשנד מנכ"ל אוברוולף | צילום: overwolf אורי מרשנד מנכ"ל אוברוולף , צילום: overwolf

בשיחה עם "כלכליסט", אומר אורי מרשנד, מנכ"ל אוברוולף: "אני מאוד מאמין בטבקס שהצליחו עד היום בכל מה שהם עשו ללא כל פעולות שיווק. טבקס חולקים איתנו את ההתחייבות המתמדת לזיהוי דרכים לתמיכה בקהילות שחקנים ובחברות משחקים שרוצות לתת ליוצרי תוכן את האפשרות לבנות בתוך המשחקים. בתור זאבים ותיקים בתחום של יוצרי האפליקציות למשחקים ויוצרי מודים, אנחנו נרגשים להיכנס לקטגוריה חדשה של יוצרי תוכן שהם בעלי שרתים ולהמשיך ליצור חוויות חדשות בתעשייה. האופרציה של אוברוולף, שלוקחת את התעשייה קדימה, לצד הטכנולוגיה של טבקס והצוות הנמרץ וחדור המטרה שלהם, יעזרו לנו להגיע להרבה יותר יוצרים ולאפשר להם לייצר הכנסה מכובדת עבור עבודתם".




תגיות