אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"תמיד ידענו שבישראל יש אקוסיסטם הייטק דינאמי ומרגש" ועידת Mind The Tech פאנל מימין ג'יי ג'ובאס שלי הוד מויאל סרג' למונד ו איזי וידרה | צילום: אוראל כהן

ועידת לונדון

"תמיד ידענו שבישראל יש אקוסיסטם הייטק דינאמי ומרגש"

כך סיכם ג'יי ג'ובאס, ראש חטיבת הסטארט-אפים העולמית של חברת הייעוץ המובילה מקינזי, את סדרת הפגישות שערכו נציגי החברה עם יזמים ישראליים בולטים לאורך ועידת Mind the Tech בלונדון. "נפגשנו עם חברות שהדגימו את הגיוון, את החדשנות והאת כישרונות שיש בישראל"

24.03.2022, 15:40 | עומר כביר

לאורך יום הוועידה ערכו נציגים בכירים של חברת הייעוץ המובילה מקינזי סדרת פגישות עם יזמים בולטים ממגוון חברות סטארט-אפ ישראליות. "הרושם שלנו מאוד חיובי", סיכם ג'יי ג'ובאס, ראש חטיבת הסטארט-אפים העולמית של מקינזי את סדרת הפגישות. "תמיד ידענו שבישראל יש אקוסיסטם הייטק דינמי ומרגש. נפגשנו עם חברות מסקטורים שונים שלו, שהדגימו את הגיוון, את החדשנות והאת כישרונות שיש בישראל. ראינו יזמים שעושים עבודה עמוקה ופותרים בעיות מאוד טכנולוגיות וגם חברות שעושות עבודה פחות עמוקה אבל פותרות בעיות שונות בכלכלה.

"זה טווח מעניין של נושאים. המטרה שלנו היא לעזור לחבורת בכל שלב במסע החיים שלהן. החלפנו דעות על מגמות שמשפיעות בתעשייה, על אתגרים שסטארטאפים מתמודדים אתם ועוד. המטרה שלנו היא להיות רלוונטים ולהביא לידי ביטוי את כל היכולות והכלים שיש למקינזי כדי שסטארט-אפים יוכלו לשגשג".

קראו עוד בכלכליסט:

לצד ג'ובאס השתתפו בסדרת הפגישות שיר עפרון, מנהל ה-TechHub של מקינזי בישראל; ענת ארליך, אחראית תחום קיימות ואנרגיה במקינזי; ודניאל די מאטיה, שותף במקינזי.

מנכ"לית Selectika, טלי בצלאל, סיפרה בפגישה על פעילות החברה שלה: "המשימה שלנו היא לעזור לסוחרים לשפר את המכירות שלהם ולצמצם את כמות ההחזרות. אנחנו מתמחים בתחום האופנה, אבל המוצר שלנו מתאים גם לתחומים אחרים כמו קוסמטיקה. אנחנו משתמשים בטכנולוגיית זיהוי תמונה ובינה מלאכותית כדי להתחבר לקטלוג המקוון של חנות שותפה ומעבדים את המידע במערכות הבינה המלאכותית שלנו כדי למפות את מאפייני הבגד כמו כמה כפתורים, סוג הבד וגזרה. כל זאת, במטרה להעשיר את חוויית ההתאמה האישית של הקונה. בחברות שאנחנו עובדים איתן, כמו רנואר בישראל, ראינו שיפור משמעותי בשיעור ההמרה למכירה של לקוחות באתר".

ג ג'יי ג'ובאס שותף בכיר McKinsey | צילום: אוראל כהן ג

רועי מכרז, מנכ"ל BeyondMinds, שהוקמה בסוף 2018, הציג את החברה שמספקת פתרונות לפיתוח, הטמעה ותחזוקה של בינה מלאכותית בארגונים. כיום, כ-87% מפרוייקטי ה-AI בארגונים אינם מצליחים לעבור משלב הוכחת היתכנות לשלב ההטמעה במערכות החברה. BeyondMinds מאפשרת ללקוחותיה להתמודד עם המעבר באופן יעיל, לייצר ערך משמעותי בזמן קצר ולהתמודד עם מגוון מקרים מורכבים מקצה לקצה ובהתאמה אישית לצרכי הלקוח.

יזם נוסף היה ד"ר מושיאל ביטון, מנכ"ל Addionics, שמפתחת טכנולוגיה לשיפור ביצועי סוללות חשמליות. החברה הוקמה על בסיס התובנה שהצורך באגירת אנרגיה בכלל ובסוללות מתקדמות בפרט הפך להיות יעד אסטרטגי עבור שווקים רבים, לרבות שוק הרכבים החשמליים, שמתפתח במהירות מסחררת בשעה שבתחום הסוללות, הטכנולוגיות והשיפורים היו מועטים יחסית ב-30 שנים האחרונות. הפיתרון כולל תהליך לייצור אלקטרודות תלת-ממדיות (במקום דו-ממדיות) שמביאות לשיפור כלל ביצועי הסוללה - בדגש על אנרגיה גבוהה יותר והתנגדות פנימית נמוכה. בענף הרכב המשמעות היא שיפור טווח הנסיעה במקביל להפחתת זמן הטעינה.

מייסדת ויו"רית Duality, רינה שאינסקי, הגיעה כדי להציג את הפלטפורמה הייחודית שפיתחה החברה להתמודדות עם הצורך של ארגונים בשיתוף נתונים ביניהם תוך שמירה על פרטיות ואבטחה. הפלטפורמה מבצעת אופטימיזציה של חישובי נתונים שהוצפנו בשיטה הומומורפית. היא מיועדת בעיקר לארגונים גדולים שרוצים לחלוק מידע - למשל, בנקים שרוצים לשתף נתונים בניסיון להיאבק בהלבנות הון, גורמי מחקר רפואי, מסחר מקוון ועוד.

ד"ר מושיאל ביטון מייסד משותף ומנכ"ל Addionics , צילום: אוראל כהן ד"ר מושיאל ביטון מייסד משותף ומנכ"ל Addionics | צילום: אוראל כהן ד"ר מושיאל ביטון מייסד משותף ומנכ"ל Addionics , צילום: אוראל כהן

Orca AI, בראשה עומד ירדן גרוס, מספקת יכולות ניווט אוטונומי ומניעת התנגשות באיזורים מורכבים לניווט ובתנאי מזג אוויר קיצונים. המערכת כוללת שילוב של חיישני תצפית, אינטגרציה עם מערכות הניווט של הספינה ואלגוריתמים של AI אשר מנתחים את הסביבה בזמן אמת ומספקים התראות וחיזוי סכנות. בנוסף, המערכת אוספת נתונים ומעניקה תובנות סיכון עבור חברות הספנות וחברות ביטוח.

רועי פרלסון, סגן נשיא לאזור EMEA של Atidot, סיפר על החברה שיצרה פלטפורמה מבוססת ענן ובינה מלאכותית המאפשרת לקבל החלטות מבוססות נתונים על ידי שילוב של מספר מקורות מידע חיצוניים לחברת הביטוח. כמו כן, החברה מאפשרת הפעלת מודלים חזויים שמייצרים תובנות מדויקות ועוזרים לזהות כיסים של הזדמנויות לא מנוצלות לטובת מינוף עסקאות ביטוח. הפלטפורמה מיועדת הן לבכירים ומשווקים והן למתווכים ואקטוארים. כך למשל צוותי שיווק ומכירות מסתמכים על ניבויים כדי לספק להם לידים מדויקים ומוסמכים כדי שיוכלו לייצר המרות גדולות יותר באמצעות תוכניות מכירות מוצלבות ושימור בזמן אמת. אקטוארים יכולים ליצור בקלות דו”חות מדויקים יותר ולקבל ניתוח סיכונים ממוקד יותר על סמך נתונים רבים יותר.


תגיות