אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ספוטיפיי שילמה ב-2021 תמלוגים בסך 7 מיליארד דולר מוזיקה ספוטיפיי Spotify | צילום: שאטרסטוק

ספוטיפיי שילמה ב-2021 תמלוגים בסך 7 מיליארד דולר

52,600 אמנים הרוויחו מספוטיפיי בשנה החולפת יותר מ-10 אלף דולר כ"א, כי 131 מהם הרוויחו יותר מ-5 מיליון דולר כ"א וכי הכנסות האמנים מספוטיפיי ייצגו כ-25% מכלל ההכנסות בתעשייה. מצד שני, 99.3% מהאמנים שם מרוויחים פחות מ-10 אלף דולר בשנה

27.03.2022, 16:29 | חדשות חוץ

ענקית סטרימינג הלאודיו ספוטיפיי חשפה כי בשנה שעברה היא שילמה 7 מיליארד דולר בתמלוגים למחזיקי הזכויות על המוזיקה, שייצגו קרוב ל-25% מכלל ההכנסות בתעשייה.

קראו עוד בכלכליסט:

לפי הודעת ענקית הסטרימינג, 52,600 מהם הרוויחו יותר מ-10 אלף דולר ב-2021, מתוכם 130 הרוויחו יותר מ-5 מיליון דולר. בחברה לא פירטו מי הזמרים המרוויחים, אך האמנים שהורדו בסטרימינג הכי הרבה פעמים בשנה שעברה כוללים את באד באני, טיילור סוויפט, BTS, דרייק וג'סטין ביבר, בעוד שהשיר שהורד הכי הרבה פעמים בסטרימינג היה Drivers License של אוליביה רודריגו.

עם זאת, הנתונים של ספוטיפיי רחוקים מלספר את הסיפור המלא. כך למשל, אמן שהרוויח 10 אלף דולר בתמלוגים למעשה מקבל לידיו בסביבות 2,000 דולר בלבד, לאחר שחברת התקליטים והמפיצים מקבלים את חלקם. עבור להקה הכוללת 7 חברים כמו BTS מדובר למעשה ב-2,000 דולר המחולקים ל-7. כותבי השירים והנגנים מרוויחים אפילו פחות.

טיילור סוויפט. לקחה את רוב הקופה, צילום: Chris Pizzello טיילור סוויפט. לקחה את רוב הקופה | צילום: Chris Pizzello טיילור סוויפט. לקחה את רוב הקופה, צילום: Chris Pizzello

הזמרים המרוויחים בספוטיפיי מייצגים למעשה רק את קצה הקרחון. לפי החברה, בסביבות 8 מיליון אנשים העלו שירים לשירות, כשבכל יום מגיעים 60 אלף שירים חדשים. כתוצאה מכך, 99.3% מהאמנים בספוטיפיי מרוויחים פחות מ-10 אלף דולר בשנה. במקביל, בחברה ציינו כי יותר ממחצית מ-8 מיליון האמנים במאגר העלו פחות מ-10 שירים, כך שלפי ספוטיפיי מדובר באמנים בתחילת דרכם או בכאלה שעושים זאת כתחביב בלבד.

בשבוע שעבר פורסם בדו"ח נפרד כי כלל ההכנסות של תעשיית המוזיקה עלו ב-2021 בשיעור של 18.5% ל-25.9 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר מאז החל התיעוד בשנות ה-90.

באתר של ספוטיפיי התגאו בתרומתם לנתון הזה. "7 מיליארד דולר הוא הסכום הגבוה ביותר בהיסטוריה שמשלם קמעונאי אחד לתעשיית המוזיקה בשנה אחת, כולל בשיא עידן התקליטורים או ההורדות הדיגיטליות", אמרו שם.


תגיות