אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת HOT מסכמת את שנת 2021: ירידה בהכנסות לצד עלייה בלקוחות הסלולר טל גרנות גולדשטיין מנכ"לית הוט | צילום: אוהד רומנו

חברת HOT מסכמת את שנת 2021: ירידה בהכנסות לצד עלייה בלקוחות הסלולר

הדו"ח השנתי של הוט מצביע על כך שבשנת 2021 רשמה HOT הכנסות של 3.85 מהמגזר הנייח, הכולל את הטלוויזיה והאינטרנט. עוד מלמד הדו"ח כי החברה חוותה שחיקה בממדי הרווחיות שלה והגדילה את סכומי ההשקעה שלה בשנה

27.03.2022, 18:36 | מאיה כהן

HOT מסכמת את שנת 2021 עם הכנסות של 3.85 מיליארד שקל מהמגזר הנייח, ירידה של 115 מיליון שקל מהשנה שעברה, לצד גידול בהכנסות מהמגזר העסקי וממכירת ציוד. המגזר הנייח, הכולל את הטלוויזיה והאינטנרט, הוא עיקר פעילותה של HOT, והירידה בהכנסות שלו מעידה על המשך התחרות הגבוהה בתחום.


קראו עוד בכלכליסט:


בשנת 2021 החברה גם חוותה שחיקה בממדי הרווחיות שלה - ירידה של 5.3% ב-EBITDA מכ-1.39 מיליארד שקל בשנה שעברה ל-1.32 מיליארד השנה. שיעור ה-EBITDA מההכנסות עומד כעת על 34%, בהשוואה ל-36% בשנת 2020. לצד זאת, הרבעון הרביעי של 2021 כן מאופיין בעלייה מסוימות - ההכנסות ברבעון עלו ב-29 מיליון שקל ל-975 מיליון, ובהתאם לכך ה-EBITDA עלתה ב-30 מיליון שקל ל-365 מיליון בסך הכל.

מתוך הסדרה "שנות הירח" ב-HOT. ירידה בהכנסות מטלוויזיה ואינטרנט, צילום: אהוד רומנו באדיבות HOT מתוך הסדרה "שנות הירח" ב-HOT. ירידה בהכנסות מטלוויזיה ואינטרנט | צילום: אהוד רומנו באדיבות HOT מתוך הסדרה "שנות הירח" ב-HOT. ירידה בהכנסות מטלוויזיה ואינטרנט, צילום: אהוד רומנו באדיבות HOT

בהיבט התפעולי, כמות הלקוחות במגזר הנייח ירדה השנה ב-14 אלף לקוחות ומגיעה ל-1.03 מיליון לקוחות. זאת, למרות פריסה בקצב גבוהה של תשתית הסיבים של IBC, המגיעה כבר ל-35% ממשקי הבית.

בסלולר, HOT ממשיכה את מגמת הצמיחה שלה ומסיימת את השנה עם 1.39 מיליון לקוחות, כ-19 אלף יותר לקוחות משהיו לה בתחילת השנה. אולם, על אף העלייה במספר הלקוחות, הכנסות הוט מובייל משירות קמעונאי הסתכמו ב-834 מיליון שקל, כמיליון שקל פחות מ-2020.

הגידול בלקוחות ללא גידול בהכנסות מלמד על כך שהוט מובייל פועלת רבות לשימור וגיוס לקוחות סלולר, בין היתר על חשבון הרווחיות שלה בתחום. מגמה זו חריגה ביחס לדו"חות שפרסמו יתר חברות הסלולר לשנת 2021, בהן נרשמה עלייה בהכנסות מהתחום כתוצאה מעלייה מחודשת במספרי הנדידה (רומינג) בעקבות חזרת הטיסות.

הגדלת ההשקעה בתוכן ובפריסת סיבים אופטיים

השנה, HOT הגדילה את סכומי ההשקעה שלה בשנה ב-38 מיליון שקל, וכעת עומדת על 28% Capex Margin בניכוי עלויות רכישת זכויות של IBC. במהלך הרבעון הרביעי, HOT הגדילה את סכום ההשקעה שלה ב-74 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד, בין היתר בעקבות פריסת הסיבים האופטיים. הרווחיות התפעולית בניקוי ההשקעות של החברה עמדה בסוף 2021 על 229 מיליון שקל, כ-112 מיליון שקל פחות מאשתקד.

מכיוון ש-HOT איננה חברה ציבורית, היא לא מפרסמת את הדו"חות המלאים שלה, והנתונים הכספיים שלה מתפרסמים במסגרת הדוחות של חברת האם אלטיס. כתוצאה מכך, הנתונים חלקיים ולא מספרים תמונה שלמה על ההתנהלות החברה. חרף המחסור בנתונים, ניתן לראות שהחברה מרגישה את התחרות העזה בתחום הסלולר על בשרה, ועדיין לא מצליחה למנף את שירות הסיבים כך שיגדיל את הכנסות המגזר הנייח.

 טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית הוט, צילום: אוהד רומנו טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית הוט | צילום: אוהד רומנו  טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית הוט, צילום: אוהד רומנו

בחודש שעבר פרסמה HOT את התכניות שלה לשנה הנוכחית, ובהן השקת אפליקציה עם התוכן של HOT שיהיה ניתן לצפות בה על בסיס טלוויזיות חכמות ובפלטפורמות נוספות, שידור תכני הטלוויזיה העתידיים שלה במטוורס לבעלי משקפי VR ושירות DEEP LINK שבמסגרתו הלקוח יוכל לבחור בין תכנים של HOT ושל שירותי סטרימינג נוספים מבלי לעבור בין האפליקציות.

התכניות האלה אולי נשמעות חדשניות, אך החברה איחרה בהשקת חידושים טכנולוגיים חשובים לפלטפורמת הטלוויזיה שלה, ומרבית לקוחותיה עדיין צורכים טלוויזיה דרך הכבלים. בנוסף, החברה שואפת להמשיך פריסה של תשתיות דור 5 ולהגיע לפריסת סיבים אופטיים ארצית עד שנת 2025 באמצעות חברת IBC. העובדה שהחברה ממשיכה להשקיע סכומים גדולים בתוכן ומגדילה את פריסת הסיבים שלה תסתפק לה יתרון בהמשך, אך עוד מוקדם לדעת מה יהיה המחיר שהחברה תשלם על האיחור בהשקת פלטפורמות טלוויזיה מתקדמות מבוססות אינטרנט.

תגיות