אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייס: החזרה לשגרה הובילה להגדלת ההוצאות ופגעה ברווח רשת אייס | צלם: סיון פרג'

אייס: החזרה לשגרה הובילה להגדלת ההוצאות ופגעה ברווח

החברה שמפעילה חנויות ציוד לתחזוקת הבית סיכמה את 2021 עם צמיחה של 6.5% במכירות ל-715.5 מיליון שקל, אך עלייה בהוצאות הובילה לירידה של 6.5% ברווח הנקי שעמד על 30.7 מיליון שקל

29.03.2022, 11:10 | נורית קדוש

חברת מולטי ריטייל (לשעבר אייס), המפעילה חנויות לציוד לשיפוץ ותחזוקת הבית והרכב, נפגעה מהחזרה לשגרה לאחר שיא משבר הקורונה.

קראו עוד בכלכליסט:

הרשת, המפעילה 32 סניפים של מותגי אייס ואוטו דיפו, חתמה את 2021 עם עלייה במכירות וברווח הגולמי, אך עלייה בהוצאות הובילה לירידה ברווח התפעולי ולכך שהצמיחה לא באה לידי ביטוי בשורת הרווח הנקי שירד ב-6.5% ל-30.7 מיליון שקל.

מכירות הקבוצה עלו בשנה החולפת ב-6.5% והסתכמו ב-715.5 מיליון שקל. הצמיחה הושגה מעלייה של 21.5% במכירות באתרי הסחר המקוון שצמחו ל-170 מיליון שקל ומהווים חמישית מפעילות החברה, ולמרות סגירת שני סניפים של אייס אלקטריק, למכירת מוצרי חשמל. עוד נהנתה הקבוצה מכך שלמרות הפרת השגרה בחודש מאי במסגרת מבצע "שומר החומות", סניפי החברה פעלו תחת מגבלות מצומצמות מאלה שהוטלו עליה ב-2020 בתקופת חג הפסח, בשל מגפת הקורונה.

סניף של רשת אייס, צלם: סיון פרג סניף של רשת אייס | צלם: סיון פרג' סניף של רשת אייס, צלם: סיון פרג

הצמיחה במכירות לא חיפתה על זינוק של 18% בהוצאות המכירה והשיווק ביחס לשנה שעברה, שבה הוצאו עובדים לחל"ת וזינוק של 28.3% בהוצאות הנהלה וכלליות בעקבות עלייה בהוצאות שכר. בעקבות כך, ירד הרווח התפעולי ב- 7.7% ל-52.4 מיליון שקל.

החברה, שבשליטת קרן קדמה קפיטל והונפקה בשנה שעברה, חתמה בפברואר האחרון על הסכם לרכישת פעילות הרשתות ביתילי, אורבן ואיי.די.דיזיין וכן מפעל רהיטים המשרת את פעילות הרשתות מידי חברת כרמל תמורה 100 מיליון שקל.

בשבוע שעבר קיבלה החברה את אישור רשות התחרות לעסקה, אך עדיין לא הושלמו כל התנאים המתלים לעסקה. במקביל, נערכת החברה להמשך צמיחה מהותית בהיקפי פעילות האונליין, אותה היא רואה כמנוע צמיחה אסטרטגי וכגורם מהותי בעלייה במכירות בשנים הקרובות. זאת מתוך הבנה שאתר האונליין של החברה משמש כפלטפורמה המאפשרת מכירת מגוון רחב של מוצרים מתחומים שונים שאינם קיימים בחנויות הרשת, באמצעות זכיינים שמספקים ישירות לצרכן את המוצרים שלהם, והחברה נהנית מעמלה על המכירה ומהגדלת התנועה באתר.

עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-6.8 מיליון שקל, מתוכם 2.8 מיליון שקל למנכ"ל איציק אוזנה.

תגיות