אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרווח וההכנסות עלו - נתח השוק של קרסו מוטורס ירד איציק וייץ מנכל קרסו | צילום: עמית שעל

הרווח וההכנסות עלו - נתח השוק של קרסו מוטורס ירד

יבואנית מכוניות רנו, ניסאן ודאצ'יה סיימה את 2021 עם צמיחה של 16% בהכנסות ל-4.33 מיליארד שקל - הרווח יותר מהוכפל ל-276 מיליון שקל; נתח השוק ירד ל-7.3%, מקום שישי בסקטור, מול 8% ב-2020

30.03.2022, 11:19 | תומר הדר

קבוצת קרסו מסכמת שנה עם הכנסות של 4.33 מיליארד שקל, עלייה של 16% בהשוואה ל-2020, אותה סיימה עם הכנסות של 3.7 מיליארד שקל. יבואנית רנו, ניסאן ודאצ'יה רשמה עלייה של 42% ברווח הגולמי השנתי, ל-798 מיליון שקל - הרווח הנקי טיפס ל-276 מיליון שקל, מול 130 מיליון שקל ב-2020.

קבוצת קרסו נחשבת למעין "שחקנית חריגה" בקרב יבואני הרכב, שכן היא אינה מייבאת כיום לישראל כמעט מכוניות חשמליות או היברידיות. החברה מציינת בדיווחיה שהיא שיווקה בשנים האחרונות בישראל את רנו זואי, ניסאן ליף וניסאן NV 200 המסחרית – ואולם נכון לימים אלה היא אינה משווקת את הליף בישראל. גם מהדוחות של קרסו עולה שיבוא רכב חשמלי הוא בהיקף זניח. הקבוצה גם כמעט שאינה משווקת בישראל כיום מכוניות היברידיות.

החברה כן מתייחסת בדוח לחדירתה של טסלה לישראל, ומציינת כי כניסתה "תרמה למכירת רכבים חשמליים בישראל". היקף המכירות שעמד בשנת 2020 על פחות מאחוז עלה בשנת 2021 עד ל-34% מהיקף השוק.

איציק וייץ מנכ"ל קרסו, צילום: עמית שעל איציק וייץ מנכ"ל קרסו | צילום: עמית שעל איציק וייץ מנכ"ל קרסו, צילום: עמית שעל


התמונה אמורה להשתנות בהמשך: קרסו מציינת כי היא משווקת בישראל ארבעה דגמים של דאצ'יה – סנדרו, לודג'י, דאסטר ודוקר. בפועל כיום משווקים בישראל רק שני דגמים של דאצ'יה – דאסטר ולודג'י. בנוסף מציינת היבואנית ב כי היא עתידה לשווק בישראל את דגמי ניסאן אריה החשמלית, רנו אסטרל, רנו מגאן החשמלית, רנו קנגו החדשה ורנו קפצ'ור הייבריד. בנוסף, כפי שנחשף בכלכליסט, החברה תשווק בישראל בעתיד את דאצ'יה ספרינג החשמלית (וגם את דאצ'יה ג'וגר ודאצ'יה לוגאן).

נתוני מכירות

מבחינת מספר המכוניות שנמסרו, קבוצת קרסו אינה מראה שיפור: היבואנית מסרה בשנת 2020 19,207 מכוניות ואילו בשנת 2021 מסרה היבואנית 19,216 מכוניות.

מבין מותגי החברה, ניסאן רשמה עליה מ-7,951 מסירות בשנת 2020 ל 10,036 מסירות ב-2021; רנו רשמה ירידה מ-8,690 יחידות בשנת 2020 ל- 6,802 יחידות בשנת הדוח; גם אינפיניטי, מותג היוקרה של קבוצת רנו ניסאן, רשמה ירידה, מ-159 יחידות בשנת 2020 ל – 85 יחידות בלבד אשתקד.

מבחינת דירוג יבואני הרכב – נכון לשנת 2021 הקבוצה נמצאת במקום השישי עם נתח שוק של 7.3%- ביחס ל-8% בשנת 2020. נכון לסוף 2020 הועסקו בקבוצה 906 עובדים. בסוף השנה שעברה העסיקה הקבוצה 989 עובדים – אבל נכון לימים אלה מונה החברה 954 עובדים. עלות שכרו של איציק וייץ מנכ"ל הקבוצה עמדה בשנת הדוח על 13.7 מיליון שקל; עלות השכר של אבי תמיר המשנה למנכ"ל עמדה על 5.2 מיליון שקל.

מבין דגמי המותגים השונים אשר מיובאים על ידי קבוצת קרסו, מותג ניסאן קשקאי אחראי לעיקר ההכנסות. רכב הכביש שטח היפני אחראי על 16% ממכירות היבואנית והכניס לה 351 מיליון שקל. המכירות לציי הרכב אחראיות על 48% מהכנסות החברה ב-2021.


תגיות