אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טמפו: ז'ק בר מפנה את כיסא המנכ"ל לטובת בנו דניאל מבעלי טמפו ז'ק בר |

טמפו: ז'ק בר מפנה את כיסא המנכ"ל לטובת בנו דניאל

בר, מבעלי השליטה בחברה, ימשיך לכהן כיו"ר; הרווח הנקי של חברת המשקאות זינק מראשית השנה ב-68% ל-125 מיליון שקל, המכירות צמחו ב-22.5% ל-1.7 מיליארד שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 62.9 מיליון שקל

31.03.2022, 21:31 | נורית קדוש

טמפו עוברת לניהול הדור השלישי: ז׳ק בר, מבעלי השליטה בחברת המשקאות טמפו וחתנו של מייסד החברה, סיים אחרי 14 שנה לכהן כמנכ"ל ופינה את כסאו לבנו, דניאל בר. ז׳ק בר ימשיך לכהן כיו"ר טמפו.


קראו עוד בכלכליסט:


דניאל בר נכנס לחברה בשנת 2009 כמנהל מטה באגף המכירות וכיהן לאורך השנים במגוון תפקידי ניהול בה. בתפקידו האחרון כיהן כמשנה למנכ"ל סחר ומכירות ומנהל המפעל. דניאל אינו הבן היחיד שהשתלב בחברה המשפחתית. בשנה שעברה, נכנס מיכאל בר (30) לתפקיד מנהל פיתוח עסקי בחברה.



מבשלת טמפו הפולג, צילום: נמרוד גליקמן מבשלת טמפו הפולג | צילום: נמרוד גליקמן מבשלת טמפו הפולג, צילום: נמרוד גליקמן


בר הבן, נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת במיוחד, שעוברת על תחום המשקאות, בעקבות הטלת מס קנייה על משקאות מתוקים. המס, שנכנס לתוקף בתחילת השנה, הזניק את מחירי בקבוקי המשקה בנפח 1.5 ליטר ל-10 שקלים. על פי נתוני סטורנקסט, הירידה הריאלית במכירות הקטגוריה הגיעה ל-23.2%.

על פי מדיניות התגמול החדשה שאישרה החברה, תעמוד עלות שכרו השנתית של דניאל בר על 2.83 מיליון שקל בשנה. עלות שכרו של ז'ק בר, שיכהן כיו"ר דירקטוריון ב-90% משרה, תעמוד על 6.6 מיליון שקל, לעומת 4.2 בשנת 2020 ו-5.6 מיליון שקל ב-2019.

עלות שכרם של חמשת בכירי החברה ב-2021 הסתכמה ב-19.5 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל ב-2020. הזינוק נרשם בעלות שכרו של ז'ק בר, שכיהן כיו"ר וכמנכ"ל, בעקבות זינוק של 90% במענק שקיבל בגובה 4.7 מיליון שקל, לצד הכפלת המענק השנתי של אמיר בורנשטיין, סגן היו"ר, של יואש בן אליעזר המכהן כמשנה למנכ״ל, של דניאל בר ושל סמנכ"ל הכספים.

זינוק ברווח הנקי ובמכירות

טמפו חתמה את 2021 עם שיפור בכל הפרמטרים ועם זינוק של 68% ברווח הנקי שהסתכם ב-125 מיליון שקל. מכירות החברה התאוששו משנת הקורונה וצמחו ב- 22.5% ל-1.7 מיליארד שקל. הצמיחה במכירות, שהושגה לאחר ירידה של 8.5% בעקבות סגירת מקומות הבילוי בשל התפרצות הקורונה. מכירות המשקאות הלא אלכוהוליים צמחו ב-26% ל-851 מיליון שקל, בדומה לצמיחה משקאות האלכוהול שעלו ב-26% ל-675 מיליון שקל. מכירות היין צמחו ב-2% ל-172 מיליון שקל.

עם פרסום הדוחות, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 62.9 מיליון שקל.


 ז ז'ק בר | צילום: סיון פרג'  ז


הרווח הגולמי של החברה צמח ב-19%, כך שהרווחיות הגולמית עלתה ל-36% מהמכירות, בדומה לשנת 2020, אז עמדה על 35% מהמכירות. השיפור בפרמטר זה, חילחל לשורת הרווח התפעולי שזינק ב-47% ל-173 מיליון שקל והרווחיות התפעולית השתפרה ל-10.1% מהמכירות, לעומת 8.4% בשנת 2020. ירידה בהוצאות מימון וחלקה של החברה ברווחי חברות מוחזקות ובהן יבואנית הגבינות נני סיימן שהחברה רכשה השנה 24% מאחזקותיה, ושהסתכמו ב-2.9 מיליון שקל, תרמו לזינוק ברווח הנקי.


תגיות