אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות משבר השבבים: ניסאן תעכב את שיווק חשמלית הדגל שלה מכונית ניסאן אריה חשמלית | צילום: יצרן

בעקבות משבר השבבים: ניסאן תעכב את שיווק חשמלית הדגל שלה

לפי ניסאן, האריה תושק רשמית ביפן במאי, אבל הגעתה לאירופה, שתוכננה במקור לשנה שעברה, תתקיים רק במהלך הקיץ הקרוב. בכך מצטרפת ניסאן לשורה של יצרני רכב שנאלצים לשנות תכניות להשקת דגמים בשל מחסור השבבים העולמי

05.04.2022, 10:45 | תומר הדר

ניסאן היפנית הודיעה כי תעכב את תחילת שיווקו של הרכב החשמלי החשוב ביותר של היצרנית - האריה, עקב מחסור בשבבים.


קראו עוד בכלכליסט:


לפי ניסאן, האריה תושק רשמית ביפן במאי, אבל הגעתה לאירופה, אשר תוכננה במקור לשנה שעברה, תתקיים רק במהלך הקיץ הקרוב. בכך מצטרפת ניסאן לשורה של יצרני רכב אשר נאלצים לשנות תכניות להשקת דגמים בשל מחסור השבבים העולמי, החל במזראטי אשר דחתה את השקתה של הגרקאלה עד לאחרונה וכלה בג'נרל מוטורס.

ניסאן אריה חשמלית, צילום: יצרן ניסאן אריה חשמלית | צילום: יצרן ניסאן אריה חשמלית, צילום: יצרן

האריה מוזכרת כאחד הדגמים החשמליים החשובים עבור שוק הרכב הישראלי בדוחות יבואנית ניסאן, קבוצת קרסו, ששיווקה במשך מספר שנים בישראל את ניסאן ליף החשמלית, עד להפסקת השיווק לאחרונה.

לאחרונה פורסם בארה"ב כי ניסאן דורשת מסוכנים להתפשר על גובה עמלות המכירה כאשר האריה תגיע לשוק האמריקאי, כנראה בשלהי השנה הנוכחית. הסיבה לדרישה מן הסוכנויות להקטין את גובה עמלות המכירה שלהן על האריה, שמחירה לצרכן האמריקאי לפי פרסומים בארה"ב מתחיל ב-45,950, דולר היא דרישה של ניסאן לסבסד חלק מעלויות המחקר והפיתוח של הרכב באמצעות ויתור על נתח מהרווחים.

תגיות