אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופנוענים, שימו לב: בנתיבי איילון מתכוונים לעקוב אחרי נסיעתכם בנת"צ אופנועים על הכביש (ארכיון) | שאול גולן

אופנוענים, שימו לב: בנתיבי איילון מתכוונים לעקוב אחרי נסיעתכם בנת"צ

חברת נתיבי איילון פרסמה קול קורא לבחינת פתרונות טכנולוגיים עבור "ניטור רכבים דו גלגליים בנת"צים, לטובת הגברת הבטיחות"

10.04.2022, 14:10 | תומר הדר

לתשומת לב רוכבי האופנועים והקטנועים: חברת נתיבי איילון מחפשת פתרונות ל"ניטור רכבים דו גלגליים בנת"צים, שוליים ובאזורי אתרי עבודות לטובת הגברת הבטיחות" – כך עולה ממסמכים של חברת נתיבי איילון במסגרת קול קורא לבחינת פתרונות טכנולוגיים של רשות החדשנות ונתיבי איילון. המטרה היא לקרוא לחברות להציג בפני נתיבי איילון (מתוקף היותה הזרוע הביצועית של משרד התחבורה) כל מיני טכנולוגיות שונות, כאשר הטכנולוגיות אשר ייבחרו ישמשו בעתיד לביצוע תכניות פיילוט ברחבי הארץ.

נתיבי איילון עצמה אינה מפרטת מהי מהות אותו ניטור של רוכבי דו גלגלי – אך נושא ההרשאות לרוכבי דו גלגלי לרכב בנתיבי תחבורה ציבורית מהווה זה שנים מקור למחלוקות בין רוכבים אשר מעדיפים לרכב בשולי הכביש כדי להימנע מן התנועה הסואנת – ובין משרד התחבורה.


אופנועים על הכביש (לרוכבים אין קשר לידיעה), שאול גולן אופנועים על הכביש (לרוכבים אין קשר לידיעה) | שאול גולן אופנועים על הכביש (לרוכבים אין קשר לידיעה), שאול גולן


בפועל, כיום מותר לרוכבי דו גלגלי לרכב בנתיבי תחבורה ציבוריים, אבל היתר זה אינו תקף לכל נתיב תחבורה ציבורית אלא כפוף לשיקול דעתן של רשויות מקומיות.

לצד הקריאה לבחינת טכנולוגיות לניטור של רכבים דו גלגליים מחפשת נתיבי איילון גם טכנולוגיות לניטור, שליטה ובקרה על רכבים אשר מובילים חומרים מסוכנים וגם "אמצעים לניטור ומדידת רמת ההליכתיות של הולכי רגל במרחב העירוני וכן אמצעים למיפוי דינמי של רמת ההליכתיות והנגשת המידע להולכי רגל בזמן אמת" – כלומר אמצעים אשר יאפשרו להולכי רגל לדעת את הדירוגים של אזורים מסוימים במונחים של נוחות ובטיחות הליכה, או בפשטות: כמה כדאי ללכת באזורים אלה ממקום למקום.


תגיות