אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ראש בראש מול פוט לוקר: סניפים ראשונים ל־JD חנות JD בנתב"ג |

ראש בראש מול פוט לוקר: סניפים ראשונים ל־JD

קבוצת MGS של משפחת מוליוב פתחה שתי חנויות ראשונות של רשת הספורט הבריטית בראשל”צ ובנתב”ג. עד סוף 2022 ייפתחו 7 נוספות

12.04.2022, 06:30 | אורנה יפת

רשת ספורט בינלאומית נוספת הושקה בישראל. קבוצת MGS, בבעלות גדעון מוליוב, פתחה שתי חנויות ראשונות של רשת JD Sports הבריטית בישראל.

קראו עוד בכלכליסט:

קבוצת MGS מתכננת לפתוח 50-40 חנויות בישראל, כאשר עד סוף שנת 2022 ייפתחו 7 חנויות בהשקעה כוללת של 40 מיליון שקל וכן אתר מכירות באונליין ואפליקציה. שתי החנויות הראשונות של JD הוקמו בראשון לציון ובדיוטי פרי בנתב"ג. גודל החנות הראשונה כ־1,300 מ"ר והושקעו בה 7 מיליון שקל. בחנות הדיוטי פרי הושקעו 5 מיליון שקל והיא כוללת 700 מ"ר. חנויות נוספות ייפתחו בכיכר ציון בירושלים, ביג באר שבע וקניון ראשונים.

הרשת תמכור קולקציות הלבשה והנעלת ספורט לנשים, גברים וילדים, של מותגי פרימיום כגון הוגו בוס ו־CK לצד מותגי ספורט כמו נייקי ואדידס. מותגי הספורט ייצרו קולקציות ייחודיות ל־JD, כפי שהן עושות לרשתות ספורט מובילות, כמו פוט לוקר.

חנות JD בנתב"ג,  חנות JD בנתב"ג חנות JD בנתב"ג,

MGS וקבוצת JD הבריטית יחזיקו במשותף במיזם, כאשר החברה העולמית תהיה בעלת השליטה ותחזיק 60% מהחברה המשותפת ו־MGS ב־40%.

JD Sports היא קמעונאית בריטית המתמחה באופנת ספורט לנשים, גברים וילדים, ומשווקת מותגים בינלאומיים כגון נייקי ואדידס, לצד מותגים פרטיים. לרשת כ־3,000 חנויות ועם חלק מהמותגים יש לה הסכמים לדגמים בלעדיים. בין היתר, היא משווקת פריטים ובגדי ספורט של קבוצות כדורגל וכדורסל מובילות כמו שיקגו בולס.

הרשת שייכת לקונצרן JD שמפעיל 16 רשתות קמעונאות המתמחות בהלבשה והנעלת ספורט ומוצרי אאוטדור, וגלגל ב־2021 מחזור של מעל 6 מיליארד ליש"ט. 25% ממכירות הקבוצה נובעות מהאונליין. "ב־JD, בניגוד לרשתות מתחרות, 70% מהחנות זה אופנה ו־30% זה הנעלה", אמר מנור ששון, מנכ"ל הרשת. "ל־JD בעולם יש פורמטים שונים של חנויות. בישראל נפתח חנויות שגודלן 800-400 מ"ר".

איך מתחרים ברשתות ספורט חזקות כמו פוט לוקר?

"אחד הדברים שמייחדים אותנו זה הקולקציות הייחודיות עם המותגים הבינלאומיים. היא מתבטאת בפורמטים של שופ־שופ של המותגים בחנויות. אני לא חושב שקיים פורמט עם תמהיל דומה בישראל. קשה להצביע על תחרות".

אתם לא חוששים מקניבליזציה למגה ספורט ויתר רשתות הקבוצה?

"לא. אנו שונים מבחינת מיצוב, ולא יהיו בחנויות אותם מוצרים שיש ב־JD".

בהנחה שהעוגה לא גדלה, מי ייפגע?

"אני יודע לייצר מכירות. מאיפה ניקח אותן? זה פחות מטריד אותי".

תגיות