אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל תאמץ את הטכנולוגיה של Via לניהול הפצת הסחורה שופרסל | צילום: עמית גורן

שופרסל תאמץ את הטכנולוגיה של Via לניהול הפצת הסחורה

הטמעת הפלטפורמה של הטריפל-יוניקורן הישראלית (שווי נוכחי: 3.3 מיליארד דולר) בפעילות של הקמעונאית הגדולה תאפשר לשופרסל שינוע יעיל יותר של סחורות ממרכזי ההפצה לסניפים. עד כה התמקדה ויה בהסעות של אנשים

12.04.2022, 12:02 | מאיר אורבך

שופרסל תשתמש בטכנולוגיה של חברת טכנולוגיית ההסעות הישראלית Via, למערך ההפצה שלה. במסגרת ההסכם, שופרסל תטמיע את פלטפורמת התוכנה של ויה כדי לאפשר מעבר יעיל ומדויק יותר של סחורות ממרכזי הפצה של הרשת ליותר מ-300 סניפי הרשת בארץ.

קראו עוד בכלכליסט:

בשיחה עם "כלכליסט" מספר גיא שר, מנכ״ל ויה ישראל, כי החברה התמקדה עד כה בהסעות של אנשים במסרגת תחבורה ציבורית ופחות בהסעות של מטענים. "כיום יש לחברה כמה הסכמים בתחום של הסעת סחורות ושופרסל היא תוספת חשובה עבורנו מאחר שהיא חברת הקמעונאות המשמעותית בישראל", הוא אומר. "אנחנו מבינים היום שבעזרת התאמות לא משמעותיות של הפלטפורמה שלנו ניתן לעשות בה מכוון רחב מאוד של שימושים".

באמצעות הטכנולוגיה החדשה, כל סניף יידע מתי מגיעה אליו הסחורה והאם יש עיכוב בהגעתה, כל מסירה או עיכוב תדווח אוטומטית והחברה תקבל שליטה מלאה על מערך ההפצה. אנשי מערך ההפצה בשופרסל יוכלו לתכנן במהירות את תכנית המסלולים לכל צי ההפצה של הרשת, מהמרכזים הלוגיסטיים ועד לכל סניפי שופרסל ברחבי הארץ. מרכז בקרה דיגיטלי יאפשר למתכננים לנטר בזמן אמת את הפעילות בשטח ולהגיב לשינויים פתאומיים, דוגמת עומסי תנועה. לנהגים תהיה גישה לאפליקציה שתציג להם את המשימות שלהם בזמן אמת לצד הוראות ניתוב ברורות, תספק להם כלי תקשורת ישיר למרכזים הלוגיסטיים ותשמש גם כפלטפורמה לאישור הוכחת מסירה.

סניף שופרסל קאש אנד קארי בחיפה , צילום: נחום סגל סניף שופרסל קאש אנד קארי בחיפה | צילום: נחום סגל סניף שופרסל קאש אנד קארי בחיפה , צילום: נחום סגל

יפתח בלוך, מנהל אגף שרשרת אספקה בקבוצת שופרסל, מסר: "שופרסל מקדמת חדשנות טכנולוגית בכל תחומי פעילותה. שיתוף הפעולה עם חברת ויה במערכת התחבורה החכמה יאפשר לשפר ולייעל משמעותית את מערך ההפצה שלנו באמצעיים החדשניים ביותר, תוך הפחתת הנסועה וצמצום זיהום האוויר".

ויה הגישה תשקיף סודי להנפקה בדצמבר האחרון , לאחר שבסוף נובמבר 2021 השלימה גיוס של ה 130 מיליון דולר לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר. החברה נוסדה בשנת 2012 על ידי אורן שובל ודניאל רמות. מרכז הפיתוח שלה בישראל מעסיק כ-400 עובדים, מתוך יותר מ-1,000 עובדי החברה ברחבי העולם. החברה מפתחת טכנולוגיות תחבורה ציבורית חכמות ומספקת את התשתית הטכנולוגית שלה לכ-500 לקוחות ב-35 מדינות ברחבי העולם.


תגיות