אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החלה ההרשמה לתחרות קולר השישית לסטארט-אפים של הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת''א אוניברסיטת תל אביב | קובי קואנקס

החלה ההרשמה לתחרות קולר השישית לסטארט-אפים של הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת''א

התחרות המיועדת ליזמים מתחומים ומענפים שונים תתמקד השנה בדיפטק, באונליין ובפודטק. הפרס הראשון: השקעה של 100 אלף דולר בסטארט-אפ החדש או מענק כספי של 5,000 דולר. ההרשמה תסתיים באמצע מאי

20.04.2022, 10:49 | רפאל קאהאן

תחרות הסטארט-אפים השישית של הפקולטה לניהול ע''ש קולר באוניברסיטת ת''א המיועדת לסטארט-אפים בתחילת דרכם יוצאת לדרך. התחרות מתקיימת זו השנה השישית ומיועדת למיזמים מעולמות תוכן שונים, כשהשנה היא תתקיים בשלושה מסלולים: מסלול ה-Deep Tech שמיועד למיזמים המבוססים על טכנולוגיה חדשנית מכל ענף (פינטק, מיכשור רפואי, מובייל, ניידות וכו') ומכל תחום (כימיה, אלקטרוניקה, ביולוגיה וכו'); מסלול ה-Online Tech שמיועד למיזמים הפועלים במרחבים הדיגיטליים והניידים שמשנים את האופן שבו עסקים ויחידים פועלים (חדשנות התנהגותית) או מתפעלים (חדשנות תפעולית/טרנספורמציה דיגיטלית); ומסלול הפודטק שמיועד למיזמים שיוצרים את עתיד המזון, ובמיוחד האלה העוסקים בהוצאת בעלי החיים משרשרת אספקת המזון האנושית (חלבון חלופי, מזון מודפס, מיזמי Ag-Tech וכו').

קראו עוד בכלכליסט:

בעוד שמסלולי ה-DeepTech וה-Online בתחרות מיועדים למיזמים שלפחות אחד מהיזמים נמנה עם הסטודנטים או עם הבוגרים של אוניברסיטת ת"א, מסלול הפודטק פתוח לכל היזמים בישראל. הפרס הראשון בכל מסלול הוא השקעה בסכום של 100,000 דולר או מענק כספי של 5,000 דולר, לבחירת הזוכה. חבר השופטים בתחרות הם אנשי אקדמיה, משקיעי הון סיכון ויועצים בתחומי המשפט והפיננסים העוסקים בהייטק ובתחומים נוספים בתחומי הון סיכון.

תחום הפודטק הפך לאחד מהמעניינים והחדשניים כיום - מה שבא לידי ביטוי גם בתחרות שבמסגרתה כבר זכתה חברת "סוויט ויקטורי" במקום הראשון בתחרות קולר לסטארט-אפים במסלול זה. כעת הן גם השלימו גיוס סיד של 1.5 מיליון דולר מ-PT Capital. היזמיות, שמרית לב וגיתית להב, בחרו בהשקעה של ב-100 אלף דולר כפרס על הזכייה ו-CPT Capital החליטה להשקיע את מלוא הסכום בסבב ה-Seed של החברה.

אוניברסיטת תל אביב, צילום: קובי קואנקס אוניברסיטת תל אביב | צילום: קובי קואנקס אוניברסיטת תל אביב, צילום: קובי קואנקס

הסטארט-אפ שלהן פיתח מסטיק שנועד לעזור לאנשים להחזיר את השליטה על צריכת המתוקים שלהם. טעמו זהה לזה של מסטיק רגיל ולעיסה של שתי דקות מספיקה כדי לחסום את קולטני הטעם המתוק על הלשון, כך שמאכלים מתוקים מאבדים את טעמם המתוק תוך דקה. ההשפעה היא מיידית ונמשכת עד שעתיים, וגם כאשר הטעם חוזר, לפעמים החשק למתוק לא חוזר עוד במשך מספר שעות. "הערכנו שזכייה בתחרות תרחיב את החשיפה של המסטיק הייחודי שלנו, אבל לא חלמנו שזה יוביל להשלמת סבב הגיוס הראשון", אמרו היזמיות. "הזכייה בתחרות הובילה לחשיפה עצומה, יצרה עניין רב בקרב מפיצים פוטנציאלים בחו"ל והביאה לנו הצעות ליוזמות שיתופיות אפשריות בפיתוח המוצר.

"נשתמש בכספי הגיוס כדי להמשיך לבנות ולפתח את החברה. עדיין לא התחלנו לגייס עובדים ולפי שעה אנחנו רק שתינו. נמשיך להשקיע במחקר ופיתוח, בשיווק ובחיזוק מערך ההפצה שלנו כחברה הפועלת במספר שווקים בחו"ל. המסטיק שלנו כבר נמצא על המדפים בצרפת ובפנמה, ולישראל הוא מגיע ממש עכשיו".

תחרות קולר הושקה ביוזמת ג'רמי קולר, איש עסקים בריטי, מייסד ומנהל השקעות ראשי של Coller Capital קרן פרייבט אקוויטי משני מובילה, ומייסד CPT Capital - קרן השקעות עם פורטפוליו עולמי של יותר מ-50 חברות בתחומי פוד-טק וחלבונים חלופיים.

ההרשמה לתחרות כבר החלה ותימשך עד אמצע מאי. לינק לאתר התחרות - https://www.collercompetition.com


תגיות