אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית תל אביב מתכננת: מגדלים בכניסה לרמת החייל, במקום חניון האוטובוסים של דן הדמיית התוכנית | משה צור אדריכלים

בלעדי

עיריית תל אביב מתכננת: מגדלים בכניסה לרמת החייל, במקום חניון האוטובוסים של דן

הוועדה המקומית ת"א-יפו תדון השבוע בהקמת פרויקט מגדלים בצמוד לשיכון דן - במקום החניון של חברת דן שיועתק ממקומו. התוכנית מציעה הקמת 750 דירות, מתוכן 15% להשכרה לטווח הארוך, במגדלים בני 19 קומות ומבנים בני 7 קומות

24.04.2022, 15:42 | גיא נרדי

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו תדון ביום רביעי הקרוב בתוכנית להקמת פרויקט מגורים גדול בכניסה לרמת החייל בתל אביב, בצמוד לשיכון דן. לפי התוכנית, חניון האוטובוסים הוותיק שפועל במקום יועתק ממקומו, ובחטיבת הקרקע שתתפנה ייבנו 750 דירות ו-1,500 מ"ר שטחי מסחר. הבעלות על הקרקע היא של אמד פיתוח נדל"ן והשקעות (חברת האוטובוסים דן) ועיריית תל אביב. ההכנסות מהפרויקט צפויות להגיע ל-1.85 מיליארד שקל.

קראו עוד בכלכליסט:

מתחם חניון דן הוא מגרש בצורת משולש שתחום על ידי הרחובות משמר הירדן, ראול ולנברג, פנחס רוזן ונחלאות. התוכנית למתחם, שנערכה על ידי האדריכל משה צור, כוללת 13 מבנים למגורים בגבהים שונים. מגדלים בגובה של עד 19 קומות ייבנו לאורך הרחובות ראול ולנברג ופנחס רוזן, כאשר הבנייה הנמוכה יותר (מבנים של 7 קומות) תהיה צמודה לבתים הפרטיים שנושקים למגרש בחלקו הצפוני. עוד קובעת התוכנית כי אם עדכון תוכנית המתאר של תל אביב (תא/ 5500) יאפשר הקמת מגדל תעסוקה במגרש רחובות ראול ולנברג ופנחס רוזן ישולבו יחידות הדיור שנקבעו במגרש זה במגדל התעסוקה.

תמהיל הדירות יהיה מגוון ויכלול כ-25% דירות קטנות (בממוצע כ-50 מ"ר), כ-30% דירות קטנות בינוניות (בממוצע כ-75 מ"ר), כ-30% דירות בינוניות גדולות (בממוצע כ-95 מ"ר), כ-15% דירות גדולות (בממוצע כ-110 מ"ר). 15% מהדירות מוגדרות כ"דיור בהישג יד", כלומר דירות להשכרה לתקופה של 25 שנה.


הדמיה של התוכנית שתעלה לוועדה, משה צור אדריכלים הדמיה של התוכנית שתעלה לוועדה | משה צור אדריכלים הדמיה של התוכנית שתעלה לוועדה, משה צור אדריכלים


עוד מציעה התוכנית פארק בגודל של כ-1.7 דונם ושדרה ירוקה פתוחה לציבור שתחצה את הפרויקט מרחוב ראול ולנברג עד רחוב נחלאות. בחלק ניכר מהשטחים הפתוחים שסביב המבנים, כ-8 דונם, תהיה לציבור "זיקת הנאה", כלומר ניתן יהיה להסתובב בהם. העירייה אמורה לקבל מגרש של 6 דונם למבני ציבור.

במשך עשרות שנים פעלה דן תחת מבנה של קואופרטיב, כלומר חברה בבעלות עובדיה. ב-2002 היא הפכה לחברה בע"מ. השינויים בענף והתפתחויות עירוניות העלו את ערכי הקרקעות שהחברה החזיקה. בין היתר קרקע שהחברה החזיקה בעבר בסמוך למפעל עלית ברמת גן נמכר זה מכבר לפרויקט מגורים שמוקם כיום. במקרה אחר החברה עצמה יזמה מגדל מגורים יוקרתי על שטח ששימש בעבר כחניון ברחוב ארלוזורוב 17 בתל אביב. החברה שותפה עם אשטרום בהקמת פרויקט בשם Life בבני ברק, שיכלול שלושה מגדלים.

לפרופ' אמריטוס מיכאל סופר, גאוגרף תושב שכונת ישגב, ביקורת על הפרויקט: "צריך לזכור שגובה הבניינים הממוצע בשכונה הוא שתי קומות. בתוכנית מציעים להקים מגדלים של 19 ו-15 קומות - זה לא תואם את מה שקורה בשכונה. התשתיות לא מסוגלות, כבר היום, לשאת את העומס התחבורתי. אין לנו התנגדות לבנייה, אבל שיבנו במשורה, ושיהיה מותאם לאופי הבנייה בשכונה".

דיוויד בר, תושב שיכון דן ופעיל בהתנגדות התושבים, טוען נגד אופן קידום הפרויקט: "לבוא ולרוץ ריצת ספרינט עם התוכנית זה הזוי. עברה שנה מאז שהיא הוצגה לתושבים, ומועד הדיון בהפקדה שלה בוועדה מקומית הוא השבוע. זה לוח זמנים שאין לו אח ורע, וזה מדליק נורות. מישהו דוחף את התוכנית באמוק כי מנסים לעשות מחטף. אף אחד לא טרח לעדכן את ועד התושבים בדיון בוועדה המקומית".

מחברת דן נדל"ן נמסר: "התכנון נעשה בשיתוף עם גורמי מקצוע רלוונטיים בעיריית תל אביב, והוא משקף את תוכנית המתאר תא/5000. מדובר בתכנון המיטיב עם הציבור - שטחים נרחבים הוקצו לבנייה של מוסדות ציבור, ושטחים רבים לטובת ריאות ירוקות".

תגיות