אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס פינטק 2022

"אחרי הקורונה, ביטולים לא לגיטימיים של עסקאות באשראי זינקו במיליארדים"

רונן בן עמי, מייסד משותף ו-CRO בחברת Justt, שמתמחה וזיהוי ואימות של ביטולי עסקאות אשראי, אמר את הדברים בכנס פינטק של כלכליסט בשיתוף בנק פועלים. לדבריו, כשבוטלה עסקה בכרטיס אשראי במצב בו הצרכן שכח את העסקה או מסיבה אחרת, בתי העסק נפגעים שלא לצורך

26.04.2022, 14:43 | דורון ברויטמן

"אנחנו יכולים להגדיל את הרווח הנקי של החברה", מצהיר רונן בן עמי, מייסד משותף ו-CRO בחברת Justt, שמתמחה וזיהוי ואימות של ביטולי עסקאות אשראי, בכנס פינטק של כלכליסט בשיתוף בנק פועלים.

קראו עוד בכלכליסט:

על פי בן עמי, ישנם מצבים שונים שבהם צרכנים מבטלים עסקאות כרטיסי אשראי. במקרה כזה בעל העסק סופג את הפגיעה הכלכלית כאשר חברת האשראי לוקחת ממנו את הכסף שניתן לו עבור העסקה. במקרים מסוימים, כמו בהונאות, ביטול העסקה לגיטימי לחלוטין אולם במצבים אחרים למשל שהצרכן שכח את ביצוע העסקה או כאשר מדובר בשימוש של אחד מבני המשפחה בכרטיס האשראי, הרי שבית העסק נפגע שלא לצורך.


רונן בן עמי, מייסד משותף ב-Justt , צילום: יריב כץ רונן בן עמי, מייסד משותף ב-Justt | צילום: יריב כץ רונן בן עמי, מייסד משותף ב-Justt , צילום: יריב כץ


"לפני הקורונה, אנחנו מדברים על היקף ביטול לא לגיטימי של עסקאות בהיקף של 25-50 מיליארד דולר ברחבי העולם, אחרי הקורונה זה כבר קפץ ל-125 מיליארד דולר", אומר בן עמי, "המוצר של חברת מיועד לשרת בעיקר בתי העסק שבדרך כלל לא מכירים את כל החוקים הקשורים לביטול עסקאות. אנחנו עושים את כל הבדיקות עבורו. האימפקט הגדול הוא ברווח הנקי של החברה. בדרך כלל שבודקים בשורת ההכנסות כל ביטולי העסקות מגיעות במקרה הטוב ל-1%, זה לא הרבה. אבל זה לא נכון להסתכל על זה כאחוז מההכנסות אלא כאחוז מרווח נקי כי בסוף יש את כל ההוצאות של לייצר את המוצר, לשלוח אותו, שיווק ותפעול שלו ושם אם בודקים ביטול העסקאות מגיע לשיעור של 5%-6% ובמקרים מסוימים גם ל-30%".

לדבריו, "בתור בעל כרטיס אשראי יש לך את הזכות לבטל עסקאות. אתה פונה לחברה שהנפיקה את הכרטיס ומבקש לבטל את העסקה. זו זכות מאוד טובה שיש לבעלי כרטיסי אשראי אבל הרבה פעמים זה גורם לטעויות. הצרכן מגיש בקשה במערכת של כרטיסי האשראי בקשה לביטול העסקה ובסוף לוקחים את הכסף מבית העסק שבו נעשתה הרכישה. בעל העסק איבד את הכסף באופן ישיר, לא שואלים אותם שאלות ושם אנחנו נכנסים – אנחנו עוברים על כל ביטולי העסקאות (charge backing) ואנחנו יודעים לנתח ולהבין איזה ביטולים הם לגיטימיים ואילו לא".

"כיום התהליך הזה מאוד ידני ולוקח לחברות האשראי עד 120 יום. אנחנו בנינו אוטומציה לתהליך הזה ואפשר לטפל בהיקף בקשות גדול. יש חנויות שיש להם מאות ואלפי ביטולי עסקאות בחודש. כשאנחנו מצליחים להוכיח את זה הכסף חוזר לחנות. מנגנון ההוכחה מתבסס על חוקים של חברות כרטיסי האשראי, שדרך אגב כל הזמן משתנים, שמגדירים האם מדובר בביטול חוקי או לא. לויזה יש בערך 20 קודים שונים לביטולי עסקה ולהם יש חוקים שונים של מה צריך להוכיח כדי שהעסקה תחשב כלגיטימית".

ומה בנוגע לשאלה האם בעל כרטיס האשראי יקבל את הכסף? לדבריו, "זה לא תלוי בעבודה שלנו. הכסף מועבר על ידי חברת כרטיסי האשראי וזה בין לקוח לחברת כרטיסי האשראי".

תגיות