אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס הענן והדאטה

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל: "כשהבנו שאנחנו צריכים להיות בענן, המניה שלנו זינקה״

רונית אטד בכנס הענן והדאטה של כלכליסט, "ב-2018 הושקעו בענן במשק הישראלי 130 מיליון דולר וב-2022 יושקעו 360 מיליון דולר; כל רכב שיוצא מהמפעל יש בו 100 מיליון שורות קוד. אנחנו לא נוהגים על מכונה עם גלגלים אלא על מחשב עם גלגלים"

01.05.2022, 11:07 | דורון ברויטמן

"14 טריליון דולר מהתמ"ג העולמי מושקע בטכנולוגיה", כך אומרת רונית אטד, מנכ״לית מיקרוסופט ישראל בכנס הענן והדאטה של כלכליסט שמתקיים היום (א'), "עד 2030 הוא צפוי להכפיל את עצמו ולעמוד על 10% מהתמ"ג העולמי".

לדבריה, "אנחנו חיים בעולם של היפר אקסלרציה אחרי הקורונה. הדאטה מתפוצץ. כולנו מייצרים דאטה כל הזמן כל היום. ב-2021 ייצרנו 59 פטה בייט של דאטה, שהם 1,000 טרה בייט. אנחנו כאנשים, כארגונים, כל דבר כמעט מייצר דאטה גם כשלא חושבים עליו. בדקה אחת מתרחשות 6 מיליון הזמנות אונליין, 100 אלף שיחות מתקיימות ב-TEAMS וכ-500 אלף ציוצים בטוויטר".

ומה לגבי שאר ה-90% שהם כביכול לא טכנולוגים?

"הם גם טכנולוגיים. החברות מבינות שעובדים אחרת, שהלקוחות רוצים דברים אחרים, שהעובדים שלכם רוצים לעבוד אחרת כל דבר כזה מייצר דאטה. זו החשיבות של הענן. כשעושים את הצעד הזה עולים ולענן, מחיר המניה עולה, וזה חשוב לחברה, למשקיעים ולבעלי העניין. זה מראה על חוזק ועל יציבות. מיקרוספט הייתה חברה טכנולוגית לא רעה, ייצרנו מוצרים טכנולוגיים ומכרנו רישיונות. המניה שלנו דשדשה סביב 40 דולר והיא לא נחשבה למניה גרועה. כשהבנו שאנחנו צריכים להיות בענן תוך פחות מעשור היא הכפילה את עצמה פי 6".


רונית אטד, מנכ״לית מיקרוסופט ישראל, צילום: אוראל כהן רונית אטד, מנכ״לית מיקרוסופט ישראל | צילום: אוראל כהן רונית אטד, מנכ״לית מיקרוסופט ישראל, צילום: אוראל כהן


"כל חברה היא חברת תוכנה. כל רכב שיוצא מהמפעל יש בו 100 מיליון שורות קוד. אנחנו לא נוהגים על מכונה עם גלגלים אלא על מחשב עם גלגלים. רשת הסופרמקטים האמריקאית, וולמרט, משרתת מעל 300 מיליון לקוחות. הם המעסיק השלישי בגודלו בקליפורניה של מתכנתים ומהנדסים. למה? כי כשהם עברו לעשות קניות בענן או בקניות און ליין הדאטה הפך להיות הנכס הרווחי שלהם. הם מעסיקים יותר מההנדסים ומתכנתים מאשר שאר העובדים שלהם".

"הנכס הכי חשוב של החברה הוא הדאטה שלה. כשיודעים לנתח את הדאטה יודעים להוציא ממנה תובנות ולייצר יותר הכנסות, לעבוד יותר אפקטיבי ולתת שירות יותר טוב. דאטה היא המהות שלכם. היום כל אחד וכל חברה מנצלים 5% מהדאטה שלה, זה לא הרבה. שני הכלים הכי חשובים כדי לפצח את הדאטה הם ידע וטכנלוגיה.

מה זה אומר על ישראל?

"אנחנו כמו בכל העולם. אנחנו צומחים בכל שנה והתחזיות ל-2022 מדברות על צמיחה של 36%. ב-2018 הושקעו במשק הישראלי 130 מיליון דולר וב-2022 יושקעו 360 מיליון דולר בענן. בעולם, דרך אגב, מושקעים 220 מיליארד דולר".

״עוד השנה מיקרוסופט נפתח את הדאטה סנטר שלה ותהיה הראשונה בישראל עם region מלא ודאטה סנטר שהוא הייפר סקייל. זה מתווסף ל-70 דאטה סנטרים עובדים בעולם.

כבר למעלה מ- 350 אלף איש עברו הכשרות שלנו במשק הישראלי במטרה לסייע ולקדם בישראל את הכלכלה הדיגיטלית שלנו.״




תגיות