אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עסקת ענק של 4 מיליארד דולר לאינוויז הישראלית: תספק חיישנים לאחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם מייסדי אינוויז, הסמנכ"ל העסקי אורן בוסקילה, המנכ"ל עומר כילף, ואורן רוזנצוויג | צילום: באדיבות אינוויז טכנולוגיות

עסקת ענק של 4 מיליארד דולר לאינוויז הישראלית: תספק חיישנים לאחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם

החברה מראש העין תספק גלאי לידאר, שמדמים עין אנושית ברכבים אוטונומיים; החוזה, שנחתם לשמונה שנים, הוא בהיקף הגדול ביותר עד כה בשוק הלידאר ומקפיץ את צבר ההזמנות של אינוויז (Innoviz) ל-6.6 מיליארד דולר

02.05.2022, 14:00 | סופי שולמן

חברת אינוויז (Innoviz) מראש העין נבחרה להיות הספק הרשמי והישיר של חיישני LIDAR לאחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם. מדובר בקבוצה שמחזיקה בנתח של יותר מ-10% משוק הרכב העולמי ומוכרת מיליוני רכבים בשנה. ההסכם הוא בהיקף של 4 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט:

החדשות שפירסמה היום (ב') אינוויז, יצרנית חיישני לידאר לרכבים אוטונומיים, מספקים הסבר לקפיצה המפתיעה של מנייתה ב-10% ביום שישי בבורסת נאסד"ק, יום שבו מרבית המניות דווקא צנחו.

המכירות במסגרת ההסכם הנוכחית צפויות להתפרס על פני שמונה שנים ויחלו בעוד שלוש שנים, לאחר סיום הפיתוח המשותף שישלב את הלידארים של החברה בתוך הדגמים השונים של יצרנית הרכב.

עומר כילף מייסד ומנכ"ל אינוויז Innoviz , צילום: באדיבות אינוויז טכנולוגיות עומר כילף מייסד ומנכ"ל אינוויז Innoviz | צילום: באדיבות אינוויז טכנולוגיות עומר כילף מייסד ומנכ"ל אינוויז Innoviz , צילום: באדיבות אינוויז טכנולוגיות

לידאר הוא גלאי חישה שמחליף את העין האנושית ברכבים אוטונומיים או עם אלמנטים של נהיגה אוטונומית. הלידאר כולל גם מרכיב של תוכנה ושכבת פענוח, שאמורה לאפשר ראייה טובה יותר מאשר העין האנושית ולהפחית את הסיכוי לטעויות ותאונות דרכים.

גלאים מהדור הראשון של אינוויז כבר משולבים בדגמים של יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו, אך בניגוד להסכם הנוכחי שבו החברה הישראלית היא ספק ישיר, מול ב.מ.וו היא עובדת כספק משנה.

הזכייה בחוזה הנוכחי, עליו התמודדה אינוויז בשנתיים האחרונות מול חלק גדול מ-60 השחקנים בשוק הלידאר, מהווה אירוע משנה חיים עבור החברה.

עד היום צבר ההזמנות העתידיות שלה הסתכם ב-2.6 מיליארד דולר, שרובם התבססו על החוזה מול ב.מ.וו. החוזה החדש מקפיץ את ההזמנות הצפויות ל-6.6 מיליארד דולר.

מעבר למשמעות הנקודתית עבור אינוויז, מדובר גם בבשורות חשובות עבור שוק הלידאר העולמי. החזית העיקרית נגד הגלאים מגיעה מכיוונו של אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל יצרנית הרכב החשמלי טסלה, שטוען כבר מספר שנים כי העתיד הוא דווקא במצלמות שידמו את העין האנושית, משום שלידארים גם יקרים מאוד וגם לא מספיק רגישים. החוזה של אינוויז הוא הגדול עד היום בתעשיית הרכב בתחום הלידאר.

גלאי לידאר של אינוויז,  גלאי לידאר של אינוויז גלאי לידאר של אינוויז,

עומר כילף, מייסד משותף ומנכ"ל אינוויז, מסביר כי בגלאי הדור החדש שיסופקו ליצרנית הרכב הגדולה נעשו שיפורים ברזולציה, בטווח ובקצב קבלת התמונה לצד הוזלה של 70% בעלויות. החברה מעסיקה 430 עובדים ובקרוב תצא למהלך גיוס כדי לתמוך בפיתוח וייצור במסגרת ההסכם החדש. "אנו מצפים שהעסקה תשפיע על כל התעשייה אשר חיכתה להחלטה מסדר גודל כזה, ועבור אינוויז ההיקף עוד יגדל כשחברות נוספות בתוך הקבוצה יאמצו את הפלטפורמה שלנו", אמר כילף.

אינוויז הייתה החברה הישראלית הראשונה שהונפקה באמצעות מיזוג עם ספאק. היא החלה להיסחר בנאסד"ק לפני מעט יותר משנה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר אחרי שגייסה 371 מיליון דולר. את כספי ההנפקה ניתבה אינוויז בעיקר להקמת קו ייצור הן כדי לתמוך בחוזה עם ב.מ.וו וכעת היא תזדקק גם למימון עבור קווי ייצור לחוזה החדש. מאז ההנפקה צנחה מניית אינוויז ב-62.5%.

בשלב זה הכנסות החברה זניחות ברמה של 5 מיליון דולר בכל 2021, בעוד ההשקעה הגבוהה במחקר ופיתוח, שהסתכמה ב-93 מיליון דולר, הובילה אותה להפסד של 157 מיליון דולר בשורה התחתונה.

עם זאת, ההסכם עם ב.מ.וו אמור להתחיל להניב הכנסות משמעותיות לקראת סוף 2022 ובעת המיזוג עם ספאק צפתה אינוויז הכנסות של כ-200 מיליון דולר ב-2024 וקפיצה לחצי מיליארד דולר ב-2025. החוזה החדש שנחתם כעת, אמור לשפר דרמטית את התחזית ל-2025.

אינוויז הוקמה ב-2016 על ידי כילף יחד עם אורן רוזנצוויג, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג, שכולם שירתו יחד ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין (81).

תגיות