אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קיסתרה גייסה עוד 10 מיליון דולר מפועלים אקוויטי; תרחיב מרכז הפיתוח בישראל שגב שילטון ויפתח קרזנר | צילום: באדיבות חברת Kissterra

קיסתרה גייסה עוד 10 מיליון דולר מפועלים אקוויטי; תרחיב מרכז הפיתוח בישראל

החברה, המפתחת מערכת מבוססת ענן לניהול השיווק וההפצה הדיגיטליים של חברות ביטוח בארה"ב, השלימה בכך גיוס של 76 מיליון דולר "כחול לבן"; לכלכליסט נודע שמכירות קיסתרה בשנה האחרונה עמדו על כ-100 מיליון דולר

16.05.2022, 06:00 | מאיר אורבך

פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, השקיעה 10 מיליון דולר בחברת קיסתרה (Kissterra), המפתחת מערכת מבוססת ענן לניהול השיווק וההפצה הדיגיטליים של חברות ביטוח בארה״ב.


קראו עוד בכלכליסט:

גיוס זה מצטרף לגיוס הקודם של קיסתרה, שהוכרז ביולי 2021, בו גייסה 66 מיליון דולר ממנורה מבטחים, ובכך הוא משלים את סבב A בסך 76 מיליון דולר.

ל"כלכליסט" נודע שמכירות החברה בשנה האחרונה עמדו על כ-100 מיליון דולר.

קיסתרה הוקמה ב-2015 על ידי יפתח (יפתי) קרזנר המשמש כנשיא החברה ושגב שילטון המכהן בתפקיד המנכ"ל. היא מעסיקה 70 עובדים ותגייס בשנה הקרובה מספר דומה של עובדים. "אני מקווה שלנוכח המצב בשוק כיום נוכל לגייס את העובדים בצורה קלה יותר מאשר בשנה שעברה", אומר קרזנר.

בשונה מחברות הייטק אחרות, בחרה קיסתרה לגייס רק מגופים מוסדיים ישראליים. קרזנר הסביר ל"כלכליסט" מדוע בחרו במסלול הזה: "אנחנו רווחיים מיום הקמתנו וזה היה גיוס אסטרטגי עבורנו. הגענו למסקנה שלא כדאי שנהיה מחוברים לחברת ביטוח אמריקאית ספציפית, כי כולן לקוחות שלי".

ההשקעה החדשה מבנק הפועלים מגיעה על רקע רצונה העתידי של קיסתרה לצאת עם מוצרים פיננסיים לבנקאות. לדברי קרזנר, "אנחנו מתמקדים כרגע בביטוח, ובנקאות היא המוצר הבא שלנו. בנקים וחברות ביטוח דומים בהכל. העדפנו את התמיכה מבחינת קשרים של בנק הפועלים".

שגב שילטון ויפתח קרזנר, צילום: באדיבות חברת Kissterra שגב שילטון ויפתח קרזנר | צילום: באדיבות חברת Kissterra שגב שילטון ויפתח קרזנר, צילום: באדיבות חברת Kissterra

מאחר שחברות הביטוח משווקות את המוצרים שלהן בצורה זהה ללקוחות, למרות השונות במחיר שניתן לגבות מכל לקוח, הן מתמודדות עם בעיות רווחיות הנובעות משיווק לא יעיל ועלויות רכישת לקוח גבוהות.

הטכנולוגיה של קיסתרה מיועדת לתת מענה לצורך הגובר של חברות הביטוח במודל רווחי יותר לשיווק דיגיטלי של פוליסות. היא מציעה להן מערכת לניהול שיווק והפצה המבוססת ביג דאטה, שמאפשרת להן להגיע אל לקוח הקצה במחיר אידיאלי, באופן מותאם אישית, וזאת מבלי להשית עליו עלויות נוספות. המערכת שפיתחה קיסתרה מייעלת את מערך השיווק של המוצר הביטוחי, בין היתר באמצעות התאמת עלות רכישת הלקוח לשווי המשוער שלו עבור החברה.

הגיוס הנוכחי יאפשר לקיסתרה להמשיך ולפתח את המערכת שלה לכדי פלטפורמה רחבה שמתחברת למערכות ניהול הסיכונים והמרקטינג של חברות הביטוח ומשמשת לניהול כל מחזור החיים של לקוח. בנוסף, פועלת החברה לגייס עובדים חדשים ולהרחיב את מרכז הפיתוח שלה בישראל.

ערן גרשט, מנהל ההשקעות הישירות בפועלים אקוויטי, אמר: "קיסתרה מציעה לחברות הביטוח כלי ייחודי וחדשני שנותן מענה לאתגר המשמעותי של הגדלת הרווחיות בערוצי השיווק הדיגיטלי של פוליסות. החברה ממוצבת היטב כדי להפוך לשחקן המוביל בתחומה והיא פועלת בשוק גדול במיוחד. יזמי ומנהלי החברה הוכיחו את יכולתה לייצר רווחיות עבורה ועבור לקוחותיה, והרחבת הפתרון שלה לפלטפורמה תבסס את צמיחתה המהירה גם בעתיד".

תגיות