אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלקטרה ושותפים חתמו על ההסכם להקמת הקו הירוק, ההכנסות - 9 מיליארד שקל הדמיה: נת"ע

אלקטרה ושותפים חתמו על ההסכם להקמת הקו הירוק, ההכנסות - 9 מיליארד שקל

ההסכם שנחתם עם נת"ע כולל תקופת הקמה של כ-5 שנים ותקופת תחזוקה של כ-20 שנה; הקו, מחולון ועד הרצליה, צפוי להיפתח ב-2027

17.05.2022, 15:23 | גיא נרדי

חברת אלקטרה דיווחה היום על חתימת הסכם הזיכיון של הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן. ההסכם נחתם בין קבוצת טי.אם.טי (אלקטרה, דן תחבורה וקונצרן אלסטום הבינלאומי), בה אלקטרה שותפה בשיעור של 40.05%, לבין חברת נת"ע.

קראו עוד בכלכליסט:

המכרז הוא מסוג PPP, שכולל הקמה, תכנון, תחזוקה, אספקה ומימון של הפרויקט. תקופת הזיכיון תעמוד על 25 שנה, והיא כוללת תקופת הקמה של כ-5 שנים ותקופת תחזוקה של כ-20 שנה. ההכנסות הצפויות לקבוצה לאורך כל תקופת הזיכיון מוערכות בכ-9 מיליארד שקל , מתוכן מענק הקמה שישולם לזכיין בסך כ-3.3 מיליארד שקל. על פי תנאי הזיכיון, על הזכיין להשלים את הליך הסגירה הפיננסית של הפרויקט תוך 12 חודש ממועד החתימה על הסכם הזיכיון. לאחר השלמת הליך הסגירה הפיננסית תחל תקופת ההקמה של הפרויקט.


הדמיה של הקו הירוק, הדמיה: נת"ע הדמיה של הקו הירוק | הדמיה: נת"ע הדמיה של הקו הירוק, הדמיה: נת"ע

הקו הירוק צפוי לעבור מחולון וראשון לציון דרך תל אביב-יפו עד הרצליה. לפי התכנון, הוא יעבור ברובו בדרך עילית, אך באזור תל אביב הוא צפוי להיות תחתי, בין שדרות הר ציון לקצה הצפוני של רחוב אבן גבירול. בסך הכל, מתוכנן הקו לכלול 62 תחנות, מתוכן 4 תת קרקעיות, והוא יתפרס לאורך של כ-39 ק"מ. הצפי הרשמי והעדכני של נת"ע הוא כי הקו ייפתח באמצע 2027.

קבוצת אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, פועלת באמצעות החברות הבנות שבבעלותה בחמישה תחומי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; הפעלה, שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות. הקבוצה סיימה את 2021 עם צמיחה של כ-16% בהכנסות לכ-9 מיליארד שקל וגידול של כ-25% ברווח הנקי לכ-227 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות