אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההתרחבות שידרגה את תוצאות רייטילורס - הרווחיות התפעולית נפגעה foot locker פוט לוקר ראשון לציון | צילום: שוקה כהן

ההתרחבות שידרגה את תוצאות רייטילורס - הרווחיות התפעולית נפגעה

החברה שבשליטת פוקס עברה מהפסד לרווח רבעוני של 4.7 מליון שקל; בה בעת, ההפסד ברשת פוטלוקר קיצץ את הרווחיות התפעולית של הקבוצה ל-5.9%, מול 7.1% בתקופה המקבילה ב-2021; מכירות רשת נייקי זינקו ב-118% ל-167 מיליון שקל, הרווח התפעולי של חנויות המותג קפץ ב-133% ל-21 מיליון שקל

19.05.2022, 11:18 | אורנה יפת

ריטיילורס מקבוצת פוקס, מסכמת רבעון ראשון לשנת 2022 עם עליה בהכנסות (בעיקר בזכות הרחבת שטחי המסחר ותוצאות כספיות חזקות של רשת נייקי). בה בעת, שערוך מניות שלילי, שגרר רישום הפסד של 6 מיליון שקל, פגע בשורת הרווח הנקי של החברה.

תחת ריטיילורס פועלות רשתות הספורט נייקי, פוטלוקר ודרים ספורט. קבוצת פוקס קיבלה את הזכיון להפעיל את חנויות נייקי ופוטלוקר, גם במדינות באירופה, וברבעון הנוכחי הרחיבה משמעותית את הפריסה של שתי הרשתות מעבר לים. פוטלוקר מפעילה בישראל 70 חנויות, לעומת 62 ברבעון המקביל אשתקד. מספר הסניפים באירופה עומד על 18, מול 7 בלבד ברבעון המקביל. רשת חנויות נייקי התרחבה ל- 20 חנויות באירופה ביחס ל-8 חנויות שפעלו ברבעון הראשון של 2021.

גם דרים ספורט, רשת הספורט המקומית של פוקס, התחדשה ב-4 סניפים נוספים ביחס לרבעון המקביל ומפעילה כיום 10 חנויות, לצד 2 חנויות פופ-אפ זמניות שנפתחו ברבעון הנוכחי.

הרחבת הרשתות הובילה לצמיחה של 66% בהכנסות ריטיילורס ברבעון הראשון ל-287 מיליון שקל. שורת ההכנסות הושפעה לטובה גם מסגר בן 51 ימים ברבעון המקביל, כשמנגד התפשטות גל האומיקרון פעלה בכיוון ההפוך של פגיעה במכירות ברבעון המדווח.

שיעור הרווח הגולמי של הקבוצה שודרג ל-50.1% לעומת 47.8% ברבעון המקביל ב-2021, לאחר שצמצמה את ההנחה הממוצעת לצרכן ברשתות הספורט - קרי העלתה מחירים. הרווח הגולמי עמד 144 מיליון שקל – זינוק של 73.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החזרה המלאה לשגרה, פתיחת החנויות, חידוש פעילויות השיווק, והגדלת שטחי המסחר הקפיצו את הוצאות המכירה והשיווק של ריטיילורס ב-80%.

חנות נייקי בדיזנגוף סנטר בת"א, צילום: עמית שעל חנות נייקי בדיזנגוף סנטר בת"א | צילום: עמית שעל חנות נייקי בדיזנגוף סנטר בת"א, צילום: עמית שעל


תוצאות הרשתות

מכירות רשת פוטלוקר עלו ב-33% והסתכמו ב-112.5 מיליון שקל אך פתיחת חנויות חדשות באירופה וישראל העבירה את הרשת להפסד תפעולי של 1.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 3.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021, שבו קוצצו 51 ימי הפעלה בשל הסגר.

רשת נייקי נהנתה מזינוק של 118% במכירות ל-167 מיליון שקל, הודות לפתיחת חנויות חדשות כאמור. הרשת סיימה את הרבעון עם רווח תפעולי של 21 מיליון שקל – עליה של 132.5%.

בסעיף המכירות בחנויות הזהות בוחרת ריטיילורס לבצע השוואה לנתוני 2019, על מנת לנטרל את ימי הסגר. המכירות בחנויות הזהות ברשת נייקי עלו ב-45.7% ברבעון הראשון של 2022 לעומת הרבעון המקביל ב-2019 והסתכמו ב-56.4 מיליון שקל. רשת פוטלוקר הציגה עלייה של 10.4% בחנויות הזהות ומכירות של 52.4 מיליון שקל.

בזכות התוצאות החזקות של רשת נייקי עלה הרווח התפעולי של ריטיילורס ב-39.5% ל-17 מיליון שקל אך המעבר להפסד ברשת פוטלוקר השפיעה על שיעור הרווח התפעולי שירד ל-5.9% לעומת 7.1% בתקופה מקבילה. ריטיילורס סיכמה את הרבעון עם רווח נקי של 4.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 11.6 מיליון אך הוצאות המימון ברבעון הנוכחי עלו ל-9.8 מיליון שקל לעומת 3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנטרול שערוך אופציה ירד הרווח הנקי של החברה ב-29% לעומת רבעון מקביל אשתקד. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 36 מיליון שקל, 50% מהרווח השנתי לשנת 2021.



תגיות