אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח חזק לכאל: הרווח צמח ב-33%; תחלק דיבידנד של 340 מיליון שקל בניין כאל | צילום: באדיבות כאל

דו"ח חזק לכאל: הרווח צמח ב-33%; תחלק דיבידנד של 340 מיליון שקל

הרווח של חברת כרטיסי האשראי צמח ברבעון הראשון ל-80 מיליון שקל; גם ההכנסות צמחו ובעלי המניות דיסקונט (72%) ובינלאומי (28%) קיבלו דיבידנד; המנכ"ל לוי הלוי: "ראינו צמיחה בחו"ל גם ביחס לטרום הקורונה"

22.05.2022, 09:54 | גולן חזני

חברת כרטיסי האשראי כאל רשמה רווח נקי של 80 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022, צמיחה של 33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט:

ההכנסות של כאל, שמנוהלת ע"י לוי הלוי, צמחו ב-24% והסתכמו ב-554 מיליון שקל ומספר הכרטיסים של החברה צמח ב-8% ל-4.1 מיליון בסוף הרבעון.

מהדוח עולה כי לפני מספר ימים חילקה כאל דיבידנד של 340 מיליון שקל לבעלי מניותה. כאל, שלא הופרדה ברפורמת שטרום, נשלטת על ידי בנק דיסקונט שמחזיק בה ב-72%. 28% הנותרים מוחזקים בידי הבנק הבינלאומי.

מנכ"ל כאל לוי הלוי, צילום: רמי זרנגר מנכ"ל כאל לוי הלוי | צילום: רמי זרנגר מנכ"ל כאל לוי הלוי, צילום: רמי זרנגר

החברה רשמה ברבעון הראשון צמיחה של 21% במחזור העסקאות שעמד ברבעון זה על 34.6 מיליארד שקל לעומת 28.7 מיליארד שקל בשנה שעברה.

יתרות האשראי הצרכני של כאל גדלו ברבעון הראשון בכ-23% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כל זאת, על רקע החזרה לשגרה שהביאה לעלייה בביקוש לאשראי. נכון לסוף הרבעון, עמד תיק האשראי הכולל על 7.2 מיליארד שקל, עלייה של 24% לעומת אשתקד (כולל אשראי עסקי).

בסעיף הוצאות להפסדי אשראי רשמה החברה ברבעון הראשון הכנסה של מיליון שקל לעומת הכנסה של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התשואה להון של כאל עמדה על 14.3% לעומת 12.9% ברבעון המקביל אשתקד

הריבית הממוצעת בכאל היא עדיין הגבוהה בענף ועמדה ברבעון זה על 10.1%. עם זאת, מדובר בירידה של 0.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ו-0.1% ביחס לרבעון הקודם. כאל חתמה ברבעון הנוכחי על העסקה להקמת מועדון עם אלקטרה צריכה וביט, על בסיס הפלטפורמה הטכנולוגית שפותחה בכאל.

בניין כאל, צילום: באדיבות כאל בניין כאל | צילום: באדיבות כאל בניין כאל, צילום: באדיבות כאל

המנכ"ל הלוי אמר: "כאל ממשיכה להציג ביצועים חזקים הבאים לידי ביטוי בשורת הרווח ובכל הפרמטרים העסקיים. החזרה ההדרגתית לשגרה אחרי מגפת הקורונה הביאה לשינוי בסביבת המאקרו עם עלייה בצריכה הפרטית, הבאה לידי ביטוי בצמיחה משמעותית במחזורי העסקאות וגידול בביקוש לאשראי. בנוסף, למרות שהסרת מגבלות התעופה ופתיחת השמיים היו רק בחלקו השני של הרבעון, ראינו הרבעון צמיחה מהירה במחזורי חו"ל גם ביחס לרבעון ראשון של 2019, טרום הקורונה".


תגיות