אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשורה לתושבי הצפון: אושרה להפקדה התוכנית לרכבת לקריית שמונה רכבת ישראל | צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

בשורה לתושבי הצפון: אושרה להפקדה התוכנית לרכבת לקריית שמונה

התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של 54 ק"מ שתחבר בין כרמיאל לקריית שמונה, עם אפשרות לבניה של חמש תחנות חדשות. מדובר במסילה חשמלית שעליה תיסע הרכבת ב-160 קמ"ש. עלות הפרויקט - 12 מיליארד שקל

24.05.2022, 09:41 | יובל שדה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון אישרה אתמול בערב להפקדה את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. המסילה צפויה לחבר את קריית שמונה ויישובי הצפון למטרופולינים הארציים, מקריית שמונה שבצפון, דרך כרמיאל ומטרופולין חיפה.

התוכנית כוללת מסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, המחברת את תחנת כרמיאל עם תחנת קריית שמונה, מתוכם יותר מ-20 ק"מ במנהרות. היא מתוכננת לרכבת מונעת בחשמל במהירות של כ-160 קמ"ש, ועלות ההקמה נאמדת בכ-12 מיליארד שקל. נכון לעכשיו התוכנית אינה מתוקצבת ולא מופיעה בחומש הקרוב של רכבת ישראל, אך מקודמת על ידי חברת נתיבי ישראל.

התוכנית מכילה אפשרות להקמה של חמש תחנות חדשות וכוללת שדרוג של תחנת הרכבת כרמיאל מערב. שלוש תחנות חדשות שיוקמו הן תחנת קריית שמונה המיועדת להיות תחנת קצה לקו, תחנת חצור הגלילית ותחנת כרמיאל-נחף מזרח הסמוכה לאזור התעשייה המרחבי כרמיאל. שתי תחנות נוספות שהקמתן אפשרית אך לא וודאית הן תחנת אגמון החולה/צומת כ"ח ותחנת מרום הגליל שאמורה לשרת את הנוסעים לקבר הרשב"י במירון.


קו הרכבת רכבת בין ירושלים למודיעין. לדברי הוועדה המחוזית צפון, התוכנית לרכבת לקריית שמונה מורכבת וייחודית, קרדיט: רכבת ישראל קו הרכבת רכבת בין ירושלים למודיעין. לדברי הוועדה המחוזית צפון, התוכנית לרכבת לקריית שמונה מורכבת וייחודית | קרדיט: רכבת ישראל קו הרכבת רכבת בין ירושלים למודיעין. לדברי הוועדה המחוזית צפון, התוכנית לרכבת לקריית שמונה מורכבת וייחודית, קרדיט: רכבת ישראל


מהוועדה נמסר כי מדובר בפרויקט מורכב וייחודי, שיש בו מערכות הנדסיות מאתגרות, מנהרות ארוכות מאוד, גישור מסובך, ומרכיבים הנדסיים נוספים – כמו הסטת כביש 85, והפרדה מפלסית והנמכת כביש 90 מדרום לשדה אליעזר ולאגמון החולה. מטעם הוועדה גם נמסר כי "לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי הזה, נעשים מאמצים לשימור הצביון של חבלי ארץ אלה, ובהם עמק החולה - שאותו הגדירה הוועדה המחוזית בעבר בהחלטותיה כ"תבנית נוף ייחודית", בהיבטי הנוף, הסביבה, האקולוגיה והמרקם הכפרי המאפיין אותו".

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, אוֹרי אילן: "מדובר בתוכנית הגדולה והמורכבת ביותר שטופלה אי פעם בוועדה המחוזית הן מבחינת המורכבות התכנונית, הן מההיבטים ההנדסיים ביצועיים והן בהיקפו הכספי. הרכבת נועדה לחזק את חבל הארץ היפה הזה ואת האנשים הגרים בו. היא נועדה להוות מרכיב בהתחזקות כלכלית וחברתית של הערים והיישובים לאורכה ואנחנו כאן בוועדה נרצה לראות את תרומתה לחיזוק המרקמים העירוניים, במיוחד של בקעת בית הכרם, צפת-חצור הגלילית וראש פינה, קצרין ויישובי רמת הגולן וכמובן של קריית שמונה".

מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "זוהי תוכנית חשובה ומורכבת מאוד שעל מנת לקדמה נאלצנו בוועדה המחוזית לבחון היבטים רבים ולאזן בין שיקולים שונים וביניהם ההיבטים ההנדסיים, הפיזיים, האורבניים, הסביבתיים, הנופיים, וכן שמירה על זכות הקניין מחד אל מול צרכי כלל הציבור. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח האורבני הקיים והמתוכנן. התוכנית קודמה בשיתוף פעולה הדוק ואינטנסיבי של חברת נתיבי ישראל, משרד התחבורה וצוות לשכת התכנון המחוזית".

תגיות