אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
1,000 שקל לרוכבים בלי קסדה: הכנסת תתבקש לאשר זינוק בקנסות התעבורה אופניים חשמליים | צילום: דנה קופל

1,000 שקל לרוכבים בלי קסדה: הכנסת תתבקש לאשר זינוק בקנסות התעבורה

ועדת הכלכלה תדון מחר בבקשת שרת התחבורה מיכאלי לייקור הקנסות. בין ההתייקרויות המוצעות: 1,500 שקל לשימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ועד 750 שקל לנהג שחונה וחוסם נתיב תחבורה ציבורית

06.06.2022, 20:06 | אודי עציון

עברתם עבירת תנועה? בקרוב, כך מסתמן, תשלמו הרבה יותר. ועדת הכלכלה תדון מחר (ג') בבקשת שרת התחבורה מרב מיכאלי להגדיל את הקנסות על עבירות כמו שימוש בסלולרי בנהיגה ולהטיל קנסות חדשים וחמורים יותר לרוכבי קורקינטים חשמליים, אופניים חשמליים וכלים דמויי סגוויי, המכונה בחוק הישראלי רכינוע.

המהלך הבולט ביותר מבחינת הנהגים הוא הגדלת הקנס על שימוש לא חוקי בסלולרי מ-1,000 ל-1,500 שקל והעלאת הקנס על חניה בנתיב תחבורה ציבורית מ-250 ל-500 שקל. על העבירה האחרונה יועלה הקנס מ-500 ל-750 שקל באזורים המוגדרים ככאלה המוטל בהם קנס מוגדל בגלל ההפרעה הקשה שיוצרת חניה כזאת לפעילות התחבורה הציבורית בנת"צ.


שימוש בנייד בזמן נהיגה, צילום: שאטרסטוק שימוש בנייד בזמן נהיגה | צילום: שאטרסטוק שימוש בנייד בזמן נהיגה, צילום: שאטרסטוק


מבחינת משתמשי הכלים החשמליים, יוטל קנס אחיד בסך 1,000 שקל על רכיבה ללא קסדה באופניים חשמליים, בקורקינטים חשמליים ובסגווי, כמו המוטל על רוכבי אופנוע. כיום מוטל קנס בסך 250 שקל בלבד על אותה עבירה על רוכבי אופנוע ועל רוכבי אופניים חשמליים.

קנס בסך 1,000 שקל יוטל על רכיבה ברכינוע מתחת לגיל 16, וקנס בסכום זהה יוטל על שינויי מבנה לא חוקיים בקורקינטים ובסגוויים. קנס זהה קיים כבר לגבי אופניים חשמליים.

קנס בסך 750 שקל יוטל על מי שירכב על קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים ללא הכשרה, קנס זהה לזה שמוטל על נהג שלא חידש את רישיונו זה יותר מחצי שנה.

קנס בסך 250 שקל יוטל על מי שירכב בקורקינט חשמלי לא תקין, ללא תאורה בשעות החשכה או ללא אפוד זוהר בעת ראות לקויה.


רכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה. הקנס יגדל, צילום: דנה קופל רכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה. הקנס יגדל | צילום: דנה קופל רכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה. הקנס יגדל, צילום: דנה קופל


מדובר בשורה של עבירות שהפכו למכת מדינה. לפי המשטרה, שימוש בסלולרי אחראי ל-20%-50% מהתאונות הקטלניות, בשנה שעברה נרשם זינוק של 40% בקרב הנפגעים בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים, ואילו מדי יום נוצרים עיכובים בפעילות האוטובוסים בגלל נהגים שחונים וחוסמים נת"צים, כמו ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, רמת גן ובני ברק.

למרות זאת, חברי הכנסת לא תמיד ממהרים לאשר בקשות להחמרת קנסות על הציבור. לא ברור גם כיצד ישפיע הסכסוך בין יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), לשרת התחבורה בנושא הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית על ההצבעות בוועדה מחר.

תגיות