אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראל מרחיבה את הערבות לטיסות לרוסיה ל-4 מיליארד דולר מטוס בואינג דרימליינר 787 של אל על | צילום: אלברטוס

ישראל מרחיבה את הערבות לטיסות לרוסיה ל-4 מיליארד דולר

ההחלטה התקבלה בוועדת הכספים בהתאם לבקשת הסוכנות היהודית, במטרה לאפשר את הרחבת מספר הטיסות המיועדות לעולים. נציג משרד האוצר: "אל על מוציאה שתי טיסות ביום שחוזרות מלאות, וכעת ההרחבה היא כדי לאפשר את הכנסתן של ארקיע וישראייר"

13.06.2022, 11:18 | יובל שדה

ועדת הכספים אישרה הבוקר בפעם השנייה (ב') את הארכת תקופת ערבות המדינה לחברות התעופה הישראליות עבור הפעלת קווי התעופה ישראל-רוסיה. כמו כן הוחלט להרחיב את סכום הערבות ל-4 מיליארד דולר במקום 2.5 מיליארד דולר, "כדי לאפשר את הרחבת מספר הטיסות המיועדות לעולים גם באמצעות חברות ארקיע וישראייר, בהתאם לבקשת הסוכנות היהודית", כך על פי הוועדה. הערבות החדשה ניתנה לתקופה של חצי שנה, עד 10 בדצמבר 2022.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, צילום: אלכס קולומויסקי יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר | צילום: אלכס קולומויסקי יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, צילום: אלכס קולומויסקי

הצורך בערבות נובע מהסנקציות הבינלאומיות על טיסות לרוסיה וממנה, שהובילו לכך שחברות הביטוח הבינלאומיות לא יכולות לבטח טיסות העוברות במרחב האווירי הרוסי. עד כה החברה הישראלית היחידה שטסה במסלול זה היתה אל על, שהפעילה שתי טיסות ביום בציר נתב"ג-מוסקבה.

במהלך הדיון אמר גל לנדו, נציג משרד האוצר, כי הגדלת הערבות נדרשת לשם הכנסה של חברות תעופה נוספות: "הסוכנות ציינה כי אין להם מספיק טיסות כדי להביא עולים. אל על מוציאה שתי טיסות ביום שחוזרות מלאות, אל על תגברו עוד טיסות כאשר היה צורך של הסוכנות, וכעת ההרחבה היא כדי לאפשר את הכנסתן של ארקיע וישראייר".

המדינה היא זו שמעוניינת להמשיך את קיום הקו. במקור הסיבה לכך היא בקשה שהגיעה מהקהילה היהודית הגדולה ברוסיה, ולצדה הערכה להימצאותם של עשרות אלפי בעלי אזרחות ישראלית באזור. עם זאת, המשך הטיסות משרת גם את ישראל ברמה הדיפלומטית, ומאפשר לה לשמור על קשרים ויחסי מסחר עם רוסיה, בניגוד לנהוג במדינות המערב.


תגיות