אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פורום היוניקורנס

ליעד אגמון: "חברות חייבות לעשות הכל כדי לשרוד, גם במחיר של פגיעה עצמית"

השותף בקרן אינסייט פרטנרס אמר בפורום יוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט כי חברות חייבות להיערך לתקופה קשה "גם במחיר של קטיעת איברים ופגיעה עצמית" כדי לא להתפוגג

29.06.2022, 12:48 | מאיר אורבך

ליעד אגמון מאמין שחברות חייבות כרגע להיערך לתקופה קשה, גם במחיר של קטיעת איברים ופגיעה עצמית, כדי לשמור על החברה. אגמון, שהיה עד לאחרונה יזם של חברת דינמיק יילד (Dynamic Yield) שנמכרה למקדונלד'ס ומאטסרקרד, הצטרף כשותף לקרן הון הסיכון אינסייט פרטנרס.

בפורום יוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט אמר אגמון כי "שבע שנים הייתי מודאג עד שמכרתי את דינמיק, כי לא הייתי בטוח שאצליח לגייס כספים. בדיוק אז באתי לגייס כסף. גיל שויד ניצח את המערכת, כי היה רווחי מהרגע הראשון - דבר שהוא היום רק פנטזיה לחברות הענן. כולם עסוקים רק בלגייס כספים, וזו תחרות יופי. אף חברה לא נמדדת בוואקום, והכל השוואתי. כל חברה נמדדת לעומת כל חברה שהיתה אצלנו וחברה שתהיה, והיא חייבת להיות 'הכי יפה' מכל אלה שאנחנו מסתכלים עליהן. כיום החציון על מכפיל הכנסות הוא כפול 7. אם החברה מכניסה 20 מיליון דולר, אז כחברה ציבורית היתה שווה 140 מיליון, ולכן הרבה חברות ישראליות נמצאות בבעיה. הן גייסו בשווי משמעותי הרבה יותר. אם אתם חברה שגדלה ב-80%, שאינו דבר קל כשמדובר בחברה משמעותית וקל יותר בתחילת הדרך. המכפיל של חברות כאלה הוא פי 7 . חברה שמכניסה 100 מיליון דולר תקבל ערך של 700 מיליון דולר לכל היותר. רואים שיש פער בלתי ניתן לגישור, וזה חלק מהדרמה בשוק הפרטי בימים אלה.


ליעד אגמון בפורום יוניקורנס 2022. "כולם עסוקים בלגייס כסף, וזו תחרות יופי", צילום: אוראל כהן ליעד אגמון בפורום יוניקורנס 2022. "כולם עסוקים בלגייס כסף, וזו תחרות יופי" | צילום: אוראל כהן ליעד אגמון בפורום יוניקורנס 2022. "כולם עסוקים בלגייס כסף, וזו תחרות יופי", צילום: אוראל כהן


"יש חברות בשלבים מוקדמים, והשאלה המרכזית היא אם הן יכולות לגייס, ויש הרבה כאלה שהגיעו למצב שבו למרות שגייסו עשרות מיליוני דולרים, הן לא ראויות להשקעה של משקיעי צמיחה. יש חברות צמיחה, שצריכות לשאול את עצמן אם הן יכולות בכלל לגייס בשווי ראוי", אמר אגמון.

אגמון הדגיש כי "חברות חייבות כיום להסתכל על כמה שלבי חיים. ראשית, איך המשקיעים באמת רואים את החברה. האם אוהבים אותה? בתעשייה שבה אנחנו נמצאים אין תמיד אינטרס לומר את האמת ליזם. אנחנו מקבלים נקודות על נחמדות ולא על יושרה או על פידבק. צריך למצוא תשובה כנה ואמיתית על החברה. חברה שנמצאת בבעיה חייבת להבין את הבור, ועדיף ללחוץ על הבלמים לפני שנופלים. בחברות גדולות יש מדדים אחרים, שהן נבחנות לפיהם, וצריך לעמת אותן עם מצבן, שישפיע על ההחלטות לשנה הקרובה".

אגמון הוסיף כי "חברה חייבת להבין אם היא מסוגלת לגייס כסף. אם לא, היא צריכה לחפש דרך למכור את עצמה בהקדם או דרך לגשר על השנים הקרובות. חברה שצריכה לרדת בשווי חייבת להיות מוכנה לכך, ולהיות בהלימה עם השוק - גם אם יש לה תוכניות לכבוש אותו. חברה חייבת חמצן. צריך אופטימיזציה של יכולותיה, מחשבות על קווי מוצר והתרחבות מוצרית. כל סעיף הוצאה חייב להיבחן - האם הוא משרת את העתיד המיידי שלה?

"שלב נוסף הוא חיזק מערכות היחסים עם קרנות ההשקעה ורוכשים אפשריים. עדיפה מערכת יחסים עם משקיע שמכירים אותו שנים. אם השוק של הקרנות חושב שמגיע לחברה ערך מסוים, שהוא נמוך אולי, צריך למצוא רוכש שייתן השקעה ושווי ראוי יותר - ולשם כך צריך מערכת יחסים עם רוכשים רבים.

"ולבסוף, חברות צריכות לחשוב טוב איך מגינים על הגוף ואיך שומרים על החברה בכל מחיר.



תגיות