אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
באלאנס גייסה 56 מיליון דולר למערכת סחר דיגיטלי בתעשיות מסורתיות יוני שוסטר ובר גירון, מייסדי באלאנס | צילום: באלאנס

באלאנס גייסה 56 מיליון דולר למערכת סחר דיגיטלי בתעשיות מסורתיות

חברת הפינטק הישראלית שהקימו יוצאי פייפאל פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לחברות גדולות בתעשיית המזון, הפלדה, הכימיקלים והטקסטיל לעבור למודל של סחר דיגיטלי ולמכור את מוצריהן ישירות אונליין. החברה גייסה עד כה 87 מיליון דולר

26.07.2022, 19:02 | מאיר אורבך

בניגוד לסנטימנט ההאטה בהייטק - ובאגפי הפינטק בפרט - חברת באלאנס (Balance) הפועלת בתחום של מסחר בין חברות, הכריזה על גיוס של 56 מיליון דולר בסבב מסדרה B. הגיוס הנוכחי מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-87 מיליון דולר.

באלאנס הוקמה בשנת 2020 על ידי יוצאי פייפאל (PayPal) בר גירון, המשמש מנכ"ל, ויוני שוסטר, סמנכ"ל טכנולוגיות. החברה, החותרת להיות מערכת התשלומים המובילה למסחר בין עסקים באינטרנט, מעסיקה כיום 60 עובדים. כספי ההשקעה ישמשו לגיוס עובדים למרכז הפיתוח בישראל ולמשרדים בניו יורק, כמו גם להרחבת הפריסה של הפלטפורמה באתרי מכירות ובתחומים חדשים.

הפלטפורמה של באלאנס מאפשרת לאתרי מכירות להציע ללקוחותיהם לשלם במגוון של דרכים, כולל פריסת צ'קים, העברות בנקאיות או כרטיסי אשראי בתנאי תשלום גמישים, ולקבל את הכסף מיידית. הטכנולוגיה מאפשרת גם לחברות בתעשיות מסורתיות - לרבות תעשיות המזון, העץ, הכימיקלים, הפלדה והטקסטיל - לעבור למודל של מסחר אלקטרוני הדומה לשוק הצרכני וליהנות מהיתרונות של מכירות רחבות אונליין.

בשיחה עם כלכליסט מסביר גירון כי למרות התקופה הקשה בשווקי העולם הגיוס זכה לביקוש רב ושווי החברה, אותו הוא אינו חושף, עלה משמעותית. "כל חברת פיימנט היא תחרות בשבילנו" הוא אומר. "אנחנו ספציפית מתמחים בתחום של תשלומים בין עסקים. אנחנו עובדים עם חברות גדולות בלבד ומספקים פתרונות לרכישת סחורות מסוגים שונים.

"אנחנו מסייעים לתעשיות שעד היום מכרו את המוצרים שלהן בדרך מיושנת למכור אותם במרקטפלייס שלהם ולקבל תשלום בכל דרך שהם רוצים. עד היום גייסנו כבר סכום מאוד מכובד ואין לנו כוונה לפעול בחוסר אחריות. נגייס עוד עובדים כי אנחנו רוצים לצמוח, אבל גיוס כספים נוסף לא עומד על הפרק בתקופה הקרובה".

קירסטן גרין, מייסדת ושותפה מנהלת ב-Forerunner, שהובילה את סבב הגיוס מוסיפה: "במשך שנים התחום הצרכני הוביל את המודרניזציה בביצוע העסקאות ואילו תחום המסחר בין חברות פיגר אחריו בהרבה. אנחנו רואים פוטנציאל אדיר בהבאת המודרניזציה גם למסחר B2B. ההזדמנות בשוק זה היא עצומה - רק 5% מנפח התשלומים B2B בהיקף של 120 טריליון דולר מתנהל היום בדיגיטל, כך שאפשרויות הצמיחה הן עצומות".

הסבב הובל על ידי Forerunner שהיא אחת הקרנות המובילות בהשקעה בתחום ובהשתתפות המשקיעים Hubspot Ventures, Lyra Ventures ,Salesforce Ventures, ו- Gramercy Ventures. בסבב הגיוס השתתפו שורת משקיעים מובילים מתחום המכירות B2B בהם ה-CMO לשעבר של Shopify והמייסד וה-CTO של המארקטפלייס B2B המצליח Faire. הם הצטרפו למשקיעים הקיימים בבאלאנס, בהם Ribbit, Lightspeed, Avid Ventures, Upwest ו- Jibe.


תגיות