אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא רק בישראל: יוניליוור, מקדונלד'ס וקוקה קולה מעלות מחירים בעולם קוקה קולה ומקדונלדס | שאטרסטוק

לא רק בישראל: יוניליוור, מקדונלד'ס וקוקה קולה מעלות מחירים בעולם

החברות הגיבו לעליות המחירים בעולם על רקע האינפלציה שהגיעה לשיא של עשורים בארצות רבות בהעלאות מחיר משלהן. יוניליוור הזהירה מ"נוף מחירים חסר תקדים" בעוד מקדונלד'ס אמרה שהיא שוקלת להוסיף עוד אפשרויות מוזלות לתפריט כי הצרכנים מעדיפים חלופות זולות יותר

27.07.2022, 13:16 | חדשות חוץ

יוניליוור, קוקה קולה ומקדונלד'ס הגיבו אתמול (ג') לעליות המחירים בעולם בהעלאות מחיר משלהן, שיוסיפו על הלחץ הכלכלי המופעל על משקי הבית. בעקבות האזהרות של כמה מקבוצות מוצרי הצריכה הגדולות בעולם באשר לקצב עליות המחירים, הגיעה הירידה ברווחים של וולמארט, שאמרה שעליית מחירי המזון והדלק "משפיעה על האופן בו הצרכנים מוציאים את כספם". על רקע האינפלציה שהגיעה לשיא של עשורים בארצות רבות, אמזון העלתה את מחיר מנוי הפריים שלה בשווקים מרכזיים באירופה. הקמעונאית האשימה את "האינפלציה ועלויות התפעול הגבוהות", בעוד יוניליוור הזהירה מ"נוף מחירים חסר תקדים".

מחירי המותגים של הקבוצה בבריטניה, כולל סבון דאב, מיונז הלמנ'ס ומוצרי הניקוי של סיף, עלו בממוצע ב-11.2% ברבעון השני לעומת שנה קודם לכן, ויעלו עוד לדברי החברה. העליות עזרו ליוניליוור לדווח על מכירות גבוהות מהמצופה, למרות שההכנסות היו נמוכות ב-2% מכיוון שהצרכנים העדיפו לעבור למוצרים זולים יותר. קוקה קולה דיווחה על מגמה דומה, עם מחירי מוצריה שעלו בכ-5%, בעוד מקדונלדס אמרה שהיא שוקלת להוסיף עוד אפשרויות מוזלות לתפריט, כיוון שהאינפלציה גורמת לצרכנים להעדיף חלופות זולות יותר. העלייה במכירות הונעה ע"י "העלאות מחיר אסטרטגיות בתפריט", לדבריה.

חברות נוספות חשו גם הן את השפעת עליות המחירים. מניות וולמארט ירדו בחדות אתמול לאחר שהיא פרסמה את אזהרת הרווח השנייה שלה תוך 10 שבועות, לאחר שלקוחותיה הפסיקו לרכוש אצלה בגדים. מניות החברה נפלו בכ-9% לאחר פרסום האזהרה, והורידו איתן גם את אלה של יריבותיה, כמו רוס סטורס, אטסי ובסט ביי, שנמנות על החברות שרשמו את הירידות הגדולות ביותר מבין ה-S&P500 במסחר המוקדם אתמול. קבוצות מוצרי הצריכה נמצאות בדילמה האם להעביר את העלויות הגבוהות לקמעונאים, גם אם זה יגרום לצרכנים לעבור לחלופות זולות יותר, או להפסיק לקנות חלק מהמוצרים. אמון הצרכנים בארה"ב ירד ביולי לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר 2021, על פי מידע שפורסם אתמול.

תגיות