אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייל רביד: ״נצמצם מדפים למי שמעלה מחירים; הפתרון ליוקר המחיה - גם אצל הצרכנים" אייל רביד, בעל השליטה ברשת ויקטורי | צילום: עמית שעל

אייל רביד: ״נצמצם מדפים למי שמעלה מחירים; הפתרון ליוקר המחיה - גם אצל הצרכנים"

ביום שישי הודיעה שופרסל כי לא תאפשר את העלאת המחירים של דיפלומט. כעת מצטרפת אליה גם רשת ויקטורי, שהודיעה לספקים כי לא תאשר בתקופה הקרובה העלאות מחירים. אייל רביד, מנכ"ל הרשת, בפוסט בפייסבוק: "אל תושיטו יד באופן אוטומטי למותג המוביל"

31.07.2022, 11:37 | נורית קדוש

רגע לפני שעליות המחירים של דיפלומט, שסטוביץ וחוגלה אמורות להכנס לתוקף, יוצאים הקמעונאים למאבק.

אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, הודיע לספקים כי לא יאשר בתקופה הקרובה העלאת מחיר. "הנחתי את התפעול לצמצם מדפים לחברות הגדולות שדורשות עליית מחירים ומייבאות את המותגים המובילים והיקרים, ולתת קדימות למותגים חליפיים או מותגי כחול לבן של ספקים קטנים ויצרנים מקומיים", כתב רביד בפוסט בפייסבוק.

עוד הוא הוסיף: "הנחתי את הדילרים הפרוסים ברחבי העולם ומסייעים לויקטורי במהלכי היבוא המקביל להעמיק את החיפוש ואת הבאת המותגים היקרים ביבוא מקביל, בנוסף לפסטה ברילה, קולגייט לסוגיו, אג'קס, אולווייז, אקס ועוד, שכבר היום אנו מוכרים מיבוא מקביל".

רביד חתם את דבריו בקריאה לצרכנות נבונה: "כבר שנים אני אומר שהפתרון ליוקר המחיה נמצא אצל הצרכנים. אנו עושים הכל על מנת להיאבק ביוקר המחיה, עכשיו הגיע זמן צרכן. הזמן שבו הצרכן לא יושיט ידו באופן אוטומטי למותג המוביל. במידה וזה יקרה, נוכל לעשות מהפכה של ממש בדיוק כמו באירופה וארה"ב".

דבריו של רביד מצטרפים להודעת שופרסל מיום שישי לפיה לא תאשר את העלאת המחירים של דיפלומט. שופרסל נמנעה מלהתייחס בהודעתה להעלאות המחירים של שסטוביץ וחוגלה.

ברקע הדברים עומד גל התייקרויות שיצא לדך באמצע יולי עם הודעת דיפלומט על העלאת מחירים רוחבית בשיעור של כ-25%, באמצעות ביטול ההנחות שנהגה עד כה לתת לקמעונאים. שבוע לאחר מכן הודיעה חוגלה על העלאת מחירים בשיעור של עד 9.6% במוצרי הנייר, חיתולים, מגבונים, הגיינה וטיפוח הבית. מדובר בעלייה שניה שמבצעת החברה בתוך שנה. יום למחרת הצטרפה שסטוביץ עם העלאת מחירים בשיעור של עד 14% במוצרי המזון, אחרי שהעלתה ב-12% את מחירי הפסטה בתחילת השנה.

סמיכות ההודעות על עליות מחירים מצד שלוש החברות הגדולות נרשם במקביל לחקירה במקטע הספקים שמנהלת רשות התחרות מאז אוקטובר החולף, בחשד לתיאום מחירים.


תגיות