אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לכבוש את העולם בפחות מ־10 דקות טיקטוק. מיליארד משתמשים פעילים בתוך 5 שנים | צילום: גטי

אתגר הטיקטוק

לכבוש את העולם בפחות מ־10 דקות

טיקטוק, הרשת החברתית הצומחת ביותר בעולם, הגיעה למיליארד משתמשים פעילים בתוך 5 שנים, מהר יותר מכל המתחרות, ועד סוף השנה היא צפויה לעקוף את אינסטגרם ולהגיע ל־1.8 מיליארד משתמשים

06.10.2022, 06:30 | דורון ברויטמן

אפליקציית הסרטונים הקצרים טיקטוק גדלה בקצב מסחרר. אם לפייסבוק לקח 8.7 שנים להגיע למיליארד משתמשים, לטיקטוק זה לקח חמש שנים בלבד. בספטמבר 2021 דיווחה החברה על מיליארד משתמשים פעילים חודשיים ברחבי העולם, ומאז מספרם רק עלה. על פי התחזיות, עד סוף השנה צפויים להיות כ־1.8 מיליארד משתמשים. כשזה יקרה, טיקטוק תעקוף את אינסטגרם ותעלה למקום הרביעי במספר המשתמשים הפעילים ברשתות החברתיות.

כתבות נוספות בפרויקט:

ממעונות הסטודנטים ל-400 מיליארד דולר תחת עין הממשל הסיני

המלכה מטא, יחי המלך החדש

המוח הסודי מפתה לגלילה אינסופית

"האלגוריתם מזהה אצלך דיכאון ומציף לך תכנים רלבנטיים"

טיקטוק הרגה את כוכב היוטיוב

רוקדים כל הדרך אל המלחמה הקרה

המשתמשים העיקריים של האפליקציה הם צעירים, שמעלים בה סרטונים באורך של עד 10 דקות. המשתמש עם הכי הרבה עוקבים הוא khaby.lame בן ה־22 עם 149.8 מיליון עוקבים. אחריו ברשימה charlidamelio בת ה־18 עם 147.1 מיליון עוקבים. למרות זאת, אחד המאפיינים של טיקטוק הוא יכולתה למשוך משתמשים מכל גיל. למשל, ניתן למצוא את grandma_droniak בת ה־92 עם 4.8 מיליון עוקבים.

נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, הורידו את האפליקציה כ־3.2 מיליארד פעמים. על פי הערכות, ברבעון השני של 2022 הסתכמו ההכנסות של טיקטוק ב־1.6 מיליארד דולר. בחברת המחקר אינסיידר אינטלג’נס צופים כי הכנסות טיקטוק יגיעו השנה לכ־5 מיליארד דולר, ועד סוף 2026 הן צפויות לעמוד על 13.8 מיליארד דולר. מקורות ההכנסה העיקריים שלה הם פרסומות ורכישות בתוך הרשת.

סקר שפורסם באתר statista מראה כי 17% ממשתמשי טיקטוק (בני 18 ומעלה) מתחברים לאפליקציה יותר מחמש שעות בשבוע בממוצע, 15% מתחברים בין שעתיים לחמש שעות, 19% בין שעה לשעתיים, 19% משתמשים שעה בשבוע והיתר משתמשים בטיקטוק עד שעה בשבוע.

סקר אחר שנערך בקרב משתמשי אנדרואיד בארה”ב מצא שהשימוש בטיקטוק גדל מ־22.8 שעות בחודש בתחילת 2021 ל־28.7 שעות בתחילת 2022. בפייסבוק נרשמה באותה תקופה ירידה של כשעה בשימוש החודשי ובאינסטגרם נרשמה עלייה קלה.



תגיות