אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתי ניסע ברכבת הקלה ומדוע חדשות רעות יכולות לעשות טוב לכלכלה צילום: אוראל כהן

מנועי הכסף

מתי ניסע ברכבת הקלה ומדוע חדשות רעות יכולות לעשות טוב לכלכלה

פודקאסט מנועי הכסף של כלכליסט, פרק 216 - מהמשפט החשוב שאמר נגיד בנק ישראל אחרי החלטת הריבית השבוע, דרך הורדת תחזית הצמיחה למשק ועד למחיר הכלכלי של דחייה נוספת בפתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה

06.10.2022, 19:20 | שי סלינס
קצת קשה לזכור אבל רק בפברואר השנה, ריבית בנק ישראל עמדה על 0.1% והאינפלציה השנתית נעה סביב ה-3%. והנה אנחנו קצת יותר מחצי שנה לאחר מכן והשבוע, רגע לפני צום יום הכיפורים, הודיעו בבנק ישראל שהריבית תעמוד על שיעור של 2.75% - אחרי עלייה נוספות של 75 נקודות בסיס (נקודת בסיס 1 שווה למאית האחוז).

וכן, הנפגעים העיקריים מכך בטווח המיידי הם בעיקר בעלי ונוטלי המשכנתאות. אבל לא רק הם. העסקים הקטנים, המשקיעים, וכל מי שלקח או מתכנן לקחת הלוואה ישלם הרבה יותר - כולל על הריבית למינוס.

כעת השאלה המרכזית היא מה הלאה. אם מסתכלים על המשק הישראל - אז האינפלציה אמנם עלתה מאז פברואר אבל לא משתוללת כמו בגרמניה, בבריטניה או בארה״ב. מצב התעסוקה במשק שלנו מעולה. מבחינת הצמיחה - יש אמנם צפי להתכווצות בשנה הבאה אבל נראה שגם כאן מצבנו טוב בהשוואה לעולם.

אז מה עושים עם הריבית - ממשיכים להעלות אותה באגרסיביות, עוצרים את העלאות הריבית, מעלים אבל פחות? על השאלות האלו ועוד ניסינו לענות היום בחלק הראשון בפרק מספר 216 של פודקאסט מנועי הכסף של כלכליסט עם הכלכלן והאסטרטג הראשי של פסגות אורי גרינפלד. בחלק השני של הפרק דיברנו עם יובל שדה, כתב התחבורה והתשתיות של כלכליסט על נושא שמצליח לרגש ולעצבן אותנו במקביל - הרכבת הקלה בגוש דן ובעיות התחבורה. בחלק השלישי, היו לנו את הפינות הקבועות ״הולכים לשוק״ ו״הדבר המוטרף״.

האזנה נעימה!

מתי ניסע ברכבת הקלה ומדוע חדשות רעות יכולות לעשות טוב לכלכלה
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאןמתי ניסע ברכבת הקלה ומדוע חדשות רעות יכולות לעשות טוב לכלכלה

תגיות