אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"ההמלצות על תוכן באינטרנט נועדו לתת אפשרות לגלוש קדימה, ולא רק לאחור" צילום: נועם גלאי

30 דקות או פחות

"ההמלצות על תוכן באינטרנט נועדו לתת אפשרות לגלוש קדימה, ולא רק לאחור"

ירון גלאי מספר על תחילת הדרך של אאוטבריין, למה עסקת המיזוג עם טאבולה המתחרה לא יצאה לפועל ואיך מתמודדים עם משבר שריסק את מחיר המניה בעשרות אחוזים

17.10.2022, 11:23 | שירות כלכליסט

את העסק הראשון שלו, חברה לבניית אתרי אינטרנט, ירון גלאי הקים תוך כדי התואר הראשון בעיצוב תעשייתי, בימים שבהם כדי לגלוש באינטרנט השתמשנו בדפדפן של נטסקייפ, אי שם בשנות התשעים העליזות. את התואר הוא לא סיים, ודווקא בעיצומה של התפוצצות בועת הדוט קום הוא החליט להקים את הסטארט-אפ הראשון שלו, חברה לפרסום קונטקסטואלי בשם קוויגו, שנמכרה לאמריקה און ליין בסכום של כ-400 מיליון דולר.

עוד לפני שהמכירה הושלמה, גלאי החליט להקים את הסטארט-אפ הבא עם חברו לקורס חובלים, אורי להב, ולמעשה המציא קטגוריה שלמה של מנוע המלצות תוכן בשם אאוטבריין. גלאי מספר שבדפדפן של נטסקייפ היה כפתור גדול עם חץ לחזרה לאחור, אל האתר האחרון בו ביקרו הגולשים, והוא רצה שגם החץ קדימה יהיה פעיל - ומכאן נולד הרעיון להציג המלצות על תוכן ברשת.

בעיצומו של ביקור מולדת, גלאי התיישב באולפן הפודקאסט "30 דקות או פחות" כדי לספר על המסע של אאוטבריין, התחרות עם טאבולה, מדוע עסקת המיזוג איתם התפוצצה ואיך מנווטים את הספינה של אאוטבריין במים הסוערים של המשבר הנוכחי עם חברה ציבורית שמחיר המניה שלה התרסק בעשרות אחוזים. הטיפ שלו? תמיד לשמור על פוקוס.

"ההמלצות על תוכן באינטרנט נועדו לתת אפשרות לגלוש קדימה, ולא רק לאחור"
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאן"ההמלצות על תוכן באינטרנט נועדו לתת אפשרות לגלוש קדימה, ולא רק לאחור"

מראיין: אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

תגיות