אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח: שוק הגיימינג העולמי התכווץ ב-5% בשנת 2022 גיימינג גיימרים גיימרית משחקי וידאו | צילום: שאטרסטוק

גיימריסט

דו"ח: שוק הגיימינג העולמי התכווץ ב-5% בשנת 2022

השוק העולמי עמד על כ-183 מיליארד דולר בשנה שעברה. תעשיית משחקי המובייל, הנשענת על מודל חינמי, נפגעה יותר מאחרות והצטמקה בכ-7% לעומת 2021. לעומת אסיה והמדינות המפותחות, אפריקה, אמריקה הלטינית והמזה"ת שמרו על צמיחה הודות לאוכלוסייה צעירה

31.05.2023, 17:28 | עירד עצמון שמאייר

חברת המחקר ניוזו (Newzoo) פרסמה אתמול (ג') דו"ח חדש, לפיו כל חלקיה של תעשיית הגיימינג נפגעו בשנת 2022. שוק הגיימינג העולמי גלגל בשנה שעברה 183 מיליארד דולר, ירידה בשיעור 5% לעומת 2021. בפרט, הצטמצם נתח השוק העולמי של תעשיית משחקי המובייל, שהסתכם ב-92 מיליארד דולר - כ-7% פחות מאשר בשנה שקדמה לה. שוק המובייל אחראי ל-50% מסך ההכנסות בתעשיית הגיימינג העולמית.

עוד עולה מהדו"ח כי גם שוק הקונסולות וה-PC נפגעו מסביבת הריבית הגבוהה והקיפאון בכלכלה העולמית - אם כי במידה פחותה מאשר משחקי המובייל. מכירות משחקי הקונסולות הסתכמו בשנה שעברה ב-52.5 מיליארד דולר ואילו מכירות משחקי ה-PC הסתכמו ב-36.5 מיליארד דולר, ירידה בשיעור 3% ו-2.6% לעומת 2021, בהתאמה. משחקי הדפדפן, נתח קטן מהשוק העולמי, ספג ירידה של 15% בהכנסות, שהסתכמו ב-2.3 מיליארד דולר בלבד.

באסיה נרשמה ירידה תלולה במיוחד בהכנסות ב-2022 - 9% לעומת השנה שקדמה לה, צילום: shutterstock באסיה נרשמה ירידה תלולה במיוחד בהכנסות ב-2022 - 9% לעומת השנה שקדמה לה | צילום: shutterstock באסיה נרשמה ירידה תלולה במיוחד בהכנסות ב-2022 - 9% לעומת השנה שקדמה לה, צילום: shutterstock

אם לנתח את השוק מבחינה גיאוגרפית, אזור אסיה והאיים הפסיפיים הוא הגדול ביותר בשוק העולמי, מתוכו הגיעו 46% מתוך הכנסות השוק העולמי, בסך 84.8 מיליארד דולר - ירידה בשיעור 9% לעומת 2021. אין זה מפתיע כי שוק הגיימינג האסייתי נפגע קשות מהמצב הכלכלי, שכן מרבית המשחקים הפופולריים בו הם משחקי מובייל חינמיים, שהכנסותיהם מבוססות על פרסומות ורכישות בתוך המשחק עצמו. על כן, שחקנים נוטים לצמצם בהוצאות השוטפות במשחקי מחשב כאשר עליהם להדק את החגורה.

האזור השני בגודלו בשוק העולמי הוא אמריקה הצפונית, המהווה כ-27% מההכנסות, או 49.7 מיליארד דולר. גם שוק זה הצטמק ב-2.5% ב-2022 לעומת השנה שקדמה לה. אירופה מהווה 18% מהשוק העולמי בשנת 2022, עם הכנסות בסך 33.3 מיליארד דולר - ירידה של 2% לעומת 2021. ראוי לציין כי ארצות הברית וסין - שני צרכניות הגיימינג הגדולות בעולם - מהוות יחדיו כמעט 50% מהשוק העולמי כולו.

בדו"ח צוין כי במרבית המדינות זיהו ירידה בהכנסות ממשחקים בשנת 2022, למעט בשווקים מתפתחים כמו אמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואפריקה, בהן גידול רב באוכלוסיות צעירות תדלק את הביקוש למוצרי ושירותי גיימינג. בדו"ח לא צוינו תחזיות שנתיות ל-2023 ו-2024, אך בחברת המחקר צופים כי קצב הגידול השנתי הממוצע יעמוד על כ-2.9% בין 2020 ל-2025, וכי נפח שוק הגיימינג העולמי ב-2025 יעמוד על כ-206 מיליארד דולר.


תגיות