אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האסטרטגיה של נקסט אינשורנס: הגדלת נתח השוק באמצעות מיזוגים ורכישות ערן לירון | באדיבות נקסט אינשורנס

האסטרטגיה של נקסט אינשורנס: הגדלת נתח השוק באמצעות מיזוגים ורכישות

חברת האינשורטק הישראלית הודיעה על מינויו של ערן לירון לתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה שלה; לירון שימש קודם לכן בתפקיד דומה בענקית התוכנה NICE, שם הוביל תהליכי מיזוג ורכישות של מעל ל-30 חברות בשווי מיליארדי דולרים. לירון: "האג'נדה שלנו - להתרחב ולתפוס נתח שוק הרבה יותר גדול - מאוד אגרסיבית"

07.07.2021, 14:00 | הגר רבט

חברת האינשורטק הישראלית נקסט אינשורנס (Next Insurance) הודיעה על מינויו של ערן לירון לתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה שלה, כחלק מתוכניתה לשים דגש על מיזוגים ורכישות. לירון שימש קודם לכן בתפקיד דומה בענקית התוכנה NICE, שם הוביל תהליכי מיזוג ורכישות של מעל ל-30 חברות בשווי מיליארדי דולרים. 

קראו עוד בכלכליסט:

נקסט אינשורנס הוקמה בשנת 2016 על ידי גיא גולדשטיין (מנכ"ל), ניסים טפירו (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואלון חורי (סמנכ"ל צמיחה וחדשנות). החברה פועלת בשוק של ביטוחים דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים בארה״ב, ומציעה פוליסות ייעודיות למגוון סוגי עסקים. בספטמבר 2020 גייסה 250 מיליון דולר בסבב מימון רביעי בהובלת קפיטל G,  קרן ההשקעות העצמאית של אלפאבית ובהשתתפות Fin TLV Ventures והמשקיעה הקיימת Munich RE Group. עד כה גייסה החברה 881 מיליון דולר לפי שווי מוערך של למעלה מ-4 מיליארד דולר, והיא מעסיקה כיום למעלה מ-700 עובדים, בישראל ובארה״ב. 

״רכישות הן כלי שצריך להיות חלק משגרת העבודה ולא אירועים יוצאי דופן, אומר לירון לכלכליסט. ״נקסט משחקת בשוק עצום, רק התחום של ביטוח לעסקים קטנים בארה״ב היקפו 150 מיליארד דולר בשנה, סדר גודל של שוק התוכנה כולו, ולכן האג'נדה שלנו להתרחב ולתפוס נתח שוק הרבה יותר גדול, מאוד אגרסיבית״.

אלון חורי, צילום: עמית שעל אלון חורי | צילום: עמית שעל אלון חורי, צילום: עמית שעל

המינוי מגיע אחרי שהחברה הישראלית ביצעה שתי רכישות בשנה שעברה - האחת של חברת הביטוח הדיגיטלי AP Intego, והשנייה של חברת הסטארט-אפ Juniper Labs. עבור רכישת איטנגו יצאה החברה לסבב גיוס ייעודי, וכשלירון נשאל האם לנקסט יש הון זמין לביצוע רכישות עתידיות הוא עונה: ״יש לנו גמישות גדולה, יש לנקסט קופת מזומנים מאוד משמעותית ומניה חזקה, ואנחנו לא מסתכלים על רכישות כך אלא מתחילים מהאסטרטגיה ומוצאים את מה שיעזור לנו לממש אותה״.

אסטרטגיית הרכישות של נקסט משקפת הלך רוח שהולך ומתחזק בקרב ענקיות הייטק ישראליות, ומגיע לאחר שחברת התוכנה ג׳ייפרוג הודיעה בשבוע שעבר על רכישת Vdoo הישראלית בעסקה של 300 מיליון דולר וחברת הפינטק ראפיד רכשה חברת סליקה סקנדינבית בעסקה של 100 מיליון. גם וויקס הישראלית הודיעה מוקדם יותר השנה על הקמת זרוע השקעות, שתבחן עבור החברה עסקאות רכשה פוטנציאליות. 

״אנחנו רואים את המגמה הזו״, אומר לירון, ״אבל היא חלק או תוצר של מגמה גדולה יותר של היווצרות חברות גדולות, שנבנות לטווח ארוך בישראל. כל אחת מחברות הטק המשמעותיות בעולם החלה בשלב דומה של חייה להשתמש ברכישות ככלי למימוש האסטרטגיה שלה, אז הרכישות הן לא מטרה אלא אמצעי ותולדה של אסטרטגיה שאפתנית״.

ערן לירון, באדיבות נקסט אינשורנס ערן לירון | באדיבות נקסט אינשורנס ערן לירון, באדיבות נקסט אינשורנס

זה אומר שתהיה לכם יותר תחרות?

"אנחנו ממוקדים בתחום מאוד מסוים, ואני חושב שהחברות הישראליות שאת מדברת עליהן לא יהיו תחרות עבורנו".

"אנחנו לא מחפשים מהלכים קצרים, אלא בונים תוכנית 3-5 שנים קדימה לחברה שתהיה שווה עשרות מיליארדים", מוסיף אלון חורי, מייסד משותף בחברה. ״חלק מזה זה להביא מישהו עם ניסיון כמו של ערן. להביא חברה מ-4 מיליארד ל-100 מיליארד זה סט חדש של פעולות והפרקטיקה כוללת אסטרטגיה של רכישה והטמעה של החברות הנרכשות. כשהקמנו את נקסט היה חשוב לנו לבנות חברה עם דנ״א מסוים, אז כשקונים חברה חשוב לוודא שהיא מתאימה לנו במובן הזה. אנחנו עדיין מגבשים את צורת החשיבה הזו, על כל הנגזרות שלה״.  

דגש על אסטרטגיית רכישה זה צעד שאתם עושים לקראת הנפקה עתידית?

לירון: ״לא בהכרח. זו תפיסה שהייתה נכונה לפני כמה שנים, אבל היום גם לחברות פרטיות עם ביצועים טובים כמו שלנו יש זמינות הון גבוה ומניה מבוקשת, ולכן אין בהכרח קשר ישיר בין הנפקה לבין הקמת צוות רכישות. לפני כמה שנים היה קשר חזק יותר כי מוכרים לא היו מעוניים במניות של חברות פרטיות, אבל זה השתנה מאוד והפך יותר לפונקציה של הביצועים שלנו והשווי שלנו, שמאפשרים לנו להשתמש בכלי הזה בצורה יותר מכוונת. נקסט היא חברה מאוד משמעותית מבחינת גודל, ובחברות כאלה עוברים תהליך של התחזקות והתבגרות״.

תגיות