אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תומר הרפז מנכ״ל סברה אובלה התפטר מתפקידו תומר הרפז מנכ"ל סברה אובלה | יח"צ

בלעדי

תומר הרפז מנכ״ל סברה אובלה התפטר מתפקידו

הרפז הודיע על התפטרותו אחרי 3.5 שנים כמנכ"ל חברת הסלטים של שטראוס ופפסיקו. הוא הודיע כי בכוונתו לקחת פסק זמן, שלאחריו ידון עם שטראוס על הזדמנויות לשילובו בחברה

08.06.2021, 23:28 | נורית קדוש

שלוש שנים וחצי אחרי מינויו לתפקיד מנכ״ל חברת הסלטים סברה אובלה, הודיע תומר הרפז על התפטרותו וכן כי בכוונתו לקחת "פסק זמן" שלאחריו ידון עם שטראוס על הזדמנויות לשילובו בחברה. כך נודע לכלכליסט. סברה אובלה בבעלות קבוצת שטראוס (50%) ופפסיקו העולמית (50%). 

קראו עוד בכלכליסט:

הרפז הצטרף לשטראוס בשנת 2010 כחבר הנהלה וכסמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה, פיתוח עסקים וטכנולוגיה. בהמשך מונה למנכ"ל שטראוס קפה, תפקיד שלאחריו עבר לנהל את פעילות סברה. טרם הצטרפותו לשטראוס כיהן הרפז כמנכ"ל חברת הייעוץ האסטרטגי P.O.C וכמנכ"ל חברת כריה בינלאומית.

תומר הרפז מנכ"ל סברה אובלה, יח"צ תומר הרפז מנכ"ל סברה אובלה | יח"צ תומר הרפז מנכ"ל סברה אובלה, יח"צ

במהלך שנת 2005 החלה שטראוס לפעול גם בארה"ב, בתחום הממרחים והמטבלים המצוננים וכינסה את מוצריה תחת המותג "סברה". בתחילת שנת 2008 חתמה הקבוצה על הסכם שותפות עם פפסיקו לפעילות בתחום בארה"ב ובקנדה באמצעות חברת "סברה". באוקטובר 2011 נחתם הסכם שותפות נוסף עם פפסיקו, להקמת מיזם משותף גלובאלי בתחום זה תחת המותג "אובלה", אשר החל לפעול במקסיקו ובאוסטרליה. ב- 2016 רכש המיזם המשותף חברה הולנדית (פלורנטין) הפועלת בתחום הממרחים והמטבלים במערב אירופה, בעיקר בהולנד, גרמניה וצרפת. בנוסף, במהלך שנת 2017 החלה אובלה לפעול גם בניו זילנד.

תחת פעילות זו הקבוצה מייצרת ומפיצה מטבלים וממרחים מצוננים באמצעות "סברה" בארה"ב ובקנדה, ובאמצעות "אובלה" במקסיקו, אוסטרליה, ניו זילנד ומערב אירופה, גם באמצעות המותג  "פלורנטין". סברה מובילת קטגוריית הממרחים והמטבלים המקוררים בארה"ב ומייצרת את החומוס הנמכר ביותר בארה"ב. 

סברה היא חברת המטבלים והממרחים המצוננים הגדולה ביותר בארה"ב. על פי IRI, נתח השוק הכספי של סברה בשוק החומוס ב- 52 השבועות שהסתיימו ב- 31 בדצמבר 2020 עמד על כ-61.9% (מספר 1 בשוק), בהשוואה לכ- 62.0% בתקופה המקבילה אשתקד.

מכירות סברה ירדו ב-2020 ב-6.4% והסתכמו ב-1.28 מיליארד שקל. הירידה נגרמה כתוצאה מהשפעת משבר הקורונה, בין היתר בצמצום הצריכה של המוצרים מחוץ לבית. הרווח התפעולי ירד ב-20.2% ל-126 מיליון שקל, כתוצאה מהירידה במכירות, משינוי בתמהיל המוצרים ועלייה בהוצאות בשל משבר הקורונה. מכירות אובלה ירדו ב-2020 ב-5.3% והסתכמו ב-163 מיליון שקל והחברה צמצמה את ההפסד התפעולי ל-14 מיליון שקל.


תגיות