אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שנה שלילית באופנה: המכירות ירדו ב-3% ב-2023 קניון עזריאלי תל אביב(ארכיון) | צילום: פטר קלנר

שנה שלילית באופנה: המכירות ירדו ב-3% ב-2023

על פי מדד ריס שבחן את סך המכירות בסניפים זהים ב-2,500 חנויות, חלה ירידה בחנויות הקמעונאים בפאוור סנטרים ובקניונים האזוריים בהשוואה ל-2022. באילת נרשמה ירידה של 14% במכירות האופנה השנתיות

07.01.2024, 14:52 | אורנה יפת

שנה לא קלה לקמעונאי האופנה. חודש דצמבר הסתיים במגמה חיובית אך מלחמת חרבות ברזל השפיעה על פדיונות הקמעונאים ושנת 2023 כולה הסתיימה עם ירידות של 3% במכירות חנויות האופנה, לעומת 2022. כך עולה ממדד חברת ריס שבחנה את סך המכירות בסניפים זהים ב- 2,500 חנויות.

סך המכירות בסניפים הזהים ירדו ב- 3% גם בחנויות הקמעונאים במרכזי הקניות הפתוחים (פאוור סנטרים) וגם בקניונים האזוריים. מדד סך המכירות משקלל את כלל הפעילות של הרשת וכולל גם חנויות סגורות, ובכך הוא משקף את אובדן המכירות הגלובלי בשנה. בעיר אילת לבדה נרשמה ירידה חדה של 14% במכירות האופנה השנתיות. אילת סובלת מתחילת מלחמת חרבות ברזל מצלילה במכירות שכן העיר מאוכלסת במפונים ובני משפחתם ואין בה תיירים. בהעדר תיירות חוץ ופנים, החנויות בעיר מיותמות והפדיונות בהתאם. על פי מדד ריס, בנטרול העיר אילת, ירדו המכירות השנתיות בחנויות הזהות ב-2%.

כאשר אנו בוחנים את מגמת המסחר השבועית, מתחילת המלחמה, שלאחר הנפילה של ה-8 באוקטובר, חלה התאוששות במכירות מתחילת נובמבר ובחודש דצמבר המכירות היו גבוהות יותר גם ממכירות דצמבר 2021 וגם מדצמבר 2022. גם בהסתכלות שנתית רואים שהחודשים החזקים ביותר במכירות השנה היו נובמבר ודצמבר שבהם המכירות עמדו על 650 מיליון שקל ומעל ל-700 מיליון שקל בהתאמה. בשנה שעברה חודש אפריל היה החזק ביותר ובו הסתכמו הפדיונות בענף האופנה ב-800 מיליון שקל וחצו גם את הפדיונות בנובמבר שמאופיין בהנחות של חגי הקניות באונליין ובחנויות הפיזיות.

בהסתכלות על מכירות למ"ר - מדד שמתעלם מימים בהם חנויות לא פעלו או שלא היו בהן פדיונות - הנתונים קצת יותר מעודדים, אך לא יותר מדי. המכירות למ"ר בחנויות הזהות עלו בממוצע ב-2023 ב-0.5%. בפאוור סנטרים נרשמה עלייה של 0.7% ובקניונים האזוריים היתה עלייה של 0.5%. גם בהסתכלות על המכירות למ"ר רואים מגמה זהה בעיר אילת שבה נרשמה ירידה שנתית של 12%. בנטרול העיר אילת, המכירות למ"ר בחנויות הזהות בכלל הארץ עלו ב-1%.

אילת סבלה ממגמה שלילית גם בדצמבר שבו צנחו המכירות בעיר ב-33%. למרות השנה הלא פשוטה, קמעונאי האופנה מתעודדים מכך שמלבד באילת, דצמבר היה חודש חיובי, ומאז נובמבר נרשמת מגמה חיובית בענף. על פי נתוני ריס, בדצמבר היתה עלייה ארצית של 14% במכירות למ"ר בחנויות הזהות לעומת דצמבר 2022. העלייה בפאוור סנטרים עמדה על 15% ובקניונים האזוריים על 14%. בנטרול העיר אילת, המכירות עלו ב-17%.


תגיות