אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות הקריפטו משקיעות בספורט - האם יצליחו לשפר את תדמיתן המפוקפקת? חנות מסחר בקריפטו בהונג קונג | בלומברג

חברות הקריפטו משקיעות בספורט - האם יצליחו לשפר את תדמיתן המפוקפקת?

Crypto.com רכשה את זכויות השם על הארנה המפורסמת בלוס אנג'לס במטרה לזכות בלגיטימיות, על רקע מקרי ההונאה הרבים בתחום; במקרה של מנצ'סטר סיטי וברצלונה - זה לא עבד

22.11.2021, 13:37 | אוריאל דסקל

הארנה בה משחקות לוס אנג'לס לייקרס ולוס אנג'לס קליפרס תקבל בחג המולד מתנה: שם חדש, Crypto-com Arena. 


קראו עוד בכלכליסט:

הארנה, שנפתחה ב-1999, נקראה על שם סטייפלס (Staples), חברת הציוד המשרדי ששילמה את חסות השם לאורך השנים. ההסכם החדש של הבעלים של האולם, AEG, עם פלטפורמת המסחר במטבעות קריפטו מסינגפור, שווה לפי הדיווחים 700-750 מיליון דולר ל-20 שנה. כלומר, חברת הקריפטו תשלם כ-35 מיליון דולר בשנה, כדי שהשם שלה יהיה על אחד ממתקני הספורט המפורסמים בעולם.  לפי כריס מארזאלק, מנכ"ל Crypto.com, האולם הוא בעל "רלוונטיות תרבותית" ולכן החברה הסכימה לשלם את הסכום הגבוה - אחד מהסכמי חסות השם הגדולים אי-פעם. 

מדובר במהלך שנועד להעניק לחברה נראות וגם לגיטימיות. לפני פחות מארבע שנים, הדומיין Crypto.com היה בלוג אישי של פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטת פנסלבניה. כיום זה השם של חברה שמשלמת כסף גדול כדי להיות משווקת לקהל הגדול של חובבי ספורט בארה"ב.

Crypto.com מעניקה חסויות אישיות לכוכבי הוליווד וכוכבי ספורט. יש לה משרדים בסינגפור, מאלטה, ארה"ב ושילמה את הסכום ללא סיוע ממוסדות פיננסיים מוסדיים. אולם ה-NBA במיאמי גם כן נקרא על שם חברת קריפטו, FTX. ועדיין, עבור האדם הרגיל, קריפטו עדיין נשמע כמו משהו מפוקפק. אולי חסויות השם וההזדהות עם הספורט ישנו זאת. 

יצוין כי הסכמי זכויות שם על איצטדיונים לא תמיד נגמרים טוב. אנרון, חברת האנרגיה המושחתת, רכשה את זכויות השם של האצטדיון של יוסטון אסטרוס ב-1999 - ושנתיים לאחר מכן קרסה. ב-2000 חברת CMGI רכשה את זכויות השם של איצטדיון ניו אינגלנד פטריוטס, ואחרי כמה שנים נעלמה.

עם זאת בלוס אנג'לס אופטימים לגבי ההסכם עם Crypto.com. דן בקרמן, מנכ"ל AEG, אמר: "אנחנו מאמינים שמדובר בהסכם בר קיימא שיהיה איתנו לאורך זמן - יותר מאיתנו".


הדמיה של האולם בלוס אנג הדמיה של האולם בלוס אנג'לס עם הלוגו החדש | צילום: Crypto הדמיה של האולם בלוס אנג


כאמור, ההסכם נועד בעיקר להעניק לחברות הקריפטו ולמטבעות עצמם לגיטימיות שקשה מאוד להשיג בפרסום דיגיטלי. בדומה לאנשי עסקים שרוכשים קבוצות כדורגל כדי להיראות לגיטימיים או כדי להלבין את תדמיתם, גם חברות מטבעות אחרות ניסו בשנים האחרונות לקשור את שמן עם קבוצות ספורט. 

באותו שבוע בו נודע על ההסכם בלוס אנג'לס, מנצ'סטר סיטי חתמה עם הסכם חסות עם חברת הקריפטו 3key; ואולם עד מהרה עלו חשדות שמדובר בחברה מפוקפקת למדי - היא לא ממש מוכרת ולא ידוע מי הבעלים שלה או מי עובד עבורה. כל השמות של העובדים שלה היו מזויפים. ההסכם בוטל מהצד של סיטי, כשההסבר שניתן היה "העקבות הדיגיטליות המועטות" של החברה ומנהליה. 

במקביל, בברצלונה ביטלו השבוע את הסכם החסות עם Ownix אחרי ההסתבכות של משה חוגג, המקושר לחברה, שהכריזה על "שותפות" עם המועדון הספרדי ב-5 בנובמבר. "החברה נוגדת את הערכים של המועדון לאור האינפורמציה שקיבלנו" נמסר  מבארסה.

חשיפת הפסדי ענק של משקיעים בפלטפורמת DeFi והעלייה בהלבנות הון באמצעות כלים של מימון מבוזר - מסבירים מדוע חברות קריפטו רבות רוצות לקשור את עצמן עם מוסדות ספורט, שמעניקים נראות אדירה, וגם לגיטימציה שבאה לידי ביטוי באוהדים שמכירים את שמך ובפרסום לצד מותגי על.

וכך, בעקבות איסור על פרסום הימורים בחלק ממדינות אירופה והתרחבות הכלכלה הדיגיטלית, ב-KPMG זיהו מעבר של קבוצות רבות לחסויות מעולם הקריפטו. 17 מ-20 קבוצות פרמיירליג חתומות על הסכם עם חברות כאלה. אינטר, רומא, לאציו, סביליה וקבוצות רבות אחרות משחקות עם חסויות המוגדרות על ידי KPMG כחלק מעולם המטבעות הדיגיטליים. הן החליפו חסויות של חברות מעולם הרכב, הטיסה וההימורים. במקביל, אנגליה מתקרבת לאיסור על חסויות מחברות הימורים, מה שפותח דלת רחבה יותר לחברות המחפשות שהכדורגל יעניק להן לגיטימיות.

תגיות