אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עו"ד יעל מולר: "אני יודעת איך לדבר עם הבנק בשפה שלו. זה היתרון שלי" עורכת דין ונוטריון יעל מולר, בעלים של משרד בוטיק העוסק בבנקאות | צילום: אלדד מאסטרו

עו"ד יעל מולר: "אני יודעת איך לדבר עם הבנק בשפה שלו. זה היתרון שלי"

אחרי 20 שנות וותק כעורכת דין ושותפה במשרד מוביל המייצג בנקים – היא בחרה לפתוח משרד משלה ולייצג אנשים מול המערכת הבנקאית. היא מכירה מקרוב את השפה הבנקאית, היא יודעת "איך הבנקים חושבים", מה נכון לטעון, כיצד ומתי – וכך מעניקה ללקוחות שלה את הכלים האפקטיביים ביותר כדי להתמודד מול הבנקים. הכירו את עורכת הדין יעל מולר. ראיון אישי

14.04.2024, 14:44 | בשיתוף: עורכת דין ונוטריון יעל מולר

מאחורי הגלימה; ראיון אישי עם עו”ד יעל מולר. מאת: אדי סוברי

שם: עו"ד יעל מולר

תחום מומחיות: בנקאות ויפוי כח מתמשך

מצב משפחתי: נ + 2

מקום מגורים: רמת גן

1. עו"ד יעל מולר, אחרי למעלה מ- 20 שנה כעורכת דין ושותפה במשרד מוביל המייצג בנקים, כיום את מייצגת אנשים מול המערכת הבנקאית – איך זה מרגיש להחליף צד?

בשנים הרבות שבהן ייצגתי בנקים נאמנה, תמיד ראיתי לנגד עיני גם את האדם העומד ממול וניסיתי להגיע לפתרון אשר ייטיב עם שני הצדדים. לכן המעבר "לצד השני" לא שינה מהותית את דרך ההסתכלות שלי על הסיטואציה.

עם זאת, אחרי שראיתי מאות אם לא אלפי אנשים מהצד השני של המתרס, אני מבינה את הקושי העצום הקיים בסיטואציה שבה אדם נקלע לחוב ונכנס לקשיים מול הבנק – עובדה שמשפיעה על כל ההיבטים של חייו ולכן יש לי סיפוק רב בסיוע לאנשים בהתמודדות הזו.

2. עו"ד מולר, במה שונה ההתנהלות המשפטית מול הבנקים?

בסיטואציה בה הבנק נוקט הליכים נגד אדם או חברה בגין חוב, במקרים רבים אין טענות הגנה כנגד החוב (אדם לקח הלוואה וזה לא שנוי במחלוקת) – ומכאן השוני הגדול בהתנהלות המשפטית.

יש צורך לדעת, ככל שאכן אין סיכויי הגנה, כיצד ואיך להגיע להסכם אשר יהיה מקובל על שני הצדדים וייתר קיומו של הליך משפטי אשר לא יצלח בסופו של יום.

עורכת דין ונוטריון יעל מולר, בעלים של משרד בוטיק העוסק בבנקאות, צילום: אלדד מאסטרו עורכת דין ונוטריון יעל מולר, בעלים של משרד בוטיק העוסק בבנקאות | צילום: אלדד מאסטרו עורכת דין ונוטריון יעל מולר, בעלים של משרד בוטיק העוסק בבנקאות, צילום: אלדד מאסטרו

1. האם ישנה דרך אפקטיבית באמת להתמודד עם תביעות מצד הבנקים?

כמו בכל תחום, אין תחליף לניסיון. את דיני הבנקאות יש עורכי דין רבים שלומדים ומכירים. אחרי עשרות שנים שבהן ייצגתי את הבנקים, רכשתי הכרות מקיפה ועמוקה עם המערכת - אני מכירה את השיקולים של המערכת הבנקאית, את הדרישות, הרצונות, הקשיים.

אני יודעת איך הבנקים חושבים, מה הם צריכים ותחת אלו הנחיות, אירועים והנחיות הבנקים עובדים. במובן מסוים – אפשר להגיד שבנקאות זו שפה שאני יודעת לדבר, דבר שמעניק לי יתרון בכל פנייה או עניין מול הבנק.

2. במקרים רבים בהם אנשים מתמודדים עם חובות גבוהים לבנקים, הם מקבלים המלצות לנקוט בהליך של חדלות פירעון – מה דעתך?

הליך של חדלות פירעון לא מתאים לכל אחד. הוא מהווה פתרון לסיטואציות מסוימות בהן אדם נקלע לחובות אשר אין באפשרותו להחזיר, אך הוא גם מטיל הגבלות כבדות. הניסיון לשווק את ההליך הזה כהליך של "מחיקת חובות" לעיתים מטעה.

מהניסיון שלי, יש אפשרות במקרים רבים להסדיר את החוב מול הבנק בצורה מיטיבה יותר כך שניתן לחסוך את הקשיים והעלויות הכרוכים בהליך חדלות הפירעון אשר יש לו השלכות עתידיות גם לאחר קבלת ההפטר.

3. התקופה האחרונה השפיעה כלכלית על הרבה אנשים, איך את מאפיינת את הלקוחות שפונים אליך לאחרונה?

יש בהחלט פניות מצד אנשים אשר העסק שלהם נסגר בעקבות המצב או אנשים שהפסיקו לעבוד מסיבות הקשורות במצב.

כמו כן, אני נתקלת לאחרונה בהרבה פניות מצד הורים אשר ילדיהם הסתבכו כלכלית, ואני מסייעת בייעוץ להורים כיצד לעזור לילדים מבלי להסתבך כלכלית בעצמם מול הבנק.

4. מקובל להניח שבבית הדין לעבודה – ידו של העובד על העליונה. האם הדבר דומה גם בכל הקשור לאופן שבו ביהמ"ש מתייחס לאזרח מול עוצמתו של הבנק?

ניתן לראות מגמה, במיוחד בהוצאה לפועל, להקל עם חייבים בכלל, ולאו דווקא עם חייבים לבנקים. יחד עם זאת, בין כותלי בית המשפט קשה לראות נטייה להעדיף את טובת האזרח ולמעשה בהרבה מקרים המצב הפוך.

5. אחת ההתמחויות הנוספות שלך, בכלל קשורה לעריכת ייפוי כוח מתמשך. מה הוביל אותך להתמקצע גם בתחום שונה וייחודי זה?

התחומים משלימים. חשוב לזכור שבשונה מצוואה, ייפוי כח מתמשך עוסק בניהול הפן הכספי לאורך תקופה שעלולה להיות ארוכה מאוד ולכן צריך לתת את הדעת באופן מקצועי על

הסדרת הצד הרכושי, ובמיוחד ההתנהלות בכל הנוגע לחשבונות הבנק והכספים.

ההכרות שלי עם המערכת הבנקאית מקנה לי יתרון משמעותי בכל הנוגע לעריכת יפוי כח מתמשך וכתיבת הוראות בצורה שניתן יהיה לקיים אותם בפועל בעת הצורך.

6. כיצד עו"ד יעל מולר מגדירה הצלחה?

מבחינה מקצועית – להביא פתרונות, שקט נפשי והמשך חיים פוריים ללקוחות שלי, בשני התחומים בהם אני עוסקת.

מבחינה אישית - לקום בבקר עם חיוך ותחושה של ייעוד ומשמעות.

7. האם ישנם תיקים שלעולם לא תסכימי לקחת? (למה?)

לעולם לא אערוך יפוי כח מתמשך לאדם אם אני לא משוכנעת שההוראות שניתנות על ידו הם פרי רצונו החופשי והבלתי תלוי. לצערי אני נתקלת במקרים בהם קרובי משפחה מנסים לכפות את דעתם כבר בשלב מקדמי של הכנת יפוי הכח המתמשך.

8. אם לא היית עורכת דין, במה היית עוסקת?

כשנרשמתי ללימודי משפטים, העדיפות השנייה הייתה פסיכולוגיה. לא יודעת לאן זה היה מוביל..

9. מה מוציא אותך מדעתך?

אני ג'ינג'ית גם באופי.. אבל מה שמוציא אותי מדעתי באמת זה רוע לב, שטחיות ורדידות, ועצלנות.

10. היכן עו"ד מולר תהיה בעוד 10 שנים מהיום?

כולנו למדנו בשנים האחרונות לחיות יותר את הכאן ועכשיו, ואני מנסה ליישם את זה.

*עורכת דין ונוטריון יעל מולר, בעלים של משרד בוטיק העוסק בבנקאות, מנהלת פורום בנקאות ופורום ייפוי כוח מתמשך באתר הפורומים המשפטייים.


תגיות

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות