אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיבושים ב-MAX - העובדים נטשו את עמדות שירות הלקוחות כרטיס אשראי מקס Max | צילום: Max

שיבושים ב-MAX - העובדים נטשו את עמדות שירות הלקוחות

ההחלטה התקבלה בעקבות אי ההסכמות עם ההנהלה בעניין המענק שיקבלו בעסקת המכירה לכלל ביטוח. העובדים דורשים מענק של 40 מיליון שקל, בדומה לזה שקיבלו בעסקת המכירה הקודמת של החברה, מלאומי לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס - לגישת ההנהלה הוא ימוצה במיליונים בודדים

19.12.2022, 11:08 | אלמוג עזר

לקראת המכירה לכלל: עובדי MAX החלו בשיבושים בעקבות אי הסכמות עם ההנהלה על המענק שיקבלו העובדים כחלק מעסקת המכירה לחברת הביטוח.

עובדי החברה עעזבו את העמדות והתאספו הבוקר מול מטה ההנהלה, באזור התעשייה בני ברק. לא נקבע מועד סיום לשיבושים, שכוללים בעיקר אי מענה לטלפונים במוקדי שירות הלקוחות.

ועד עובדי MAX, בהובלת רעות פבלוביץ', טוען כי המענק לעובדים בעקבות המכירה אמור להיות זהה או גבוה יותר מהמענק שניתן לעובדים בעת המכירה הקודמת של MAX, בהיקף כולל של 40 מיליון שקל. הנהלת החברה, בהובלת המנכ"ל רון פאינרו, הציעה לוועד מענק בהיקף של מיליונים בודדים.

ב-2019 נמכרה MAX (בשמה הקודם לאומי קארד) מלאומי לבעלת השליטה הנוכחית, קרן ההשקעות ורבורג פינקוס, לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל. ב-2021 סיכמה כלל ביטוח על רכישת חברת כרטיסי האשראי מורבורג פינקוס לפי שווי של 2.47 מיליארד שקל.

ההנלצה טוענת כי הרווח שתרשום ורבורג פינקוס מהמכירה מסתכם ב-200 מיליון שקל, לעומת רווח של 2 מיליארד שקל שרשם לאומי במכירה הקודמת - ומסיבה זו, לדבריה, לא סביר כי מענק העובדים יהיה בשיעור של 25% מהרווח בעסקה הנוכחית.

מנגד, טוען הוועד, במייל שחילק לעובדים אתמול, כי גם בספריו של בנק לאומי נרשם רווח של 230 מיליון שקל לאחר המכירה הקודמת, כך שאין הבדל מהותי בין העסקאות לעניין זה.

עוד טוען הוועד כי במכירה המוקדמת, בכירי לאומי קארד קיבלו מענקים בהיקף של 8 מיליון שקל כחלק מהעסקה, אולם הפעם, בעקבות אופציות שמחזיקים חלק מהבכירים, המענקים יהיו גבוהים יותר. הוועד מלין בנוסף על דיבידנדים שחולקו לבעלי המניות בשנתיים האחרונות, בעוד שהמענקים אותם קיבלו העובדים היו נמוכים במיוחד.

תגובת הנהלת MAX: "הנהלת החברה פועלת לטובת מתן מענק מכירה, ככל שתושלם עסקת המכירה לקבוצת כלל החזקות. צר לנו שהעובדים בוחרים לשבש את פעילות החברה ואת השירות ללקוחותינו, אין בכך כל צורך. שתמיד נהיה בצד הטוב, שהעיצומים והשביתות יהיו בנוגע למענקים, בונוסים ומתן תוספות לעובדים ולא על דברים אחרים."


תגיות