אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת UVeye הישראלית גייסה 60 מיליון דולר סורק מכוניות של יו.וי.איי | צילום: UVeye

חברת UVeye הישראלית גייסה 60 מיליון דולר

עוד יוניקורן בדרך? חברת האוטו טק מתל אביב, שמאתרת תקלות ברכב מסריקה חיצונית, השלימה סבב השקעות שלישי לפי שווי של 210 מיליון דולר. את הגיוס הובילו מנורה, מיטב דש, מור ו-Carmax האמריקאית

21.07.2021, 15:20 | גולן חזני ואודי עציון

סבב השקעות גדול ממשקיעים בישראל וארצות הברית בחברת האוטו טק הישראלית UVeye. מנורה, מיטב דש, מור בית השקעות ו-Carmax האמריקאית ישקיעו בחברה 60 מיליון דולר, לפי שווי של 210 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט:


Carmax היא חברת הסחר ברכב משומש הגדולה בארצות הברית, ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 23.1 מיליארד דולר. היא המשקיעה הרביעית ב-UVeye מתחום הרכב, אחרי וולוו, טויוטה ויונדאי. את הגיוס ניהלה אפסילון חיתום.

החברה, שהוקמה ב-2016 בידי האחים אמיר ואוהד חבר, מתמחה בסריקה חיצונית אוטומוטית של כלי רכב, תוך שימוש בחומרה ייעודית מבוססת בינה מלאכותית, כדי לאתר במהירות תקלות מכניות בלי צורך בבדיקה פיזית ממושכת. מערכות החברה מצלמות וסורקות את הגחון, הצמיגים ומעטפת הרכב ותומכת בדיאגנוסטיקה בשילוב עזרים כמו טאבלטים והודעות לטלפון הנייד בעת מציאת תקלה או מפגע בטיחותי.

סורק של UVeye, צילום: UVeye סורק של UVeye | צילום: UVeye סורק של UVeye, צילום: UVeye

מוצרי החברה מאפשרים איתור תקלות כגון צמיגים שחוקים או ישנים, כתמי שמן, חלודה או חלקים שבורים בגחון הרכב, מפגעי פחחות ועוד. היכולות האלה שימשו אותה בתחילת דרכה בתחום אבטחת המתקנים, כדי לסרוק במהירות כלי רכב בכניסה אליהם, ומשם היא התרחבה לפעילות אזרחית.

ליכולות האלה יש שימוש גם בתחום המכוניות המשומשות - זיהוי מהיר של מצבו המכני של הרכב שנרכש - וגם בתחום ייצור הרכב בעת בקרת איכות - זיהוי תקלות ברכב עוד לפני שהוא עוזב את המפעל, בשלב זה שביצוע תיקונים זול ומהיר יותר מאשר אחרי מסירת הרכב ללקוח. המערכת של החברה, המורכבת מקשת גדולה שעליה ממוקמות מצלמות ודרכה עוברים כלי הרכב, נמצאת כבר בשימוש בחטיבת הסחר בכלי רכב משומשים של טויוטה ביפן. בישראל ביצעה החברה פיילוטים עם חברות האוטובוסים אגד וקווים.

המשרדים הראשיים של UVeye ומרכז הפיתוח שלה ממוקמים בתל אביב, ויש לה סניפים בארצות הברית, בגרמניה וביפן. מאז הוקמה היא גייסה כ-100 מיליון דולר. היא מתחרה בכמה חברות המפתחות סריקת תקלות באמצעות אפליקציה וצילום הרכב באמצעות סמארטפונים. מדובר במוצר זול יותר, אך כזה המתקשה לסרוק את גחון הרכב, שדרכו מזהה המערכת של החברה תקלות רבות.

אמיר חבר, מנכ"ל החברה: "זהו ציון דרך משמעותי עבורנו בדרך לקיבוע תו תקן בכל נקודת ממשק בטיחותית במחזור חיי הרכב, החל מפס הייצור ועד לבדיקה התקופתית במוסכים ובמכונים השונים. שיתוף הפעולה בין משקיעים ישראלים פיננסיים לבין ענקיות רכב כמו Carmax ויצרניות בין-לאומיות הוא בהחלט מרגש עבורנו ועבור השוק המקומי".


תגיות