אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקית הגיימינג יוניטי השלימה את המיזוג עם איירון סורס יוניטי סופטוור איירון סורס | צילום: venturebeat

ענקית הגיימינג יוניטי השלימה את המיזוג עם איירון סורס

יצרנית מנוע המשחק חתמה את העסקה למיזוג עם פלטפורמת הפרסום הישראלית בעסקת מניות בסך 4.4 מיליארד דולר, שהוכרזה כבר בחודש יולי. מנכ"ל איירון סורס: "נעניק ערך ליוצרי משחקים לאורך כל תהליך הפיתוח"

07.11.2022, 15:07 | עירד עצמון שמאייר

פלטפורמת המשחקים יוניטי (Unity) ופלטפורמת הפרסום הישראלית איירון סורס (IronSource) הודיעו היום (ב') כי השלימו את המיזוג ביניהן. המיזוג נערך כעסקת מניות בסך 4.4 מיליארד דולר, שהוכרזה אי אז בחודש יולי.

שתי החברות הכריזו על המיזוג על רקע צניחה בשווי מניותיהן בשל היחלשות שוק הפרסום בתחום משחקי המובייל. נכון לכתיבת שורות אלה, שוויה של איירון סורס צנח ב-65% מתחילת השנה וזה של יוניטי ביותר מ-80%. אחת הסיבות העיקריות להיחלשות מגזר הפרסום למשחקים הוא מדיניות הפרטיות החדשה של אפל, שחסמה חלק ניכר מיכולות המעקב ואיסוף הנתונים של חברות הפרסום בשוק המובייל, בהן איירון סורס.

"המניע מאחורי המיזוג המהפכני הזה הוא יצירת ערך עבור מפתחי משחקים לאורך כל תהליך הפיתוח", מסר תומר בן-זאב, מנכ"ל איירון סורס. מנכ"ל יוניטי, ג'ון ריצ'יטלו (John Ricciteillo), כתב ברשומה בבלוג החברה כי "המיזוג בין איירון סורס ליוניטי יעניק למפתחים כלים בכל שלבי הפיתוח: מבניית המשחק, דרך הפצה ותפעול וכלה ביצירת הכנסות והגדלת מספר השחקנים".

המיזוג בין החברות היה נתון בסכנה כאשר אפלובין (Applovin), יריבתה של איירון סורס, הציעה בחודש אוגוסט לקנות את יוניטי תמורת 20 מיליארד דולר. יוניטי לבסוף דחתה את ההצעה.

ריצ'יטלו ביקש להפיג את חששם את מפתחי משחקים כי המיזוג עם איירון סורס משמעו שיוניטי תפסיק להתמקד בפעילותה כיצרנית מנוע משחק. בראיון עם אתר GamesIndustry.biz בחודש שעבר אמר המנכ"ל כי החברה "תמשיך למפתחים ליצור משחקים ולהגיע לשחקנים בכל מקום, כפי שתמיד עשתה". עוד הוסיף כי בעוד ששוק המובייל ממשיך להיות פלטפורמה משמעותית, החברה "נותרה מחויבת לפיתוח פיצ'רים המיועדים גם לשוק ה-PC, הקונסולות והמציאות המדומה/רבודה".

"יתרונות המיזוג עם איירון סורס ניכרים בעיקר עבור מפתחי מובייל שבחרו בפרסום כאפיק ההכנסות שלהם", הודה ריצ'יטלו והוסיף כי מרבית השחקנים בשוק המובייל "שמחים לגלות משחקים חדשים באמצעות פרסומות".

תגיות