אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידת מחירי חומרי הגלם הובילה את סנו לקפיצה של 65% ברווח השנתי ג'ל חיטוי ידיים של סנו | צילום: שופרסל

ירידת מחירי חומרי הגלם הובילה את סנו לקפיצה של 65% ברווח השנתי

יצרנית חומרי הניקוי ונייר הטואלט סיכמה את שנת 2023 עם צמיחה של 11% בהכנסות ל-2.1 מיליארד שקל ורווח נקי של 237.5 מיליון שקל; מחירי מרבית חומרי הגלם שבהם משתמשת סנו ירדו בממוצע ב-3% בשנה החולפת

14.03.2024, 16:16 | אורנה יפת

מחירי חומרי הגלם ירדו בשנת 2023 והרווחים של סנו עלו. יצרנית חומרי הניקוי ונייר הטואלט סיימה את השנה החולפת עם עלייה של 11% בהכנסות ל-2.1 מיליארד שקל וזינוק של 65% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, שעמד על 237.5 מיליון שקל.

בשנת 2023 ירד המחיר של מרבית חומרי הגלם של סנו בשיעור ממוצע של 3%. הירידה מיוחסת ברובה להוזלה של 9% במחיר התאית, חומר הגלם שממנו מייצרת החברה נייר.

על פי החברה, בדולרים, מחירי חומרי הגלם של הנייר ירדו בשיעור גבוה יותר, אך השפעות שערי המטבע הפחיתו את ההוזלה. בסנו הדגישו כי למרות ההוזלה, מחירי הקנייה עדיין גבוהים בהשוואה לשנת 2021.

סנו לא העלתה מחירים בשנת 2023 ולא הודיעה בשלב זה על כוונה להעלות מחירים.

מלבד הירידה במחיר התאית, החברה נהנתה גם מהוזלה של 2% במחיר חומרי הגלם של מוצרי הניקוי שהיא מייצרת. ירידת המחירים של כלל חומרי הגלם שיפרה את הרווחיות הגולמית השנתית של סנו מ-33.5% בשנת 2022 ל-36.7% בשנה החולפת. הרווח הגולמי צמח בכ-22% ל-780.5 מיליון שקל.

סנו היא אחת היצרניות המובילות בתחום מוצרי הניקוי לבית ושחקנית גדולה בקטגוריית נייר טואלט. בקטגוריית מוצרי הניקוי החברה אוחזת ב- 39% מהשוק בישראל, והציגה עלייה של 16.3% בהכנסות לעומת שנת 2022 ל- 1.1 מיליארד שקל. שיעור הרווח הגולמי צמח ל-38% לעומת 36% בעיקר מהפעילות הבינלאומית (סנו מייצרת ומשווקת ברומניה ומזרח אירופה).

בתחום הנייר סיימה סנו את השנה עם עלייה של 5% במכירות ל-360 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי שלה בקטגוריה זינק מ-20% ל-30%. בתחום זה עברה סנו מהפסד של 7 מיליון שקל לרווח של 22 מיליון שקל. הקטגוריה מאופיינת במיעוט שחקנים, אך רשתות השיווק והפארם מקדמות את המותגים הפרטיים שלהן וקמעונאים רוכשים נייר טואלט גם בייבוא מקביל. נתח השוק של סנו בקטגוריית מוצרי הנייר ירד ל-22% לעומת 25% בשנת 2022.

בתחום מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה, שבו פועלת סנו באמצעות החברה הבת קוסמופארם, היא רשמה עלייה של 14.3% במכירות ל-423 מיליון שקל, והורידה את היקף הפרסום. בשל התייקרות חומרי הגלם לא תורגם השיפור לעלייה בשיעור הרווח הגולמי, שנותר זהה לשנה קודמת ועמד על 39% מהמכירות. נתח השוק שלה בקטגוריה עמד על 13% לעומת 11% בשנה קודמת.

הוצאות התפעול של סנו עלו בשל עלייה בהוצאות שכר, והפרשה לחובות מסופקים. כמו כן בעקבות המלחמה הגדילה החברה את היקף התרומות ובשנת 2023 היא תרמה בהיקף של 9 מיליון שקל. למרות זאת, לעלייה במכירות החברה ולשיפור הרווחיות הגולמית היתה השפעה גבוהה יותר וסנו סיימה את השנה עם זינוק של 50% ברווח התפעולי ל-283 מיליון שקל.

סנו רשמה הכנסות מימון של 28 מיליון שקל לעומת 14 מיליון ב-2022 בשל עלייה של 7.5 מיליון שקל בהכנסות משערוך ניירות ערך, ועליה של 12 מיליון בהכנסות מריבית על פיקדונות.

עלות השכר של מנכ"ל החברה יובל לנדסברג עמדה ב-2023 על 2.3 מיליון שקל, עלות שכרו של המשנה למנכ"ל לירן נסימי עמדה על 2.5 מיליון שקל, ויו"ר הדירקטוריון, אלכס לנדסברג, קיבל שכר בעלות 1.3 מיליון שקל.


תגיות