אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על רקע משבר המכירות - סמסונג השיקה את מכשירי הגלקסי S23 סמסונג גלקסי S23 ,S23 פלוס, S23 אולטרה | צילום: רפאל קאהאן

על רקע משבר המכירות - סמסונג השיקה את מכשירי הגלקסי S23

החברה הציגה שלושה דגמים - S23 בסיסי, S23 פלוס ו-S23 אולטרה. המחירים נעים בין 3,300 ל-6,500 שקלים. צפויים להגיע לחנויות בארץ כבר משבוע הבא. ברקע להשקה - דוחות רבעוניים חלשים ואכזבה במכירות

01.02.2023, 20:09 | רפאל קאהאן

סמסונג השיקה היום (ד') באופן רשמי את סמארטפוני הגלקסי S23 לסוגיהם. כפי שהיה בשנים האחרונות, החברה הציגה שלושה דגמים, S23 בסיסי, S23 פלוס ו-S23 אולטרה שמחליף למעשה את מכשירי הנוט זה הדור השני. הדבר העיקרי שניתן לומר על המכשירים החדשים הוא שהם רחוקים מלהציג שדרוג מהותי או חדשנות ביחס לדורות הקודמים ובוודאי ביחס לדור האחרון. נראה שלמעט עדכון של העיצוב החיצוני של המצלמה, מדובר באותם מכשירים אחד לאחד.

אמנם אף אחד לא ציפה למכשירים שיציגו עיצוב שונה לחלוטין או תכונות שבינתיים אף אחד לא צריך, במיוחד שההדלפות שפורסמו לאחרונה די קלעו בול. אבל עדיין היה אפשר לצפות שסמסונג תנסה לבדל קצת יותר את המכשירים שלה ביחס לאייפונים של אפל שהם המתחרים הגדולים של סדרת הגלקסי S. אבל הסיבה לשמרנות הזו נעוצה כנראה ביכולות של סמסונג להפנות משאבים ניכרים למחקר ופיתוח בסדרת הדגל שלה שבינתיים דווקא מציגה מכירות מאכזבות למדי בשנה האחרונה.

נראה שאת רוב המאמצים לחדשנות החברה השקיעה בסמארטפונים המתקפלים שלה, הפולד והפליפ. אבל גם הם, שהוצגו בקיץ האחרון, לא ממש הציגו תכונות חדשות ביחס לדורות הקודמים. אבל כשמסתכלים בדוחות האחרונים ובצפי שלה לשנה הקרובה אפשר גם להבין למה. הדוח הרבעוני האחרון הציג מספרים עגומים מאוד בעיקר בגזרות הסמארטפונים והשבבים.

אמנם היא עדיין הציגה רווח, אבל כזה שחברה בסדר גודל שלה לא יכולה לומר שהוא מוצלח. על הכנסות של כ-16 מיליארד דולר, היא נותרה עם רווח תפעולי של כ-217 מיליון דולר. זאת לעומת רווח תפעולי של 7.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2021. התמונה אם כך ברורה, החברה חייבת לשפר את הביצועים שלה השנה. אבל לא ברור אם מכשירי ה-S23 החדשים הם אלה שיביאו לה את הבשורה. על פי דיווחים בתקשורת הקוריאנית בסוף דצמבר, סמסונג לא הגיעה ליעד המכירות שהציבה לעצמה ל-S22 - כ-30 מיליון מכשירים. וזאת למרות שהעלתה את המחירים רק ב-2%.

ההבדלים בין הדורות מינוריים, למעשה חוץ ממעבד חדיש יותר ושינויים במצלמה של דגם האולטרה, מדובר בסמארטפונים מאוד דומים. גם מבחינה חיצונית וגם פנימית. השינויים העיקריים הם במצלמת הסלפי ששונמכה או שודרגה בהתאם לדגם. סמסונג ציידה את ה-S23 בחיישן 12 מגה-פיקסל באופן גורף בשלוש מכשירי הסדרה. אבל בשנה שעברה ה-S22 אולטרה זכה בחיישן סלפי בן 40 מגה-פיקסל, כך שרוכשי הדגם הפרימיום לא ממש זוכים לשפר את הנתונים כאן. הבדל נוסף וגורף הוא שדרוג תקן האחסון הפנימי ל-UFS 4.0 שנחשב לחדיש ביותר כיום.

מעבר לכך המסכים באותו גודל, המכשירים באותו גודל, אין כמעט שינוי. אולי חוץ מהמחיר. בהתאם לדגם המחירים עלו בין 100 ל-400 שקל. מחיר הבסיס לדגם ה-S23 הפשוט ביותר עם 128 גיגה-בייט אחסון הוא כ-3,300 שקל. על דגם הפלוס תשלמו בין 4,050 שקל ל-4,550 שקל בהתאם לאחסון והאולטרה כרגיל מציג תג מחיר סופר פרימיום של 5,000 שקל לדגם הבסיסי בעוד שבשנה שעברה הוא נמכר בכ-4,600. על דגם ה-1 טרה-בייט אחסון של האולטרה תשלמו כ-6,500 שקל. מחיר של אייפון 14 פרו מקס. על איזה מכשיר עדיף, זה כבר עניין של טעם, אבל אין ספק, בסמסונג מאמינים שיש כאן כאלה שמוכנים להוציא את הסכום הזה על מכשיר אנדרואיד, פרימיום ככל שיהיה.

והם אולי צודקים. לדברי אלי לביא, מנכ''ל סאני תקשורת יבואנית סמסונג, הישראלים רכשו בעיקר את דגם האולטרה בשנה האחרונה. כ-70% מהמכירות ברשת החנויות של המותג היו של האולטרה. ואולם ישנה הטייה קלה שכן לא נספרו כאן המכשירים שנמכרו לארגונים במסגרת עסקאות B2B או כאלה שנמכרו דרך הספקיות והחנויות העצמאיות. בנוסף, חנויות סמסונג נחשבות ליקרות ביותר בשוק כך שרוב המכירות לא מתבצעות דרכן. אבל עדיין מדובר בנתון שמצביע שוב על כך שהצרכן הישראלי יעדיף לרכוש את דגם הפרימיום גם אם הוא לא ממש זקוק ליכולות שלו. זו תופעה שחוזרת על עצמה גם בכל השקה של אייפון.

מכשירי ה-S23 צפויים להגיע לחנויות כבר משבוע הבא. ככל הנראה שבניגוד לאייפון לא תהיה בעיה להשיג אחד כזה. דגמי הפרימיום של סמסונג לא מיוצרים בסין אלא בעיקר בקוריאה. כך שאין כאן בעיה של שיבוש הייצור בגלל הקורונה. עם זאת, השנה צפויה להיות מעניינת במיוחד. ישנם כיום שלושה מותגים נוספים בשוק הישראלי שהחלו לצבור תאוצה - Vivo, האחות התאומה של Oppo, כאשר שני המותגים מציעים פרימיום סיני במחירים מעניינים. בנוסף הגיע לכאן מותג Nothing של מייסד וואן פלוס לשעבר קרל פיי עם ה-(1) שהפתיע בעיצובו. כלומר לסמסונג יש יותר תחרות, לפחות בשוק הפרטי. האם זה ישפיע על המכירות בשנה הקרובה? בין האינפלציה, הפיטורים בהייטק, המשבר בעולם, ההפגנות נגד הממשלה והעלות המאמירה של המחיה, יכול להיות שישראלים רבים יעדיפו לשמור על הכסף שלהם ולחכות לימים טובים יותר.

תגיות