אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ישראל-יוון

מנכ"ל ישראייר: "אנחנו נפגעים פחות מהעלייה במחירי הנפט לעומת המתחרים שלנו"

אורי סירקיס התייחס בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף מלונות בראון וארונדטאון לאופן שבו יצאה החברה ממשבר הקורונה: "לא הפסקנו לטוס ליום אחד, בחודשים האחרונים היקף העבודה עלה ב-20%-30% לעומת 2019"

01.06.2022, 14:04 | יובל שדה

"בחמש הדקות הקרובות אציג את ישראייר כפי שלא הכרתם. ישראייר היא לא חברת תעופה אלא מארגן התיירות הגדול ביותר בישראל", אמר מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס בפתח דבריו בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף מלונות בראון וארנדטאון.

לדברי סירקיס, בשלב מסוים הבינו בחברה שהם צריכים לעבוד על "המייל האחרון" ועל חווית הלקוח: "אנחנו בעצם לא מוכרים את הטיסה אלא את החוויה עצמה". לפי סירקיס, רוב הפעילות של ישראייר מרוכזת סביב יעדים במרחק של עד ארבע שעות טיסה מנמל התעופה בן גוריון.

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס בוועידת כלכליסט ביוון, צילום: אלכס קולומויסקי מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס בוועידת כלכליסט ביוון | צילום: אלכס קולומויסקי מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס בוועידת כלכליסט ביוון, צילום: אלכס קולומויסקי

סירקיס התייחס למצב החברה לפני משבר הקורונה והסביר כי ב-2019, טרום משבר הקורונה, הם היו בחמש שנים רצופות של רווחיות, "אבל אז הכל התחיל". לפי סירקיס, ישראייר הייתה "חברה ללא מחלות רקע", ובגלל זה החברה יכולה היתה להתמודד בקלות יחסית עם המשבר.

עוד אמר כי בחברה ניצלו את המשבר להקטין את העלויות והציג את הליכי ההתייעלות שישראייר עברה בשנים האחרונות: בשנת 2014 החברה העסיקה 620 עובדים והפעילה כ-1,400 טיסות, ובשנת 2022 החברה מעסיקה 380 עובדים ומפעילה כ-6,000 טיסות.

לפי סירקיס, "אנחנו לא מוכרים תעופה אלא מוצר תיירות: אצלנו לא טסים ליווון אלא לבראון באתונה, לא טסים לבוגלריה אלא לאינטרנשיונל בוורנה, וככה אנחנו מתקיימים". עוד הוא אמר כי היכולות השיווקיות של ישראייר מאוד מחודדות וכי 70% מהמחזור נמכר תחת המותג ישראייר למעמד הביניים - עשירון 6 ו-7 של האוכלוסייה בישראל. "את כל שאר המחזור אנחנו מוכרים תחת מותגי משנה שלא יודעים שאנחנו קשורים אליהם כמו סקידיל ודיזנהאוס וכו'. היתרון הגדול של האסטרטגיה הזו היא שאז קל לנו לטשטש את המוצרים שלנו וקל להתחרות".

סירקיס התייחס גם לעליית מחירי הנפט וההשפעה של זה על ענף התעופה, אך קבע כי הם נפגעים פחות מכך כי הם מתרכזים במוצר התיירותי. "קל לנו יותר מהמתחרים שלנו. לא הפסקנו לטוס יום אחד במהלך הקורונה. זו החלטה אסטרטגית. כל פעם חשבנו שהנה המשבר הסתיים, אבל הגיע עוד גל. הכי מרגש אותנו שהחל מנובמבר ברחנו מ-2019 ואנחנו בהיקפי פעילות הרבה יותר גדולים בין 20%-30% לעומת שנת 2019. אנחנו בין הבודדים שיכולים להתגאות במספר הזה".

בהתייחס למהלכים עתידיים, סירקיס הודיע כי הם מתכוונים להיכנס לתחום הנדל"ן באילת, ולהרחיב את מאגר חברות-הבת של ישראייר. עוד הוסיף כי "המהלך המשמעותי הגדול הבא שלנו זה שיתוף פעולה של החברה עם כרטיס האשראי ומועדון הצרכנות של רמי לוי. המהלך השני הוא שיתוף הפעולה עם מלונות בראון".


תגיות